Novou Škodu Octavia Combi 2.0 TDI Evo testujeme v ČR! Ptejte se, co vás zajímá

Vzhledem k aktuálním vládním opatřením absolvujeme vůbec první kilometry za volantem nové Škody Octavia přímo na českých silnicích. Vůz máme k dispozici pouze dnes a vy nám můžete psát do diskuse pod tento článek, co vás o něm zajímá.

Epidemie koronaviru zamávala celý světem a všichni si museli zvyknout na nový režim. Nemám nyní na mysli neustále se měnící časy, kdy mohou v obchodech nakupovat pouze senioři. Během uplynulých týdnů byla zrušena řada prezentací nových vozů, což odnesla třeba Škoda Octavia čtvrté generace, nový Seat Leon nebo Volkswagen T-Roc Cabriolet.

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Škoda kvůli riziku šíření viru minulý týden pozastavila výrobu a omezila také zápůjčky novinářských vozů, díky kterým vám můžeme přinášet redakční testy. S novou generací modelu Octavia už ale čekat nemohla a vůz nám zatím poskytla alespoň na jedno odpoledne, čímž částečně simuluje podmínky na poslední chvíli zrušené zahraniční prezentace. Díky tomu se dnes poprvé svezeme přímo na českých silnicích, které kolikrát nové modely prověří daleko lépe než cesty v exotických destinacích.

Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Superb může blednout závistí

Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Superb může blednout závistí

Pro první seznámení jsem zvolil motor 2.0 TDI Evo/110 kW kombinovaný s převodovkou DSG. Jde o jednu ze tří v současnosti nabízených kombinací motorů a převodovek a může nám toho říct poměrně hodně. Už kvůli tomu, že jde o motor, který mě osobně nedávno velice nadchnul pod kapotou Audi A4 (tam je podélně a má 100 a 120 kW), ale také si poprvé vyzkouším nové ovládání automatické převodovky (klasická páka zůstala už jen manuálu).

Nová Škoda Octavia má české ceny. Stojí 636.900 Kč, na sen chalupářů si počkáte

Nová Škoda Octavia má české ceny. Stojí 636.900 Kč, na sen chalupářů si počkáte

Škoda slibuje spotřebu 4,3 – 5,4 l/100 km (WLTP), já zase očekávám tichý a kultivovaný běh motoru jako v superbu po faceliftu nebo měkce pracující sedmistupňový automat DSG. Přestože se octavia bude snažit nabídnout i ideální řešení pro rodiny, zůstane hlavně firemním autem. A předpokládám, že jednou z nejoblíbenějších verzí bude právě ta testovaná. Dostatečně silný a úsporný nafťák, automat, ohromný kufr... Co víc si od služebáku přát? Už snad jen čtyřkolku, která se ale zatím neprodává.

Šéf Škody otevřeně o nové Octavii: Musí být nejlepší, roli Superbu však neohrozí

Šéf Škody otevřeně o nové Octavii: Musí být nejlepší, roli Superbu však neohrozí

V současné době jde o nejdražší variantu. V linii Ambition vychází na nejméně 731.900 Kč, za „naši“ linii Style dáte bez dalších příplatků 782.900 Kč. Je to hodně peněz, octavia se ale v posledních letech finančně moc nepodbízela. Navíc stále čekáme na zmíněnou „rodinnou“ linii, u níž ještě ani není jasné, jak se bude jmenovat. Active? Možná. Tour? Možná časem… 

Škoda Octavia Combi 4. generace: Technická data motorů dostupných k 16. 3. 2020
Motor 1.5 TSI 2.0 TDI Evo 2.0 TDI Evo
Převodovka 6M 6M 7A
Zdvihový objem [cm3] 1498 1968 1968
Vrtání x zdvih [mm] 74,5 × 85,9 81,0 × 95,5 81,0 × 95,5
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon motoru [kW/min] 110/5000-6000 85/2750-4250 110/3000-4200
Točivý moment motoru [N.m/min] 250/1500-3500 300/1500-2500 360/1700-2750
Kompresní poměr 10,5:1 16,0:1 16,0:1
Maximální rychlost [km/h] 224 205 222
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,3 10,4 8,8
Spotřeba WLTP [l/100 km] 5,3–6,7 3,9–5,1 4,3–5,4
Emise CO2 [g/km] 120–153 102–135 112–141
Provozní hmotnost [kg] 1360–1550 1445–1635 1487–1677
Celková hmotnost [kg] 1880 1950 1990
Zadní náprava vlečená ramena vlečená ramena vlečená ramena
Přední náprava MacPherson MacPherson MacPherson
Součinitel odporu vzduchu cx 0,270 0,276 0,275
Hm. přívěsu nebrzd./brzd. [kg] 680/1500 720/1500 740/1600
Objem palivové nádrže [l] 45 45 45
Cena Ambition [Kč] 636.900 636.900 731.900
Cena Style [Kč] 687.900 687.900 782.900

Výrobce nám dal naprostou volnost v pohybu. Můžeme jet, kam budeme chtít, můžeme najet libovolný počet kilometrů, jen musíme auto vrátit do 16:30. Během dne mi můžete psát do diskuse pod tento článek vaše dotazy týkající se konkrétně „naší“ verze, já si je budu průběžně pročítat a snažit se na ně odpovědět v rámci prvních jízdních dojmů. Ty u nás na webu najdete koncem pracovního týdne.

Škoda Octavia na dosud nezveřejněných fotkách a videu. Plány zhatil koronavirus

Škoda Octavia na dosud nezveřejněných fotkách a videu. Plány zhatil koronavirus

Na rozdíl od zahraničních prezentací však bohužel nebudu mít po ruce experty z vývoje, kteří jinak rádi prozradí informace, které se jinak v tiskových materiálech nedočteme. Škoda... S novou generací Škody Octavia ale teprve začínáme a časem si řekneme, jak jezdí s jinými motory. Třeba s nezřídka zatracovaným litrovým tříválcem TSI, pro nějž ale zatím nemáme kompletní technická data a nenajdete jej ani v klasickém ceníku či online konfigurátoru.

Škoda Octavia IV: Vybraná Simply Clever řešení

  • Tankování kapaliny AdBlue také pistolí určenou pro nákladní automobily
  • Dvě kapsy na mobilní telefony na zadní straně opěradel předních sedadel
  • Automatické odjištění roletového krytu (kombi od 25. kalendářního týdne 2020)
  • Paket pro spaní (kombi)
  • Mechanicky sklopné, elektricky odjistitelné tažné zařízení
  • Integrovaný trychtýř v uzávěru nádržky ostřikovačů čelního skla
  • Odkládací schránka v předních dveřích s deštníkem nebo smetáčkem
  • Síťový program pro zavazadlový prostor s komfortním otvíráním sítí SigmaQuick
  • Stínicí rolety pro zadní boční skla
  • Vodní lišty po stranách čelního skla
  • Elektricky ovládané páté dveře s funkcí Tip-To-Close a virtuálním pedálem
  • Držák nápojů vpředu se systémem Easy Open
  • Držák na tablet na hlavových opěrkách a na loketní opěrce vzadu
  • Držák na multimediální přístroje
  • Háčky na zavěšení tašek v zavazadlovém prostoru
  • Cargo elementy v zavazadlovém prostoru (dostupné také pro mezipodlahu)
  • Držák lahví o objemu 1,5 l v předních a zadních dveřích
  • Škrabka na led ve víčku palivové nádrže s měřítkem hloubky dezénu pneumatik
  • Držák reflexní vesty ve všech dveřích
  • Elektricky ovládaná dětská pojistka
  • Ukládací prostor ve variabilní dvojité podlaze pro roletový kryt
  • Odnímatelný vak na lyže

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků