Novou Škodu Octavia Combi 2.0 TDI Evo testujeme v ČR! Ptejte se, co vás zajímá

82 komentářů

Josef
26. března • 13:26

.... vzpomněla jsem si na zdejší duskusi když jsem šel na oběd a uviděl zbrusu novou červenou Hyundai I30. Překvapila mne doslova špičková kvalita laku (jeho nanesení - nástřik - lakování). žádná "pomerančová kůra" nikde ani náznakem. Oproti tomu vedle stojící měsíc stará Octavia byla viditelně horší. Já vím, není všechno jen o nástřiku laku, ale i o spoustě dalších detailů, ale i tak mne ten Hyundai velmi překvapil - zlepšuje se neuvěřitelným tempem a výsledky překvapují. To je vše, co jsem chtěl k Octavii poznamenat. Diskutujte dál a snažte se, protože Honda měla podstatně lepší výsledek - 124 příspěvků. Diskuse o Octavii v tomto směru poněkud kulhá... :-)

Ralf
26. března • 21:19

Korejci jdou neuvěřitelně nahoru, stejně tak je třeba pozorovat VW jak spíše stagnuje. Odchod Winterkorna nebyl dobrý nápad... Stejně jako Schreayera do KII dnes celého koncernu Hyundai. Ten překvapí nás všechny, stejně jako Samsung s telkama a mobilita ... kdo si dnes vzpomene na SONY? Jde jen o čas ...

bzzz
27. března • 19:08

Kategorii consumer electronics valcuji LG a Samsung, v high-endu je SONY stale konkurenceschopne. A kdyz clovek vidi LG a Samsung neustale ve velkych slevach ;-)

Ralf
29. března • 19:23

V tom jsou Korejci opravdu obdivuhodní.

Mirek
26. března • 13:55

Tohle ještě není test, Civic byl, ještě se není k čemu vyjadřovat.

Josef
26. března • 16:23

Ale řada zdejších "expertů" se vyjadřuje, jako by to test byl a hlavně, jako by sami skutečně testovali a měli bohaté zkušenosti...;-) (přesto, že se není k čemu vyhadřovat...)

Dzordzik
26. března • 8:31

Pořád je to to pseudorodinné auto, kam se dozadu nevejdou vedle sebe 3 plnohodnotné dětské sedačky vedle sebe a dozadu do dveří se nevejde ani 1,5 nebo 2l PETka, i když místa na větší kapsu je tam milion? Asi zase ne, že? To už by bylo asi moc Clever ... Čím ty mantáci v Boleslavi přemýšlí, to by mě zajímalo. Hlavně že si dozadu do opěrky dám do kapes 15 telefonů, ale abych se při dlouhé cestě měl čeho napít a nemusel pořád stát na benzině, to ne.

petr r. (petrumr)
26. března • 15:11

octávku si kupují i taxikáří a ti nesmějí za jízdy chlastat a žrat.

bzzz
26. března • 13:50

2litrova PETka na dverich ;-) Pokud pri dlouhe ceste vypijes/vypijete tu 2litrovou petku, tak na benzine stejne budete zastavovat kazdou chvili ;-) Tu petku si dej pod/mezi nohy, v O je vzadu mista dost.

Josef
26. března • 13:16

...ale máš vzadu habaděj místa na nohy...;-)

Tomáš Kazda
25. března • 22:37

Proč má verze s manuální převodovkou 85kw a verze s automatickou převodovkou 110kw? Buď špatně hledám nebo se o tom nikdo ještě nezmínil.

25. března • 19:19

Nikde na fotkách jsem v interieru kromě kufru 12v zásuvku. Opravdu ji odstranili? Např pro nabíjení televizí pro děti na zadních sedadlech se musí táhnout ze předu z usb kabel nebo dokoupit 230v u zadních sedadel za příplatek?

Jan Mička
25. března • 17:35 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Zdravím všechny čtenáře,testovačka je už zpátky u Škodovky. Seděl jsem v ní od dnešního rána zhruba do čtyř odpoledne, jezdil všude možně, vyzkoušel, co šlo, a utvořil si první názory. Díky moc za Vaše dotazy, projdu je a pokusím se je zapracovat do jízdních dojmů.Hezký večer,Honza

petr r. (petrumr)
25. března • 18:57

Jo dobrý, bez otevřených restaurací to se asi vyzkoušela aji nešpinivost sedaček a velikost, chlazení odkládacích přihrádek.

Jarda
25. března • 17:29

Lze očekávat, že někdo ve Škodě dostane rozum a minimálně klimatizace dostane zase tlačítka?
A co třeba alespoň za příplatek klasické budíky?
Proč vlastně auto musí uvnitř čím dál víc vypadat jak ufo? Neměli by auta navrhovat spíš zkušení řidiči než fanatičtí fanoušci startreku? To, že mohlo být hůř, viz třeba nový MB GLA, není omluva.
A proč si nelze zapnou co chci, místo toho, abych zdlouhavě vypínal co nechci a někdy to ani nešlo?
A proč si vlastně nemohu přiobjednat co chci, ale musím zaplatit za desítky věcí, co nechci? Vlastně spoustu jich nikdo nechce, jen pomatení návrháři s jejich teoriemi. O ekotrotlech teď nemluvím, to je na samostatnou kapitolu.

Ondra
25. března • 17:00

Už je možné používat plně všechny SW funkcionality vozu jako např infotainment nebo ještě blokováno a čeká se na update? A ještě jedna věc, odkdy je možné si auto skutečně převzít a jezdit?

Octavia
25. března • 16:29

Octavia, jakožto i jiné značky a modely, dojede na aktuální situaci. Ač se třeba jedná o skvělé auto, lidi a menší firmy upřesdnostní úspory.
Navíc za tu odvážnou cenu, kterou za to ŠA chce...

bzzz
25. března • 19:22

Jeste se uvidi, jake skody budou. Pokud nahrazujes jedno auto na operak jinym... a ze u nas pujdou hlavne do fleetu, a za vyhodnejsi nez koncovou cenu u dealera.

Ralf
25. března • 18:35

Chcete-li auto na ježdění a je vám jedno v čem jezdíte a jste majitelem střední firmy, která řeší především finance pak kupte Hyundai, to auto není ničím lepší než ostatní, spíše jde o dostupný průměr, který udělá svou službu dobře, bez velké parády, už to nejsou plečky, ale dobrá auta. Škoda je výše a český tedy domácí trh ji vnímá v určitých oblastech až prémiově, Octavia si svou cenu umí obhájit, dokázala, že na to má, že se jedná o mimořádně komplexní vůz, skvělých parametrů. Škoda i VW ví moc dobře co dělají a určitě by cenu nenastřelili jen tak od boku, kdyby neznali dobře trh i potřeby zákazníka.

Moik
26. března • 20:17

Dobrá blbost. Skodovka je především velice levná. Pro fleety Mega slevy. Cenově podobné Hyundai. A jak je levná tak je i osizena. Asi nejlíp je to vidět v porovnání s Golfem. Ale i ten je už horší než býval.

Ralf
26. března • 21:15

Tak velice levná dle ceníků není, ale je komplexní a velmi dobrá jako auto, které chcete mít dlouho a chcete od něj vše co od auta potřebujete. Hyundai je varianta pro lidi, kteří auta především vůbec neřeší. Proč? V ničem nepřekonává konkurenci krom ceny. Golf je ikona, na kterou je třeba si zvyknout, nepodezírám VW, že neví co dělá. Ví to moc dobře.

šofér
26. března • 12:52

ok ale to je minulost-zákazníka znali, nyní po koroně se ho budou učit poznávat znovu.A věřím tomu, že konkrétně v ČR podíl Škody klesne právě kvůli kupní síle občanů a firem, která také klesne.

,.,
25. března • 16:01

Seděl v manuálu ve style a nic moc, ta látka na palubovce působí divně, velké pásy chromovaných doplňků ve dveřích to bude super až bude svítit slunce. Zadní sedačky nejdou sklopit z kufru, sklápění z kufru je vždy za příplatek 1900,- neuvěřitelné. Pak jsem byl v dobré dovybavenem Style s Dsg a to už bylo lepší, na palubce ala Alcantara vypadala lépe, ovšem již za cenu slušného Superbu / Passatu.

Josef
25. března • 15:43

Koukám že se zase rozvinula zajímavá "diskuse" plná "odborných" a "znaleckých" názorů...
Z mého hlediska je spíše zajímavá současná krizová situace a kdo ví, jak nakonec dopadne a jak ovlivní ekonomiku a v rámci ní i ten automobilový průmysl. Hlavně, co to udělá s trhem s auty. Myslím si, že firmy budou řešit něco úplně jiného než nákup nových aut a retailový zákazník bude hodně zvažovat utrácení svých úspor za auto a bude zvažovat každou korunu. Tím pádem se možná Octavia odsune na periferii zájmu. Nebo výrazně slevní, což by mohlo být zajímavé. Ale stejně pro naprostou většinu občanů Česka bude nákup nového auta nemyslitelný (vždyť už v minulém roce, kdy se ekonomice dařilo, naprosto převažoval trh s ojetinami nad trhem s novými auty). Potom tady hezky diskutujte a vyprávějte si své "pohádky" o Octavii. :-)
Když se vrátím k té Octavii, tak pro mne bude rozhodující existence firmy a tím i mé pozice a s tím související služební Octavia... Tím pádem je zdejší "diskutvání" pro mne naprosto bezpředmětné.

ACE
26. března • 21:25

Pro Tebe jo, pro někoho ne

Ralf
25. března • 14:35

Audi je oproti Škodovce samozřejmě vyspělejší auto, už jen proto, že to je Audi .... porovnávat novou A6 s Octou prosím ne ... to nejde porovnávat co se týče propracovanosti a úrovně kvality, ani to nejde s A4, spíše s A3. A6 má neskutečně dobrý podvozek, řízení, kvalita i použité materiály jsou o dvě třídy nad Octavii, neadorujme prosím do nebe, každopádně nová Octavia je k...a dobré auto, které si zaslouží pozornost a pořád dává ve všem větší smysl než konkurence, které ji zase jen dotahuje. Vynikající práce, pozdrav do MB!

Michal
25. března • 14:00

Proč má 1.5tsi lepší cx než 2l tdi?menší užší kola..

Q
26. března • 8:51

Kola jsou stejná. Takže rozdíl bude v motorovém prostoru (například jinak řešený přístup vzduchu k chladičům) nebo pod autem (jinak řešený výfukový systém nebo katalyzátory).

JK
25. března • 13:26

Jsou pocity naživo z auta lepší? Z fotek se exteriér těžce nepovedl a uvnitř působí jako o třídu nižší kategorie. Volant vypadá dobře, ale zbytek působí velmi levně.

Zdeněk
25. března • 13:22

Za tu cenu, to doufám nebudou kupovat ani fleety. Konkurence nespí a už je to vidět. Tak si to za tu cenu koupí akorát blázen. Jsou minimálně stejně dobré auta. Možná to osloví pár bohatších Čechů, ale to je vše. Auto na úrovni Dácie, jen za milión ve výbavě. Tak uvidíme.

Luise
25. března • 13:16

Vejde se do dveří barel vody? Je ve všech dveřích deštník, i pro případného pátého pasažéra? Vejde se mi do kufru napuštěný bazén pro děti? Předem díky za poznatky!

SMRT
26. března • 19:59

Pod přední sedačkou budou i anální kolíky...zatím jednotné velikosti a bazén bude jen se skimmerem ale zato s protiproudem a ten přelivový až v nejvyšší výbavě s plavčíkem z Baywatch

Xixao
25. března • 21:45

Paty pasazer ma destnik ve dverich kufru ;-)

Octavia
25. března • 13:08

Zkoušel jsem ji v autosalonu vnitřní prostor a nic moc jen kufr velký mám golf sportsvan a ten je oproti octavce obr prostorem pro pasažéry.

T111
25. března • 12:35

S jakými SLEVAMI můžeme počítat po znovuotevření autosalonů v rámci snahy o prodej během globální ekonomické krize? Bude to více než 30%?

kolkyno
25. března • 13:02

vtipalek, ked by prisli take zlavy tak idem do vedlajsieho autosalonku a vyberam si vrtulku alebo hviezdu alebo styri kruhy...

T111
25. března • 13:04

Buď budou prodávat levně, nebo nebudou prodávat vůbec. Čeká nás krize s nezaměstnaností ala 30tá léta.

simson33
25. března • 14:20

Výroba neběží a je otázka jak dlouho se vyrábět nebude, takže slevy není na co dávat. Není zboží, není sleva :-D

petr r. (petrumr)
25. března • 15:23

správně, to není jenom škoda co zastavila výrobu, třeba u nás na moravě jsou to dvě fabriky co dělají díly a pracovníci mají 60% platu a ty podniky jak se to bude znovu rozjíždět, tak nebudou dělat charitu, ale budou chtít zpětně vydělat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
25. března • 16:06

"...chtít zpětně vydělat." Z které višně jsi spadl? Na hlavičku, to muselo bolet.

petr r. (petrumr)
25. března • 16:35

joo hochu, je kapitalismus.

Mirek
25. března • 21:50

A jak ten kapitalismus zpětně vydělává, popiš mi to, jsem jedno ucho.

petr r. (petrumr)
26. března • 15:07

Firma dělá pro svůj sklad a jak se rozjede linka na auta, tak jim to naučtují za cenu jinou, jak je smluvní. A ted je ještě nevýhodný kurz. Co máš dále mirečku, nějaký frmy dávají výpověd a potom než se výroba rozjede, bude vše dražší. Ty komunista a plánuješ na 5 let dopředu?

Marek71
27. března • 9:18

Tak ty jsi jasný. To si opravdu myslíš, že to takto funguje? :-D

Mirek
26. března • 15:29

Nejsi náhodou vadný? Co to máš s těmi komunisty? Většinou největší komančové nazývají druhé těmi komanči.
Nepleť se do něčeho, čemu vůbec nerozumíš. Vyrábět na sklad a potom prodávat dráž, jdi se léčit. Například my obchodujeme v eurech, tak je úplně jedno, jaký je kurz ke koruně, na sklad neděláme a pochybuji, že tuhle hloupost dělá nějaká jiná firma.

Josef
26. března • 16:26

...že na něho vůbec reaguješ Mirku...;-)

T111
25. března • 15:33

Chtít mohou...

Driver
25. března • 12:21

Uvádíte: Tankování kapaliny AdBlue také pistolí určenou pro nákladní automobily.
Dotaz: Jak to je řešeno? Foto prosím. Širší hrdlo skutečně, redukce ve tvaru trychtýře podobně jako má nádržka ostřikovačů? Dolévám AdBlue každý měsíc z 10L kanystru (kupuji na sklad, z důvodu nejlepší ceny a ještě obstojné nanipulace) ale než naleji 10L trvá to dlouhé minuty, takže širší potrubí by bylo pro rychlejší dolití potřeba, aby ta tankovací pistol AdBlue na nákladní auta mohla skutečně rychle tankovat. Zkuste dotankovat z pistole na pumpě jak to poteče, děkuji.

ACE
25. března • 12:16

Přímé srovnání třeba s Toyotou Corollou, ve všech možných aspektech.

petr r. (petrumr)
25. března • 18:50

Chceš aby se jim něco stalo?

ACE
26. března • 21:22

Néé, fakt mě zajímá (a věřím že nejen mě) jak si povedou a v čem bude jaké auto dominovat. Fakt bych byl rád, kdyby sebrali odvahu a šli do toho. (A nebo narovinu řekli, sorry jako, to si nemůžem dovolit) i to by byla jistá odpověď.

Petr
25. března • 12:12

1. Mě by zajímalo proč mají zatím tyhle verze co se prodávají jenom 45l nádrž. To nemůžou myslet vážně. Když mám slabší motory, tak dostanu menší nádrž? Jaký je na to důvod?
2. Proč trvají tak dlouho ostatní motorizace. To jako vážně musím čekat na 2.0 tsi 4x4 přes rok?
3. Jak je na tom s odhlučněním v autě. Je na tom lépe, než Superb? I když Superb může mít akustická skla...
4. Vážně chce Škoda za ergonomická přední sedadla skoro 70 tisíc?? Si dělají asi srandu.

petr r. (petrumr)
25. března • 15:19

ta nádrž si myslím je menší protože je posunutá pro ty baterky co má 1,4 hybrid.

Q
26. března • 9:02

Neviděl bych v tom baterky, ale "politické rozhodnutí". Už minulá generace Golfu/Octavie/Leonu/A3 měla standardní 55 litrovou nádrž jen pro verze s pohonem 4x4, zatímco do předokolek dávali zmenšenou na 50 litrů, ačkoliv 55 litrová by se tam samozřejmě taky vešla. A teď se prostě rozhodli, že to zmenší ještě víc.

Vím
25. března • 12:15

Šetří se. wltp se měří s nádrží dotankovanou na nějaké % celkového objemu. Těžší vůz= více emisí.

Vím
25. března • 11:54

Tenhle design do Evropy opravdu nesedne. H/K se mi proti tomuhle líbí. A to mi připadaly vždy hnusné.

bzzz
25. března • 12:04

Kombi ve vyssi vybave na slusnych kolech vypada celkem OK, rozhodne neurazi (myslim, ze zrovna kombiky Skoda umi jako malokdo z konkurence), takze rozhodne cena a technika v provozu.

Vím
25. března • 12:13

Ano, o technice nepochybuji. Celkově vypadá "dospěle", hodnotně, kvalitně. Mě neuráží ani v základu. Jen zkrátka působí velmi divně, nepěkně. Je to nezvyk. Ještě OIII vypadala proti konkurenci jako "naše" auto. Tohle v porovnání s korejci, japonci, vypadá jak ufon. Na druhou stranu, Škody se nikdy nebraly kvůli kráse. Vždy to byla spíše racionální volba.

bzzz
25. března • 12:28

V porovnani se kterymi Japonci? Mam rad Japonce, mam doma Japonce, zrovna Japonci (s vyjimkou Mazdy) jsou ufo/watta? Navic kteri japonci konkuruji O? SUV neresim, tam je to vesmes mensi ci vetsi pruser bez ohledu na znacky.

Vím
25. března • 12:36

Bereš to moc technicky. Lidé si kupují vozy, které jim sednou. Konkurence je Corolla, M3, Civic. Prodejně vítězí Škoda, prodeje japonců jsou krom Toyoty, jsou marginální, ano.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zdeněk
25. března • 13:24

Jenom v Čechách.

verny
25. března • 11:30

1) sladění automatu s motorem, zda při běžném jízdním režimu automat zbytečně nepodtáčí
2) kultura chodu motoru
3) reálná spotřeba
4) kvalita sedadel, ta v minulé generaci byla otřesná
5) chování podvozku na horších cestách - komfort jízdy, to byla u minulé generace vyloženě slabina

Dix_
25. března • 11:35

1.Sladěno velmi dobře.Žádné podtáčení.
2.Studený tlumeně brumluvá a po zahřátí není slyšet vůbec
3.Nevím.
4.Jezdil jsem se Suderií a potahy a sedadla super
5.17 kola s DCC filtrují na režim Normal špatnou cestu hodně dobře.

Mirek
25. března • 11:42

Dixi nepiš sem svoje nesmysly a tvoje postřehy. Ty opisuješ jenom ptákoviny z internetu. Ty jsi schopný opsat z internetu i že passat bude mít bitdi 200kw nebo jakou hloupost si to opsal. Začni přemýšlet hlavou a prosím tě, když píšeš snad 100 příspěvků denně, tak se nauč mě a mně. Díky

petr r. (petrumr)
25. března • 15:16

mirku tohle není učitelcimra.

jirkaX
25. března • 12:03

píše pravdu je to česká A6 to nevíš..

Sokol
25. března • 13:25

A6 není tak praktická a navíc ztrácí hodně na ceně. Škoda Octavia kombi TDI, to je ....to je něco více!

Dix_
25. března • 11:49

Nic neopisuju z internetu.Z octávkou jsem jezdil 2x.Jednou v Praze a jednou v Prostějově.

G
25. března • 11:29

Nic, opět to bude nejúžasnější auto všech dob......:-D

Nornik
25. března • 11:26

Je mozne dat dozadu 3 autosedacky vedle sebe? Ma sedadlo spolujezdce isofix?Planovani cest ... je snadne poslat cilovou lokaci pres appku primo na navigaci auta, existuje historie cest? Notifikace na nizkou hladinu paliva?

mrazik
26. března • 8:33

Na 3 autosedacky jsou jina auta.

Vdc
25. března • 17:44

Notifikace na nízkou hladinu paliva? :D To snad měly už před válkou.

petr r. (petrumr)
25. března • 18:40

v perským zálivu? Já bych řekl, že ne.

PxTx
25. března • 11:55

Mám předešlou generaci a dozadu 3 autosedačky dát jdou. Nejsou samo na isofix, jen na pásy. Mám je stále zapnuté, protože je problém se dostat k "úchytům". Takže před nástupem dětí se pásy povolí a děti se "navlečou" do sedaček. Následně se pásy dotáhnou. Záleží také na skladbě sedaček, jak široké modely máte. Osobně vozím 2x Römer (celkem dost široký) plus jednu na menší dítě, kde jsou pásy ještě samostatně v rámci sedačky. Je to tedy natěsno, ale dá se to v pohodě provozovat :-)
Jinak iso na přední sedačku je za příplatek možný.

ReVolte
25. března • 11:36

Mám ji a odpovědi- Ne/ANO/ANO/ANO/ANO

petr r. (petrumr)
25. března • 15:14

dá se přední opěradlo sklopit na sedák?

tuk
25. března • 15:52

ano za priplatek

ReVolte
26. března • 8:55

V konfigurátoru už to není možné zvolit

Ralf
25. března • 11:23

Neskutečně dobře postavené auto. Bravo!!!

Driver
25. března • 11:00

Ten motor má být převratný, tichý a úsporný, tak je odladěn v Passatu, kde se chová geniálně.
1) naměřený hluk na dálnici při 130kmh stačí měřit na mobilu
2) spotřeba reálně běžná jízda 50/90/130 ani úsporně ani dynamicky
3) DSG sport profil a sport režim: zda podtáčí nesmyslně a duní nebo to je jakž takž skoro OK

Vím
25. března • 11:30

Mobil je k ničemu. Nezachytí veškeré spektrum.

Mirek
25. března • 16:01

Pro porovnání s jiným autem stačí. A pokud jde o spektrum zvuků, frekvenci, tak ta moc vysoko v autě nepůjde a pokud se podíváš na přístroje, které pro tyto účely prodávají a používají se při testech, tak i ty mají většinou rozsah 20 Hz - 8 kHz. Takže Vím, víš prd.

Doporučujeme

Články odjinud