Novou posilou týmu Škoda Motorsport je posádka Thiry - Prevot

Další, v pořadí již druhou sezónu v nejvyšší kategorii mistrovství světa automobilových soutěží má za sebou tým Škoda Motorsport. S vozem Octavia WRC absolvovaly obě tovární posádky osm vybraných podniků šampionátu. V sedmi...
Novou posilou týmu Škoda Motorsport je posádka Thiry - Prevot
Další, v pořadí již druhou sezónu v nejvyšší kategorii mistrovství světa automobilových soutěží má za sebou tým Škoda Motorsport. S vozem Octavia WRC absolvovaly obě tovární posádky osm vybraných podniků šampionátu. V sedmi z nich dojela Octavia WRC do cíle, a to včetně extrémní Rallye Safari, kde si mladoboleslavský tým odbyl historickou premiéru. Celkem posádky Armin Schwarz – Manfred Hiemer a Luis Climent – Alex Romani nasbíraly osm bodů a v konečném pořadí hodnocení značek tak továrnímu týmu patří šesté místo.

Za posledních 18 měsíců neměly Octavie WRC žádnou technickou závadu, která by následně způsobila předčasné odstoupení ze soutěže. Armin Schwarz letos dokončil sedm z osmi světových soutěží a v rámci světového šampionátu mu patří nejvyšší procento dokončených rallye ze všech továrních jezdců (viz Bilance týmu…). Pro sezónu 2001 angažoval tým Škoda Motorsport novou posádku, belgický pár Bruno Thiry – Stéphane Prevot. Ve službách týmu Škoda Motorsport nejsou žádnými nováčky; loni startovali s Octavií WRC na Britské rallye a pro celý tým vyjeli nejlepší výsledek roku v podobě 4. místa v absolutním pořadí. Společně se stávající dvojicí Armin Schwarz – Manfred Hiemer absolvuje nová posádka v příštím roce dvanáct ze čtrnácti podniků mistrovství světa (viz Škoda Motorsport obsadí …). Pro celý tým to bude dosud nejvyšší účast mezi světovou elitou. To vše v roce, kdy mladoboleslavská továrna završí 100 let svých sportovních aktivit.

Prof. Wilfried Bockelmann, člen představenstva Škoda Auto pro technický vývoj, na sklonku sezóny 2000 uvedl: „Síla, spolehlivost a vynikající jízdní vlastnosti škodovek poskytují Škodě v motoristickém sportu řadu úspěchů již téměř 100 let. V uplynulém období jsme prokázali svou technickou kompetenci a prostřednictvím našeho firemního loga jsme vnesli do povědomí závodní veřejnosti nesmazatelné znamení. Aktuální výsledky Škoda Motorsportu spolu s naší technickou způsobilostí vyhouply obě Octavie WRC na výsluní. I v nadcházejícím roce se musíme udržet na započaté cestě k trvalému úspěchu.“

Vedoucí týmu Škoda Motorsport Pavel Janeba řekl: „V průběhu letošní sezóny jsme se opět hodně naučili a vývoj Octavie posunuli podstatně dál. Je nám však jasné, že ani ostatní týmy nespí a usilovně vyvíjejí a testují. Naše Octavie WRC opět prokázaly, že se jedná o spolehlivé a odolné vozy, které dojíždějí i v těch nejobtížnějších podmínkách jednotlivých rallye. Nyní musíme maximálně využít zkušeností a poznatků, které jsme letos nashromáždili a v úzké spolupráci s Arminem Schwarzem a Brunem Thirym pokračovat v intenzivní práci. Stále musíme pracovat na výkonu a průběhu točivého momentu agregátu. Věřím, že se Armin s Brunem budou navzájem doplňovat a další hodnotné výsledky na sebe nedají dlouho čekat.“

Poznámka: Na fotografiích je zachycen Bruno Thiry při testování Škody Octavie WRC Evo II.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků