Novou Škodu Fabia jsme vybavili skoro k prasknutí. Překonáte cenu tohoto vozu?

V diskusích pod články o nové Škodě Fabia jsme zaregistrovali komentáře, že je novinka dost drahá. To nám vnuklo nápad zkusit v konfigurátoru sestavit vůbec nejdražší verzi současnosti. A vyšlo nám fakt vysoké číslo!

Že si to nová Škoda Fabia od diskutérů „slízne“ kvůli vyšší základní ceně, se dalo čekat. Někoho možná nepřesvědčí ani fakt, že v základu je vyšší výbava než dříve a novinka proto může vycházet ještě o pár tisíc výhodněji než třetí generace, ale ať to prodejci zkusí vysvětlit zákazníkům, kteří si kupovali kombík minulé generace s nejsilnějším motorem, nejvyšší výbavou a pár příplatkovými prvky za cenu průměrně vybaveného hatchbacku čtvrté generace. Vím, o čem mluvím – jedno takové auto máme v rodině.

Škoda dnes dopoledne spustila oficiální konfigurátor nové fabie a v článku, který jsme k této příležitosti vydali, jste si mohli prohlédnout naprostý základ (Ambition, 1.0 MPI Evo/59 kW) za 329.900 Kč i vyšší výbavu Style, která vychází o třicet tisíc dráž. Co když se ale odvážeme a zkusíme fabii vybavit k prasknutí? Udělali jsme to a výsledek najdete v galerii.

Takto vypadá nová Škoda Fabia v úplném základu. Rozdíl 30.000 Kč je pořádně znát

Takto vypadá nová Škoda Fabia v úplném základu. Rozdíl 30.000 Kč je pořádně znát

Abychom se s cenou dostali co nejvýše, vybrali jsme výbavu Style a motor 1.0 TSI/81 kW s převodovkou DSG. Už to je za 439.900 Kč a pořád máme auto s 15palcovými litými koly, modrým lakem Energy, 8palcovým displejem a manuální klimatizací. Červený lak Velvet „nás“ vyšel na 18.600 Kč, černá 17palcová kola Procyon s aerodynamickými kryty stála 24.000 Kč, rezerva v kufru je za dalších 3900 Kč a tak dále. Do toho pár paketů, panoramatické střešní okno, kolenní airbag pro řidiče a zadní boční airbagy a rázem jsme v tom za více než 600.00 Kč. A to se bavíme o malém městském hatchbacku s litrovým motorem…

Nová Škoda Fabia má kompletní ceník. O vaše peníze si říct umí, tisíce jenom lítají

Nová Škoda Fabia má kompletní ceník. O vaše peníze si říct umí, tisíce jenom lítají

Už na začátku jsme věděli, že chceme auto se sportovním paketem, který zahrnuje hezčí přední sedadla, multifunkční volant s plochou spodní částí a páčkami pro řazení či sportovní kryty pedálů. Ten si ale „nerozumí“ se sedadlem spolujezdce sklopným do vodorovné polohy. Teprve po odstranění sportovního paketu šlo sklopné opěradlo přidat do konfigurace, nakonec jsme ho ale oželeli. Tažné zařízení sportovnímu paketu nevadí, paket pro špatné cesty za 4000 Kč už ale ano.

Cena vozu na fotkách se nakonec vyšplhala na 672.200 Kč, doplňková výbava tedy vyšla na téměř čtvrt milionu. Nechceme ale říci, že jsme navrhli nejdražší novou Škodu Fabia. Cena by šla do budoucna navýšit výběrem 18palcových kol (stojí 38.500 Kč), ta však zatím v konfigurátoru nenajdete. A pak samozřejmě čekáme na motor 1.5 TSI/110 kW s převodovkou DSG, který se začne vyrábět až koncem roku a českou cenu ještě nemá. Příští rok dorazí i výbava Monte Carlo, která bude cenově někde jinde než Style a Ambition.

Nová Škoda Fabia je dražší než ta stará. Přímé srovnání však ukazuje pravý opak

Nová Škoda Fabia je dražší než ta stará. Přímé srovnání však ukazuje pravý opak

Pokud máte pár minut času, zkuste si v konfigurátoru Škoda sestavit vůz dle vlastních preferencí a výslednou cenu a výbavu nám pak napište do diskuse pod tímto článkem. Přinejmenším alespoň budeme vědět, jaká výbava je pro vás, naše čtenáře, u vozu segmentu B skutečně důležitá.

V přiložené galerii najdete naší konfiguraci včetně dokumentů shrnujících kompletní výbavu. Pro porovnání jsme přihodili i fotky vozů v liniích Ambition a Style z dnešního rána. Jednotlivé snímky je možné zvětšit pomocí lupy v pravém horním rohu galerie.

Škoda Fabia IV: Ceny na českém trhu
Výbava Ambition
Motor Výkon [kW] Převodovka Cena [Kč]
1.0 MPI 59 5M 329.900
1.0 TSI 70 5M 349.900
1.0 TSI 81 6M 369.900
1.0 TSI 81 7A 409.900
Výbava Style 
Motor Výkon [kW] Převodovka Cena [Kč]
1.0 MPI 59 5M 359.900
1.0 TSI 70 5M 379.900
1.0 TSI 81 6M 399.900
1.0 TSI 81 7A 439.900

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako poslední vůz své třídy nabízí i karoserii kombi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing. Čtvrtá generace modelu měla světovou premiéru 4. května 2021 prostřednictvím unikátní virtuální prezentace.

První jízdy s prototypy 4. generace • Ceny a výbava • Nejlevnější verze • Minitest Škoda Fabia III Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

TEST Dacia Duster 1.3 TCe 130 4x4 N1: Řešení emisní otázky, ovšem s následky

Dacia Duster TCe 130 N1

Dacia od začátku letošního roku nabízí SUV Duster v užitkové variantě N1. Kde se verze vzala a jaká přináší omezení? To jsme zjišťovali v redakčním testu.

včera | Vladimír Kadera | 12 příspěvků
Dlouhodobý test Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Zajetá! Super spotřeba je standard (1. díl)

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

S titulem evropské Auto roku 2021 (COTY) přichází velká zodpovědnost. A k tomu všemu nové Toyotě Yaris přibyl další úkol: sloužit po dobu šesti měsíců v naší redakci. Nyní přišel čas na první report.

20.  6.  2021 | Jan Mička | 42 příspěvků
TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD

V této chvíli už Cé-Er-Véčko ve vlastní konfiguraci koupíte jenom jako hybrid. Absence možnosti výběru starosvětského pohonného ústrojí sice zamrzí, ale budoucím majitelům to díky dobrému fungování zřejmě vadit nebude.

18.  6.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků