Nový airbag od Hondy zachytí hlavu jako baseballová rukavice. Takto funguje

Také v oblasti airbagů je stále co vylepšovat. Honda tak oznamuje vývoj nového typu airbagu pro ochranu spolujezdce.

Ještě lepší ochrana spolujezdce při čelním nárazu, a to zejména při střetu s menším přesahem a následným vychýlením vozu do strany. Tato pozitiva uvádí americké vývojové oddělení Hondy v případě nového airbagu, na kterém pracuje se švédskou společností Autoliv. Novinka zapadá do iniciativy automobilky Safety for Everyone (bezpečí pro všechny), jež se zaměřuje na zvýšení bezpečnosti v provozu jak pro posádky vozů, tak chodce či cyklisty.

Nová airbagová laboratoř: Napodobí podnebí za polárním kruhem

Nová airbagová laboratoř: Napodobí podnebí za polárním kruhem

V tomto případě se ovšem vývoj zaměřuje na ochranu spolujezdce. Podle Hondy je v tomto ohledu stále prostor ke zlepšení účinnosti airbagů a nový design by měl ještě efektivněji snížit riziko těžkého úrazu hlavy spolujezdce.  

Nový airbag totiž zohledňuje situaci, kdy hlava spolujezdce při nárazu nemíří přímo do prostoru airbagu, ale může z něj při bočním vychýlení vozu (třeba při zmíněném nárazu s přesahem) například sklouznout nebo jej zasáhnout jen částečně. Novinka tak zajistí, že hlava člověka dopadne vždy do měkkého.

Multikolizní airbag? Hyundai ho už vyvíjí. V autech bude během pár let

Multikolizní airbag? Hyundai ho už vyvíjí. V autech bude během pár let

Na rozdíl od konvenčních airbagů s jednou nafukovací komorou používá nový design Hondy celkem čtyři komory, vytvářející hluboký „polštář“ se silnějšími bočnicemi, které mají hlavu spolujezdce úspěšně zachytit i při vychýlení do stran a nakonec hlavu bezpečně obejmout. S trochou představivosti tak nový airbag vypadá a funguje jako baseballová rukavice.

Více již funkci nového airbagu upřesní video z testování. Pokud vše půjde podle plánu, do nových modelů Hondy se novinka dostane na trhu USA již příští rok. Později by se však určitě rozšířila i mimo americké modely.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

včera | Vladimír Kadera | 39 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků