Novou Dacii Duster Extreme jsme vybavili až k prasknutí. Pořád je levnější než základní Karoq

Názory k článku

Yearling  |  08. 01. 2022 09:23

...stále se jedná o extrémně výhodnou nabídku pro nenáročné motoristy....

- no otázka a spíš je co je to termín "náročný motorista" - skoro bych řekl, že je to člověk, který si koupí celoodpružené horské kolo za 50kKč (případně více) a jezdí na něm po cyklostezkách po městě a okolí.
Stejně tak Dacii si koupí spíš člověk, který potřebuje spíš auto do terénu (samozřejmě ne těžkého) a na okresky a Karoq někdo kdo spíše jezdí po městě a po dálnici a jednou za čas možná vyrazí na chalupu po nezpevněné cestě (a bude dávat velký pozor aby někde o něco náhodou nezavadil). Ten podíl cena vs užitná hodnota je u Dacia podle mne rozhodně lepší než u Škodovky (i když samozřejmě prodává design a ten je přece jen u Škody někde jinde), navíc cena Škodovek je podle mne vyloženě přemrštěná, ale proč ne, když to lidi kupují.

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
smějící se bestie 2  |  08. 01. 2022 10:25

Už jsem to psal 2lnafťák/pracanta, to bych bral a odpustím si mnoho těch dnešních serepetiček, odvádějících mnohdy od samotného řízení.
Ten 2lnafťák, dodávali na Ukrajinu, do Ruska.

 |   |  Odpovědět
Lukáš  |  08. 01. 2022 11:03

Pořád je to jen Dacia... Sednete dovnitř a prostě víte, že tady se šetřilo...

 |   |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Karel  |  08. 01. 2022 11:51

Za chvíli už bude všechno levnější, než škoda.

 |   |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
JK  |  08. 01. 2022 15:57

Problém Dacie je, že začíná být pozvolna prostě drahá. Duster je super kup do 350K, do 400K to muže být ještě volba rozumně daily/užitek, ale nad 400K za Dacii už je trochu nesmysl. A to říkám jako člověk, kterej ji v koutku duše dosud docela fandí za to, že pořád ještě v rámci možností posílá na trh úplně obyč auta, žel bez motorů. Začíná to připomínat Škodu. Na začátku (rozumněj po převzetí VW) to byl nejprve výborný koncept cena/výkon. Dneska Škoda svoji cenovou politikou nedává smysl ani ve srovnání se samotným VW. A Dacia se s každnou novou generací postupně dostává do fáze, že bude potřeba najít "novou Dacii". Tedy dělníka za dvěstěpade, kterej bude jen sloužit bez blbostí. Dělnickej Logan MCV zmizel a objevil se "stylový" Jogger startující na 350K. Kdo si kupuje "stylovou Dacii"? Tenhle požadavek na funkční jednoduché auto dost komplikují všechny nesmyslné regulace a vyhlášky, kdy musíte mít i v holotě auto plné asistenčních blbostí, a věci, které by člověk opravdu využil se odsouvají do příplatků.

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
oto  |  08. 01. 2022 20:22

tak tohle ani nahodou - to si 10x radeji koupim tu skodovku za 688k

 |   |  Odpovědět
Miloš  |  08. 01. 2022 21:52

Auto jen výbavou na úrovni Feldy se švihadly a současnou bezpečností.Proč si výrobci myslí,že by to za 250 neprodali?.Nemá se na tom co podělat.Kdo nepotřebuje oslňovat,ten se potřebuje jen přemísťovat.Jinými slovy jede to,brzdí to,topí to,rádio hraje.Škodovácká montovna je ale závislá na dodavatelích a těm jen tak nemůže říct,že ten asistent už nechce.Pokud ale Škoda neořeže a nezlevní,tak se ji to vymstí.

 |   |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Hamarel  |  09. 01. 2022 10:10

Karoq si svou cenu obhájí s prstem v nose, protože:
- sebelépe vybavený Duster je pořád jen zastaralá konstrukce z minulého století a není schopný plnit ani základní bezpečnostní požadavky a podle méně náročných pravidel v roce 2017 získal 3 hvězdy v EuroNCAP a dnes by měl problém získat 1 hvězdu. Karoq ve stejném roce získal 5 hvězd a i dnes by se na těch 5* bez problémů dostal.
- sebelépe vybavený Duster nemá pořádný motor, 2.0 TDI nebo 2.0 TSI v Karoqu jsou jiné planety na které se Duster nikdy nepodívá.
- sebelépe vybavený Duster nemůže mít řadu prvků, které může mít Karoq, z těch užitečných třeba matrixové LED světla, adaptivní podvozek nebo progresivní řízení.
- sebelépe vybavený Duster je v interiéru menší a třeba sedačky jsou vyložená tragédie, dobré možná na 10km v terénu, ale maximálně nepohodlná na dlouhé cestování.
- útulnost interiéru Dusteru je na úrovni veřejných záchodků z doby socialismu.
Shrnuto, Duster má dozajista své místo na trhu, za 350 tis. je to rozumná koupě pro ty, kdo mají málo peněz, ale srovnávat jej s Karoqem prostě nejde a tudíž logicky je Karoq dražší. To, že si Karoq svou cenu obhájí dokazují nejlépe prodeje.

 |   |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Pavel  |  16. 01. 2022 06:41

Podle mě klamete lidi je zajímavé ze jsem se byl osobně podívat na dastra 0.9 tce motor mě opravdu nezajímá. Takže se podíváme na motor 1.5 dci s 4x4 tak to auto stalo 550 tis bez tažneho. Bylo me řečeno že tazny může mít jen nová 4x4 co má přijít jinak ne. A ze bude minimálně o 50 tis dražší ale co mě dostalo nejvíc je ze tazny má max 1300kg. Po otevření dveří se mě syn zeptal proc to v autě tak smrdí.takze duster v 4x4 s naftou a tazným sem přes 600 tis no to dekuji nechci radši 2 roky jetou toyotu rav než tohle. To i můj starý landrouver má aspoň tazny na 2 tuny a po 20 letech není rezavy a hlavně má motor.

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat reakce: Zasílat reakce Můj názor