Nový asistent Fordu poradí, kdy není třeba brzdit. Chce pomoci k nižší spotřebě paliva

Ford zavede u svých užitkových modelů nového asistenta, který řidičům pomůže dosáhnout ještě nižší spotřeby paliva.

Plynulá jízda bez minimální nutnosti silně brzdit a znovu se rozjíždět má samozřejmě pozitivní vliv na spotřebu paliva. Ford zmiňuje, že podle některých expertů lze plynulým stylem jízdy snížit spotřebu až o 12 %. Proto nyní automobilka do svých užitkových modelů Transit, Transit Custom a Tourneo Custom zavede nového asistenta, který bude šoférovi tak trochu „kecat do řízení“.

Víte, kdo v ČR prodává nejvíce dodávek? Možná budete překvapeni

Víte, kdo v ČR prodává nejvíce dodávek? Možná budete překvapeni

Nový systém EcoGuide bude využívat data z navigace vozu a předpovídat nadcházející situace na silnici, aby řidič mohl zavčasu upravit styl jízdy, nemusel na poslední chvíli tvrdě brzdit a opět zatěžovat motor opětovnou akcelerací. Asistent tak například poradí, když začít lehce zpomalovat, abyste nemuseli do blížící se ostré zatáčky přílišně brzdit.

Nejenže tedy řidič nebude muset na poslední chvíli brzdit, ale jemnější prací s pedálem nebude brzdy tolik opotřebovávat, udrží si na silnici plynulejší tempo a vyhne se agresivnějšímu zrychlení na původní rychlost, čímž šetří palivo. Stejně tak bude asistent brát v potaz blížící se převýšení, situace a provoz na křižovatkách nebo blížící se značení snížení či zvýšení povolené rychlosti.

Nové SUV Ford má speciální pneumatiky. Řešení defektu u krajnice je minulostí

Nové SUV Ford má speciální pneumatiky. Řešení defektu u krajnice je minulostí

Na základě posbíraných informací pak bude asistent řidiče na přístrojovém displeji informovat o nejlepší chvíli k započnutí zpomalování a podřazení na ideální převodový stupeň. Systém bude navíc analyzovat styl jízdy řidiče, čímž si bude moci dotyčný po každé cestě prohlédnout, ve kterých oblastech by se mohl na dané trase zlepšit – tedy zda jezdí úsporně a plynuje, nebo jestli v určitých chvílích třeba zbytečně nešlape na brzdu.

Nejprve se tedy novinka objeví v rodině užitkových modelů Transit a Tourneo. Uvedení systému do produkce plánuje Ford již v polovině letošního roku.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků