Novou generaci modelu Superb testovali poprvé novináři

V extrémních podmínkách americké pouště proběhl test dvou prototypů nové generace modelu Škoda Superb. Poprvé v historii značky Škoda byli na tuto akci přizvání i zástupci médií ještě před oficiální premiérou připravovaného modelu. Prototypy nástupce úspěšné řady, vybavené lehkou kamufláží, představil prvním zástupcům tisku člen představenstva Škoda Auto a.s. odpovědný za oblast technického vývoje Dr. Eckhard Scholz, který uvedl: „Nový Superb je výjimečný vůz a přináší řadu technických novinek a zajímavých řešení. Proto jsme zvolili i tuto netradiční formu prezentace.“

Současná úspěšná generace modelové řady Superb etablovala značku Škoda mezi velkými sedany a zákazníci si již zvykli na její přítomnost v segmentech střední a vyšší střední třídy. Nová generace modelové řady byla od základu vyvinuta jako zcela nový vůz. Nabídkou prostoru a komfortu cestování se řadí na vrchol střední třídy osobních automobilů. Nová Škoda Superb naváže na současnou generaci základní hodnotou v podobě mimořádné prostornosti interiéru.

Úspěšnost současného modelu Superb dokládá mimo jiné i fakt, že se umístil na předních pozicích v průzkumu spokojenosti zákazníků za rok 2007, který provádí celosvětově uznávaná organizace J. D. Power. Ve Velké Británii se Superb umístil v kategorii rodinných vozů na čtvrtém místě, přičemž první místo obsadila Škoda Octavia. Celkově se značka Škoda umístila na výborném druhém místě. V Německu, na největším trhu značky Škoda, se umístil Superb na druhém místě v rámci střední třídy. Celkově je pak u německých zákazníků čtvrtým nejoblíbenějším modelem.

Vývoj nového modelu zajišťoval technický vývoj Škoda Auto, který v současné době prochází výrazným rozvojem a je třetím největším vývojovým pracovištěm v rámci koncernu VW. Představované vozy, které prošly náročnými zkouškami v Death Valley v Kalifornii, jsou testovací prototypy osazené motory 1,8 TSI/118 kW. Jedná se o konstrukčně stejný motor, který je od poloviny tohoto roku nabízen pro modelovou řadu Octavia.

Pro novou generaci modelu Superb je připravena řada technických novinek a zajímavých řešení. Jednou z nich jsou bi-xenonové světlomety s funkcí AFS včetně výsuvných integrovaných ostřikovačů světlometů, senzoru automatického spuštění stěračů a displeje „MAXI DOT“. Zkratka AFS (Adaptive Frontlight System) označuje systém adaptivních předních světlometů. Systém řízení předních světlometů využívá možnosti měnit geometrii světelného svazku předních světlometů, a tím přizpůsobit osvětlení před vozidlem různým jízdním situacím. Tento vysoce pokrokový systém doplňují funkce natáčecích světlometů, odbočovacích světel a funkce dynamické regulace sklonu světlometů. Spojením všech těchto funkcí vznikl sofistikovaný systém dynamicky se měnícího osvětlení vozovky, které významně zvyšuje bezpečnost jízdy, neboť na lépe osvětlené překážky může řidič reagovat dříve.

Další technické detaily a nabízené motorizace budou zveřejněny při světové premiéře nové generace modelové řady Superb, která proběhne na autosalonu v Ženevě na jaře 2008.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků