Kodiaq je mohutné auto. Ještě více než o přídi to platí o jeho zadní části

Kodiaq je mohutné auto. Ještě více než o přídi to platí o jeho zadní části

Kodiaq má nad nárazníkem ještě rovnoběžnou plastovou lištu se zapuštěnými odrazkami

Kodiaq má nad nárazníkem ještě rovnoběžnou plastovou lištu se zapuštěnými odrazkami

Kodiaq má poslední boční okénko hodně dlouhé a jeho spodní hrana plynule navazuje na předcházející rovný úsek

Kodiaq má poslední boční okénko hodně dlouhé a jeho spodní hrana plynule navazuje na předcházející rovný úsek

Škoda Kodiaq první generace Zdroj: Škoda

Škoda Kodiaq první generace | Zdroj: Škoda

Škoda Kodiaq první generace Zdroj: Škoda

Škoda Kodiaq první generace | Zdroj: Škoda

Škoda Kodiaq první generace Zdroj: Škoda

Škoda Kodiaq první generace | Zdroj: Škoda

Drby z automobilky ale v poslední době zmiňují něco jiného. Dle všeho se nejsilnější Kodiaq na elektrifikaci nespolehne a dostane z Octavie RS čistě benzinový čtyřválec 2.0 TSI o stejném výkonu.

Drby z automobilky ale v poslední době zmiňují něco jiného. Dle všeho se nejsilnější Kodiaq na elektrifikaci nespolehne a dostane z Octavie RS čistě benzinový čtyřválec 2.0 TSI o stejném výkonu.

S postupným elektrifikováním modelové řady Škody by poté dával smysl příjezd plug-in hybridní varianty Kodiaqu. Dřívější spekulace uváděly elektrifikované ústrojí právě ve vrcholném Kodiaqu RS...

S postupným elektrifikováním modelové řady Škody by poté dával smysl příjezd plug-in hybridní varianty Kodiaqu. Dřívější spekulace uváděly elektrifikované ústrojí právě ve vrcholném Kodiaqu RS...

...jelikož původní dvakrát přeplňovaný turbodiesel 2.0 BiTDI o síle 176 kW (240 koní) již z nabídky Škody a taktéž Volkswagenu na základě snižování flotilových emisí vypadl.

...jelikož původní dvakrát přeplňovaný turbodiesel 2.0 BiTDI o síle 176 kW (240 koní) již z nabídky Škody a taktéž Volkswagenu na základě snižování flotilových emisí vypadl.

Kodiaq RS by tedy mohl využít plug-in hybridní ústrojí známé z  modernizovaného Tiguanu  či  Octavie RS iV  – 1.4 TSI ve spojení s elektromotorem a baterií pro výkon 180 kW (245 koní). 

Kodiaq RS by tedy mohl využít plug-in hybridní ústrojí známé z modernizovaného Tiguanu či Octavie RS iV – 1.4 TSI ve spojení s elektromotorem a baterií pro výkon 180 kW (245 koní). 

9. Škoda Kodiaw - 3046 kusů a tržní podíl 1,85 %

9. Škoda Kodiaw - 3046 kusů a tržní podíl 1,85 %

Škoda Kodiaq první generace

Škoda Kodiaq první generace

Škoda Kodiaq první generace

Škoda Kodiaq první generace

Škoda Kodiaq první generace

Škoda Kodiaq první generace

Škoda Kodiaq první generace

Škoda Kodiaq první generace

Škoda Kodiaq první generace

Škoda Kodiaq první generace

Škoda Kodiaq první generace

Škoda Kodiaq první generace

Škoda Kodiaq první generace

Škoda Kodiaq první generace

Škoda Kodiaq první generace

Škoda Kodiaq první generace

Škoda Kodiaq první generace

Škoda Kodiaq první generace

Škoda Kodiaq první generace

Škoda Kodiaq první generace

Škoda Kodiaq první generace

Škoda Kodiaq první generace

Škoda Kodiaq první generace

Škoda Kodiaq první generace

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline Foto: Samuel Mareček

| Škoda Kodiaq 2.0 TDI/147 kW 4x4 DSG Sportline | Foto: Samuel Mareček

Kodiaq má nad nárazníkem ještě rovnoběžnou plastovou lištu se zapuštěnými odrazkami
Kodiaq má poslední boční okénko hodně dlouhé a jeho spodní hrana plynule navazuje na předcházející rovný úsek
Škoda Kodiaq první generace Zdroj: Škoda
Škoda Kodiaq první generace Zdroj: Škoda
51
Fotogalerie

Novou Škodu Kodiaq za 678 tisíc by už dnes nikdo nekupoval. Nejlevnější teď stojí přes milion

Premiéra druhé generace je za námi, pojďme si připomenout, kolik stál Kodiaq při vstupu na trh.

Byl říjen roku 2016 a Škoda Auto zveřejnila ceny své novinky, která se časem stala jedním ze základních kamenů nabídky. A úspěšným, nutno dodat – pokud počítáme i čínské verze, vzniklo přes 842 tisíc kusů. Jde samozřejmě o model Kodiaq, první sedmimístné SUV od Škodovky.

Vstupní verzí byla výbava Active, která s motorem 1.4 TSI ACT vyšla na 677.900 Kč – buď s pohonem všech kol a manuální převodovkou, nebo s automatem a pohonem předních kol. Za tyto peníze jste dostali vůz se sedmi airbagy, koženým volantem, automatickou dvouzónovou klimatizací, infotainmentem Swing, 17“ litými koly a zadními opěradly, sklopnými v poměru 40:20:40.

Za mrzkých 15 tisíc korun jste si mohli výbavu rozšířit o mlhovky, tempomat a zadní parkovací senzory. Vrcholem byla verze 2.0 TDI 4x4 Style za 950.900 Kč.

Kodiaq 2016 Active [Kč] Ambition [Kč] Style [Kč]
1.4 TSI ACT 4x4 677.900 730.900 795.900
1.4 TSI ACT DSG 677.900 730.900 795.900
1.4 TSI 4x4 DSG 727.900 780.900 845.900
2.0 TSI 4x4 DSG 767.900 820.900 885.900
2.0 TDI DSG 722.900 775.900 840.900
2.0 TDI 4x4 722.900 775.900 840.900
2.0 TDI DSG 4x4 772.900 825.900 890.900
2.0 TDI DSG 4x4 832.900 885.900 950.900

Končící Kodiaq dnes začíná na 1.069.900 Kč v s motorem 1.5 TSI a v provedení Style Exclusive. Oproti dřívějšímu základu Active má například 18“ kola místo 17“ disků, Matrix-LED světlomety a mlhovky místo halogenů, vyhřívané čelní sklo, 10“ virtuální kokpit, 8“ navigaci Amundsen místo 6,5“ Swingu bez navigace, sadu asistentů Travel Assist Top, senzory vpředu i vzadu plus panoramatický kamerový systém a mnoho dalších prvků.

Stejně jako u mnoha jiných aut a nejen Škodovek, automobilka naznala, že úplnou „holotu“ si kupuje jen minimum zákazníků, proto zcela základní model zrušila a v rámci letošního lednového zdražení Kodiaqu o 86.000 Kč přidala výbavu v hodnotě 115.000 Kč.

Kodiaq 2023 Style Exclusive [Kč] Sportline Exclusive [Kč] RS Challenge [Kč]
1.5 TSI/110 kW DSG 1 069 900 - -
2.0 TSI/140 kW DSG  4x4 1.189.900 1.239.900 -
2.0 TDI 147 kW DSG 4x4 1.249.900 1.299.900 -
2.0 TSI/180 kW DSG 4x4  - - 1.399.900

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud