Novou ibizu už lze u Seatu objednat. I za cenu pod 300 000 Kč

Se základním litrovým tříválcem bude nová Ibiza stát u dealerů Seatu v České republice přesně 296 900 Kč.

Pouze litrové tříválce se ocitnou pod kapotou nové generace modelu Seat Ibiza při jeho příchodu na tuzemský trh. Buď jde o verzi MPI s výkonem 55 kW (75 koní) nebo přeplňované 1,0 TSI (70 kW nebo 85 kW). Seat ovšem slibuje, že později přijde čtyřválec 1,5 TSI s výkonem 150 koní a verze litrového motoru (90 koní) umožňující spalování stlačeného zemního plynu.

Dieselové agregáty také  zatím v nabídce nejsou. Dodávat se ale začnou již na podzim. Půjde o TDI 1,6 ve výkonových variantách 80, 95 nebo 115 koní.

Testy | Kombi | Seat

Rychlý test Seat Ibiza ST 1.0 TSI: Benzinový diesel

Zájemci si budou moci vybírat ze čtyř stupňů výbavy. Ta základní s označením Reference obsahuje například šestici airbagů, asistent pro rozjezdy do kopců, rezervní kolo, patnáctipalcová kola, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka, rádio s pětipalcovým displejem, omezovač rychlosti, klimatizaci, palubní počítač a výškově nastavitelnou sedačku řidiče.

Ve výbavě Style pak vlastníci nové ibizy naleznou navíc kožený volant a hlavici řadící páky, elektrické ovládání také pro zadní sedačky, přední mlhové světlomety a v případě verze motoru nad sto koní také elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS. Cena této výbavy je vyšší o přijatelných 18 000 Kč.

Premiéry | Hatchbacky | Seat

Seat odtajnil vzhled i techniku nové ibizy. Tu později přebere fabia

V Xcellence je pak už také třeba ambientní osvětlení, bezklíčkový přístup do vozu a startovací tlačítko, patnáctipalcová kola z lehkých slitin, tempomat, LED denní svícení, zadní parkovací senzory a středová loketní opěrka vpředu.

Výbava FR stejně jako ta předcházející rozšiřuje výbavu Style. Liší se ale třeba instalací sportovních sedaček, nárazníků, sportovního volantu a montáží sedmnáctipalcových kol. U obou je ceník oproti Style navýšený o částku 25 000 Kč. Zatím nejdražší verzí je Ibiza Xcellence nebo FR s motorem 1,0 TSI 85 kW. Platit se za ni bude 377 900 Kč.

Nová generace ibizy má výrazně změněné proporce. Zatímco délka a výška páté generace se oproti té čtvrté změní jen v řádu jednotek milimetrů, šířka se zvětší o pozoruhodných 87 milimetrů. V důsledku toho budou přední kola od sebe více vzdálena o šedesát milimetrů, zadní pak o 48 milimetrů. Důležitá je také změna rozvoru o 95 milimetrů.

Pro cestující by to mělo přinést více prostoru. Konkrétně vzadu bude pro nohy o 35 milimetrů navíc, výška stropu nad sedadly je vpředu zvětšena o 24 milimetrů a vzadu o 17. Kufr pojme o dost více než dosud. Nová hodnota objemu činí 355 litrů, což je nejvíce ve třídě malých hatchbacků.

Na oficiální snímky vozu se podívejte níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků