| Abarth 600e Scorpionissima & Turismo Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima & Turismo | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima & Turismo Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima & Turismo | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima & Turismo Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima & Turismo | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Turismo Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Turismo | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Turismo Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Turismo | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Turismo Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Turismo | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Turismo Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Turismo | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Turismo Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Turismo | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Turismo Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Turismo | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Turismo Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Turismo | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Turismo Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Turismo | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Turismo Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Turismo | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Turismo Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Turismo | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Turismo Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Turismo | Zdroj: Abarth

| Abarth 600e Scorpionissima & Turismo Zdroj: Abarth
| Abarth 600e Scorpionissima & Turismo Zdroj: Abarth
| Abarth 600e Scorpionissima Zdroj: Abarth
| Abarth 600e Scorpionissima Zdroj: Abarth
30
Fotogalerie

Nový Abarth 600e konečně v plné parádě: Elektrický štír má až 280 koní, samosvor i pořádné brzdy

Italská značka se do úpravy crossoveru od Fiatu pustila naplno. K ostrému charakteru upravuje vlastně všechno podstatné.

Elektrický Fiat 600e už naplno přijíždí v očekávané ostré variantě se znaky Abarthu. Nejsilnější model v historii značky se představuje jako pořádně naštvaný crossover, jehož technika pochází z vývoje motorsport divize koncernu Stellantis, respektive tedy z poznatků ze série formule E. Do stavby modelu se Abarth pustil opravdu rozsáhle, nemluvíme tedy pouze o Fiatu s trochu silnějším motorem.

Agresivnější vzezření propůjčuje značka crossoveru novým bodykitem, který optimalizuje aerodynamiku, a rovněž celkovým rozšířením stopy vozu – rozchod kol vpředu dostal 30 mm navíc, na zadní nápravě pak dodatečných 25 mm. Podvozek dále obdržel tužší stabilizátory, celkově tužší naladění odpružení, zatímco blatníky vyplňují 20palcová kola obutá do vlastní směsi pneumatik Michelin Pilot Sport EV. Brzdy zase pochází od firmy Alcon, vepředu se čtyřpístkovými monoblok třmeny a 380mm kotouči.

S uvedením na trh bude Abarth 600e dostupný ve dvou verzích. Cestovně zaměřené Turismo nabídne elektromotor o výkonu 175 kW (240 koní), zatímco ostřeji specifikovaná limitovaná verze Scorpionissima už poskytne maximálních 207 kW (280 koní). Hodnota točivého moment je pro obě specifikace identických 345 Nm, stejně jako maximální rychlost 200 km/h. Z nuly na 100 km/h se dostane crossover nejrychleji za 5,85 sekundy (Scorpionissima), respektive za 6,24 sekundy (Turismo).

Baterii o kapacitě 54kWh si Abarth ponechává od Fiatu stejnou, je zde nicméně doplněna o výkonnější chlazení k optimalizaci výkonnosti při sportovní jízdě. Hodnotu maximálního dojezdu uvádí značka na 334 kilometrů (WLTP).

U obou variant jsou poté dostupnost maximálního výkonu, nastavení stabilizačních systémů, kalibrace odezvy pedálu plynu a citlivosti řízení rozděleny individuálně skrze tři jízdní režimy – Turismo, Scorpion Street a Scorpion Track, kdy poslední zmíněný přirozeně nabídne zmíněný vrchol naladění jednotlivých variant. V každém případě ale hnací síly na přední kola zpracovává mechanický samosvorný diferenciál Torsen.

Uvnitř oběma „šestistovkám“ nechybí sportovní volant, čalounění Alcantarou či specifická grafika digitálního přístrojového štítu. Dále se přitom liší zvolená sedadla od firmy Sabelt, kdy vrcholná Scorpionissima nabídne mnohem sportovnější kousky s výraznějším bočním vedením. Infotainment byl také doplněn o nové zobrazení rozdělení točivého momentu, funkci stopek nebo diagram přetížení. Výhradně Scorpionissima pak dostává vlastní generátor zvuku v kabině, který lze i během jízdy zapnout či vypnout a jehož charakteristika se mění v závislosti na jízdním stylu – při konstantní jízdě bez větší akce je tak umělý zvuk tišší a méně rušivý.

Do prodeje na vybraných trzích Evropy míří Abarth 600e už nyní. Cenovky a dostupnost u českého zastoupení značky však zatím neznáme. Verze Scorpionissima bude omezena na 1949 kusů, číslovkou odkazující na rok založení italské značky.

Abarth

Abarth je značka, která se stala synonymem výkonu, sportovnosti a tuningu. Ve znaku automobilky je štír, který reprezentuje klíčové vlastnosti vozů Abarth.

Společnost Abarth & C. založil Karl Abarth v roce 1949. Výroba se původně zaměřovala na závodní vozy a tuningové sady. Značka Abarth je nyní součástí skupiny Stellantis.

Abarth 595 • Abarth 695

Doporučujeme

Články odjinud