Nový áčkový mercedes: ještě roztomilejší kukuč

Třída A dělala Mercedesu zpočátku mnoho starostí. Když se však konečně podařilo vyladit problémy s aktivní bezpečností, stala se významným prvkem přeplněného segmentu nižší střední třídy. 200 000 prodaných kusů ročně je toho zřejmě nejlepším důkazem. I ten nejúspěšnější model se však nemůže prodávat ve stejné podobě donekonečna, proto se Mercedes rozhodl uvést na jaře příštího roku třídu A notně inovovanou.

Inovovaný Mercedes třídy A je postaven na novém podvozku. Vyrostl do délky, do šířky i do výšky. Nejvíce mm bylo přidáno do délky (150 mm), což způsobilo celkové natažení automobilu na 3800 mm. Tyto změny se markantně projevily v interiéru, kde přibylo více místa pro nohy. Mírného zvětšení se dočkal také zavazadlový prostor. Další velmi zajímavou a podstatnou změnou je uspořádání sedadel. Konstruktéři Mercedesu totiž použili pro rozmístění a manipulaci se sedadly podobný systém, jaký používá nyní Opel Zafira (Flex7).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nový Mercedes třídy A má být luxusnější, atraktivnější, ale zřejmě také dražší

Tento systém je však, jak podotýká vedení automobilky, jejich vlastním dílem, nikoli pouhou kopií. Díky němu je možné se sedadly v interiéru vskutku variabilně pracovat. Sedadla nicméně nebyla jedinou změnou, která se v interiéru udála. Zákazníci jistě ocení také novou palubní desku, jež byla tentokráte vymodelována z kvalitnějších plastů. Vnější vzhled vozu okoření také 16palcová kola.

Motorová škála zahrne benzínové i dieselové motory. Hlavní důraz bude kladen na nízkou spotřebu. Tento záměr vysvětluje Mercedes vysokou nezaměstnaností v evropském regionu a rostoucí cenou pohonných hmot. Zážehové motory nabídnou maximální výkony od 66 kW/90 k do 139 kW/190 k, tři vznětové dvoulitry pak poskytnou výkony 66 kW/90 k,  81 kW/110 k a 95 kW/130 k. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Po překonání počatečních problému se třída A začala velmi dobře prodávat

Nová image má třídu A udělat ještě více Mercedesem, což jinými slovy znamená kvalitnějším, luxusnějším a pravděpodobně i dražším automobilem. Neoficiální zdroje uvádí, že by se cena nového Mercedesu třídy A měla zvednout oproti ceně stávající zhruba o 1000 euro. Na trh bude průběžně uvedeno celkem pět karosářských variant: klasická verze a MPV v roce 2004, Coupé, Cabrio a Roadster budou následovat o rok později.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků