Pro sportovní značky bylo kdysi nepředstavitelné nabízet něco jako SUV. Dnes je to prakticky zaručená cesta k úspěchu. Aston Martin DBX707 kombinuje výkon s nebývalým luxusem a nová verze to ještě podtrhuje.
S modelem DBX707 zavítal Aston Martin poprvé do úspěšného segmentu výkonných SUV. Vzhledem k jeho oblibě není divu, že se tento model stal bleskově stěžejním členem rodiny. Jeho atraktivitě pomohla i účast ve formuli 1 coby vůz traťového lékaře.
Ačkoliv je sportovec v prvotřídní kondici, automobilka mu dopřála rozsáhlou modernizaci zaměřenou na interiér a palubní systémy. Na karoserii se změnilo minimum. Nakonec, přenést designový jazyk supersportů na proporčně odlišné SUV dalo zabrat a jelikož se výsledek povedl, byla by škoda na tom něco měnit. Přesto designéři vylepšili tvar zapuštěných klik, přidali pět barev karoserie a výraznější provedení 22 a 23palcových kol. Nový tvar mají také zpětná zrcátka s kamerami 3D parkovacího systému. Zatímco zrcadla se dříve nastavovala uvnitř skořepiny, nyní je pohyblivý celý segment včetně pouzdra.
Pod kapotou stále dřímá dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,0 litru s výkonem 707 k a točivým momentem 900 N.m. Stádo krotí karbon-keramické brzdové kotouče s průměry 420 mm vpředu a 390 mm vzadu. Soustava je spojená s 9stupňovým automatem a pohonem všech kol, který umí poslat 100 % výkonu jen na zadní kola. Inženýři si také pohráli s nastavením elektronických tlumičů a vzduchovým odpružením. Výsledkem je akcelerace na stovku za 3,1 sekundy a maximální rychlost 310 km/h.
Stěžejním lákadlem modernizovaného DBX707 je rozsáhle přepracovaný interiér. Ten má působivě tvarovanou středovou konzolu, ušitou na míru infotainmentu s 10,25palcovou obrazovkou Pure Black. Jde o interně navržený systém reagující na gesta i doteky více prsty najednou. Samozřejmostí je konektivita Apple CarPlay a Android Auto a přibylo více USB-C portů. Přístrojový panel má nyní 12,3 palce a je tedy o 1,5 palce větší ve srovnání s DB12. Středový tunel zůstává posetý fyzickými tlačítky kvůli zachování intuitivního ovládání. Jedná se o ovladače klimatizace, jízdních režimů, výfukové soustavy, převodovky a jízdních asistentů.
Nový systém zprostředkovává zážitek z hudby prostřednictvím vlastní audiosoustavy se 14 reproduktory a výkonem 800 W. Fajnšmekři mohou sáhnout po sestavě Bowers & Wilkins se 23 reproduktory a zesilovači nadopovaným výkonem na 1600 Q.
Z pohledu designu zapracoval Aston Martin na vytříbených materiálech a luxusním obložení. Na výběr jsou různé dřevěné dýhy, titanová síťovina i karbonové vlákno. Vše je sladěné s výdechy ventilace a dalšími detaily v tmavém, či lesklém chromu. K dispozici jsou tři přednastavené specifikace, vlastní nápady pak realizuje centrum zakázkových úprav „Q“.
Výroba nového DBX707 i dodávky prvních vozů jsou plánovány na druhé čtvrtletí tohoto roku.
Aston Martin je britský výrobce luxusních sportovních automobilů. Je pojmenován dle zakladatele Lionela Martina a závodu Aston Hill.
Od roku 1994 byl majitelem automobilky Ford. V roce 2007 značka přešla pod britské konsorcium Prodrive.
Aston Martin Vantage • Aston Martin DB11 • Aston Martin Vanquish