Nový airbag od Hondy zachytí hlavu jako baseballová rukavice. Takto funguje

Také v oblasti airbagů je stále co vylepšovat. Honda tak oznamuje vývoj nového typu airbagu pro ochranu spolujezdce.

Ještě lepší ochrana spolujezdce při čelním nárazu, a to zejména při střetu s menším přesahem a následným vychýlením vozu do strany. Tato pozitiva uvádí americké vývojové oddělení Hondy v případě nového airbagu, na kterém pracuje se švédskou společností Autoliv. Novinka zapadá do iniciativy automobilky Safety for Everyone (bezpečí pro všechny), jež se zaměřuje na zvýšení bezpečnosti v provozu jak pro posádky vozů, tak chodce či cyklisty.

Nová airbagová laboratoř: Napodobí podnebí za polárním kruhem

Nová airbagová laboratoř: Napodobí podnebí za polárním kruhem

V tomto případě se ovšem vývoj zaměřuje na ochranu spolujezdce. Podle Hondy je v tomto ohledu stále prostor ke zlepšení účinnosti airbagů a nový design by měl ještě efektivněji snížit riziko těžkého úrazu hlavy spolujezdce.  

Nový airbag totiž zohledňuje situaci, kdy hlava spolujezdce při nárazu nemíří přímo do prostoru airbagu, ale může z něj při bočním vychýlení vozu (třeba při zmíněném nárazu s přesahem) například sklouznout nebo jej zasáhnout jen částečně. Novinka tak zajistí, že hlava člověka dopadne vždy do měkkého.

Multikolizní airbag? Hyundai ho už vyvíjí. V autech bude během pár let

Multikolizní airbag? Hyundai ho už vyvíjí. V autech bude během pár let

Na rozdíl od konvenčních airbagů s jednou nafukovací komorou používá nový design Hondy celkem čtyři komory, vytvářející hluboký „polštář“ se silnějšími bočnicemi, které mají hlavu spolujezdce úspěšně zachytit i při vychýlení do stran a nakonec hlavu bezpečně obejmout. S trochou představivosti tak nový airbag vypadá a funguje jako baseballová rukavice.

Více již funkci nového airbagu upřesní video z testování. Pokud vše půjde podle plánu, do nových modelů Hondy se novinka dostane na trhu USA již příští rok. Později by se však určitě rozšířila i mimo americké modely.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

dnes | Petr Schnagl | 11 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků