Novou Dacii Duster Extreme jsme vybavili až k prasknutí. Pořád je levnější než základní Karoq

38 komentářů

Mirek
28. ledna • 10:50

T.v.le, kdo dá skoro 600 tis. Za Dacana, jen blázen.

Pavel
16. ledna • 6:41

Podle mě klamete lidi je zajímavé ze jsem se byl osobně podívat na dastra 0.9 tce motor mě opravdu nezajímá. Takže se podíváme na motor 1.5 dci s 4x4 tak to auto stalo 550 tis bez tažneho. Bylo me řečeno že tazny může mít jen nová 4x4 co má přijít jinak ne. A ze bude minimálně o 50 tis dražší ale co mě dostalo nejvíc je ze tazny má max 1300kg. Po otevření dveří se mě syn zeptal proc to v autě tak smrdí.takze duster v 4x4 s naftou a tazným sem přes 600 tis no to dekuji nechci radši 2 roky jetou toyotu rav než tohle. To i můj starý landrouver má aspoň tazny na 2 tuny a po 20 letech není rezavy a hlavně má motor.

Eda
18. ledna • 7:43

To je nesmysl. Evidentně jsi Dustera neviděl ani z dálky.

Hamarel
9. ledna • 10:10

Karoq si svou cenu obhájí s prstem v nose, protože:
- sebelépe vybavený Duster je pořád jen zastaralá konstrukce z minulého století a není schopný plnit ani základní bezpečnostní požadavky a podle méně náročných pravidel v roce 2017 získal 3 hvězdy v EuroNCAP a dnes by měl problém získat 1 hvězdu. Karoq ve stejném roce získal 5 hvězd a i dnes by se na těch 5* bez problémů dostal.
- sebelépe vybavený Duster nemá pořádný motor, 2.0 TDI nebo 2.0 TSI v Karoqu jsou jiné planety na které se Duster nikdy nepodívá.
- sebelépe vybavený Duster nemůže mít řadu prvků, které může mít Karoq, z těch užitečných třeba matrixové LED světla, adaptivní podvozek nebo progresivní řízení.
- sebelépe vybavený Duster je v interiéru menší a třeba sedačky jsou vyložená tragédie, dobré možná na 10km v terénu, ale maximálně nepohodlná na dlouhé cestování.
- útulnost interiéru Dusteru je na úrovni veřejných záchodků z doby socialismu.
Shrnuto, Duster má dozajista své místo na trhu, za 350 tis. je to rozumná koupě pro ty, kdo mají málo peněz, ale srovnávat jej s Karoqem prostě nejde a tudíž logicky je Karoq dražší. To, že si Karoq svou cenu obhájí dokazují nejlépe prodeje.

JK
9. ledna • 17:41

Dacie se kupují právě kvůli primitivní technice prostě jako dělník, proto nedává smysl dávat za ni půl mega. Ale proč si koupit Karoq a ne třeba T-Roc? Výtky příplatků nedávají smysl v kontextu Dacie, jakožto značky a jejího postavení, ale na druhou stranu, na otřesné a nepohodlné sedačky má Škoda vyloženě patent. Pocit z interiéru je subjektivní, protože materiálově to zas tak zlé není, ale celkový dojem neodpovídá cenovkám ani náhodou. Respektive Škodovka v poměru cena výkon přestává vedle VW dávat smysl. Je to druhá jakost za ceny jakosti první.

Hamarel
9. ledna • 19:24

Ale proč si koupit Karoq a ne třeba T-Roc, no minimálně jeden důvod se najde, vnitřní prostor. Neseděl jsem v T-Rocu po faceliftu, ale u původní verze byl i druhý důvod a to materiály uvnitř, tam byl T-Roc dost ošizený.

David
9. ledna • 13:13

Lidí ze Škodovky dobrý...ale podle konfigurátoru je nejlevnější 4x4 za 840k v ambition. Jo, je to parádní 2.0.tdi se 110kw. A čeká se rok. Nicméně když někdo pokukuje po 4x4 protože mu v jeho okolí víc sněží, tak si dvoujnasobnou cenu na dojíždění úplně neobhájí. A ona větší kvalita znamená co? Že to auto bude parádně jezdit 10let místo 7 u Dacie?Karoq si berou lidi na operak místo oktávky, protože líp vychází zůstatková hodnota (SUV). Málokdo si tem zázrak kupuje za svý.

.
9. ledna • 14:00

Do skutečných zimních podmínek se kupují jiná auta. A na běžný sníh stačí dvoukolky.
A kdyby platilo těch 10 versus 7 let, tak je to o cca polovinu víc. Při pořizovací ceně o zhruba 20% vyšší. A při prodeji po 10 letech? Po pohledu zespodu od Dustera každý rozumný uteče.

Libor K.
9. ledna • 12:48

Jenže jakákoli škodovka si vyšší cenu nemůže už z principu obhájit, protože je to doslova a do písmene auto podřadné značky patřící jiné značce (VW).
Podobně to má i Dacia. Navíc obě tyto značky nejsou ani globálními značkami. Ani jedna z nich totiž nepůsobí třeba v USA. Kdežto třeba Toyota, Hyundai, Honda, VW, Nissan, ... ano, a jsou v hierarchii značek díky tomu výše a jako značky jako takové mají i větší hodnotu - peněžní cenu - https://interbrand.com/best-global-brands/... . (Hodnocení Interbrand je založeno na třech klíčových komponentech, které přispívají k souhrnné hodnotě značky:
• Finanční výkony značkových produktů a služeb
• Role, kterou značky hrají při ovlivňování výběru zákazníků
• Schopnost značky udržet si prestižní cenu nebo zajistit firmě zisk)

Thomas
9. ledna • 19:51

Ano, v tomto světle je Škoda taková německá dačka, stejně "bezcenná podznačka", ale navíc jen sprostě předražená. Nic víc.

Hamarel
9. ledna • 12:54

Stačí se podívat na prodeje a je jasné, že Karoq si cenu obhájí s prstem v nose.

Skodahonic
9. ledna • 14:50

Hamarele, Ty Skodovackej onane.
Bez honit Skododile a neurazej a nepcdnuj jine nazory a znacky.Ty mas pero v nose.

.
9. ledna • 15:09

A jinak zdráv?

To snad ne
9. ledna • 14:16

Prodeje kde? V Humpolci, ČR, EU, Asii či celosvětově?

Hamarel
9. ledna • 19:22

Článek je o českých cenách, takže logicky o českých prodejích.

To snad ne
9. ledna • 12:39

:-)) Marketing z Boleslavi by Karoqa nejraději porovnával s BMW X1, ovšem pošetilí diskutéři ho porovnávají s Dusterem.

Miloš
8. ledna • 21:52

Auto jen výbavou na úrovni Feldy se švihadly a současnou bezpečností.Proč si výrobci myslí,že by to za 250 neprodali?.Nemá se na tom co podělat.Kdo nepotřebuje oslňovat,ten se potřebuje jen přemísťovat.Jinými slovy jede to,brzdí to,topí to,rádio hraje.Škodovácká montovna je ale závislá na dodavatelích a těm jen tak nemůže říct,že ten asistent už nechce.Pokud ale Škoda neořeže a nezlevní,tak se ji to vymstí.

JK
9. ledna • 17:43

S těmi asistenty to není tak jednoduché. Velká spousta je jich čistě politický befel.

smějící se bestie 2
9. ledna • 6:57

Už to začíná !

oto
8. ledna • 20:22

tak tohle ani nahodou - to si 10x radeji koupim tu skodovku za 688k

JK
8. ledna • 15:57

Problém Dacie je, že začíná být pozvolna prostě drahá. Duster je super kup do 350K, do 400K to muže být ještě volba rozumně daily/užitek, ale nad 400K za Dacii už je trochu nesmysl. A to říkám jako člověk, kterej ji v koutku duše dosud docela fandí za to, že pořád ještě v rámci možností posílá na trh úplně obyč auta, žel bez motorů. Začíná to připomínat Škodu. Na začátku (rozumněj po převzetí VW) to byl nejprve výborný koncept cena/výkon. Dneska Škoda svoji cenovou politikou nedává smysl ani ve srovnání se samotným VW. A Dacia se s každnou novou generací postupně dostává do fáze, že bude potřeba najít "novou Dacii". Tedy dělníka za dvěstěpade, kterej bude jen sloužit bez blbostí. Dělnickej Logan MCV zmizel a objevil se "stylový" Jogger startující na 350K. Kdo si kupuje "stylovou Dacii"? Tenhle požadavek na funkční jednoduché auto dost komplikují všechny nesmyslné regulace a vyhlášky, kdy musíte mít i v holotě auto plné asistenčních blbostí, a věci, které by člověk opravdu využil se odsouvají do příplatků.

David
8. ledna • 16:10

Tak zrovna tady ty dacii v lepší výbavě konkuruje Korado co je za 550 s 4x4 a OK výbavou.Trochu jim chybí pracovní 4x4 do tech 400k.

Karel
8. ledna • 11:51

Za chvíli už bude všechno levnější, než škoda.

.
8. ledna • 15:16

Je to možné, např. Octávky se soukromě už téměř neprodávají. Otázkouj je, co bude levnější na provoz např. po 10 letech a 200 tis. km.

HRD
8. ledna • 15:57

Přece Toyota :-))

.
8. ledna • 17:07

Tak jako vtip dobrý, jenom to není odpověď na moji otázku.

JK
8. ledna • 17:13

Tak já bych jako desetiletku asi koupil raději např Toyotí 1.8 hybrid než cokoli desetiletého s TSI + DSG.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.
8. ledna • 17:28

Co sem pletete Toyotu? O ní jsem nic nepsal.

Lukáš
8. ledna • 11:03

Pořád je to jen Dacia... Sednete dovnitř a prostě víte, že tady se šetřilo...

.
8. ledna • 11:25

Je to vidět. Ale na druhou stranu ovládání klimy je mechanické a tím pádem dražší, al dali přednost bezpečnosti. Což oceňuji.
Ale také jsem viděl Dustera po pár letech ze spodu. Tam co se týče ochrany proti korozi hodně šetřili.

brk
8. ledna • 13:13

Poctivá mechanika je sice fajn, ale já o nějaké klimatizaci nechci vůbec vědět. Chci mít v autě 22°C. Chci se věnovat řízení a ne regulaci teploty.

Peter(Charouz)
8. ledna • 11:14

Ale na nic se nehraje. Nezakrývá, že se šetřilo. Kdežto někteří se hrají na to kdoví co nejsou, jenom aby se to mohlo odrazit na ceně.

Tak jest
8. ledna • 12:28

Uveď konkrétní příklad kde se zakrývá šetření?

Honza
9. ledna • 15:28

Já teda nejsem původní pisatel, v čem se šetřilo, ale uvažuju o Dusterovi v plný polní, o Karoqovi taky a ještě mám v merku Hondu CRV buď novou nebo mírně ojetou. Ještě pro pořádek, chci pouze motor 1,5 čtyřválec, tj. u Dusteru +50tis, u Karoqu + 70tis. Na tom Dusteru mi vadí drobnosti, kterejch je pak ale v součtu už moc, nejvíc - chybějící zadní loketní opěrka. Ta nejde přiobjednat ani za příplatek, byť by stála 10 tisíc, tak bych to za ni dal. Přitom pro trh v Brazilii nebo Indii ji Duster má (Renault Duster nebo Oroch). Opěrku teda maj spočítanou, ale nějakej produktovej manažer z Champes Elysee mě diktuje, že zadní opěrka je hyperluxus a v tom případě podle jeho modelu musím jít pro Renault a připlatit dalších 200.000 Kč, jinak by to byla kanibalizace mezi značkami a on toho Renaulta neprodá. Kdyby ten Duster stál jako dva roky zpátky v plný polní s moterem 1,6 360.000 Kč, jako stával, tak OK, ale dneska s motorem 1.5 už stojí k půl milionu a mám tam mít za půl míče v roce 2022 vzadu lavici jak ve Škoda 120. Pak byl a to nevím zda přetrvává do současné verze Dustera - u jedničky problém nebo záležitost, že verze 4x2 měly jen zkrácené gumové těsnění dveří. Těsnění kolem celých dveří měla jen verze 4x4. Auta jsou nominálně pořád levnější, ale jako proč. Pak u nového Dustera chválí na youtube jako zázrak novináři novinku - lepší gumové obložení čalounění pro levou nohu řidiče, že to tam u Phase 2 bylo často prodřené, ale guma se dodává jen k nejdražší verzi. Dále a to je třeba už lepší, když jsem byl v showroomu mrknout na tehdy nový Duster phase2, tak se mi vůbec subjektivně nelíbilo provedení metalízy. Připadá mi, že na mém současném starém autě je vrchní lak metalízy třikrát silnější. A to je jedno s druhým, ve finále si člověk koupí auto za půl milionu a po roce ho prodá a půjde do něčeho jinýho. Ten Karoq bohužel s výbavou co chci já osciluje kolem 700tisíc a víc (panorama středa atd, dvojité dno kufru, sklápěcí stolečky na sedadlech), ale zase to auto je neprůstřelné a opravdu o řád jinde. Ta Honda je zas o něco dražší, ale verze s dřevěným dekorem interiéru, panorama střechou je moc pěkná. Tam už je ale trošku problém, známý Hondu má a ono to vše funguje. Ale najednou říká, hele už jenom něco na brzách, asi za 70tisíc a je to zas jak nový. Občas tam holt spadnou položky, kdy se za jeden dva díly vyloží 100tisíc a tahle doba to vše financovat už je pomalu také pryč.

Tak jest
9. ledna • 18:01

Jasně, ale to není skryté šetření. Vše jasně vidíš. Duster je absolutní automobilový základ. Pokud chceš mít auto déle, Dusteru bych se doporučoval vyhnout. Na rozborce autobildu po 100tis je dost špatný a jako statší je na TUV prohlídkách tragéd co nemá obdoby. Někdo může namítnout, že to jen značí, jak se kdo o vůz stará. Jenže proč by se měl majitel staršího Megana nebo C3 o auto lépe než o Dacii? Naproti tomu Honda je nadstandartní komfort. U Karoqu se zeptej zkusmo na termín dodání, možná ho rovnou škrtneš.

smějící se bestie 2
8. ledna • 10:25

Už jsem to psal 2lnafťák/pracanta, to bych bral a odpustím si mnoho těch dnešních serepetiček, odvádějících mnohdy od samotného řízení.
Ten 2lnafťák, dodávali na Ukrajinu, do Ruska.

Yearling
8. ledna • 9:23

...stále se jedná o extrémně výhodnou nabídku pro nenáročné motoristy....- no otázka a spíš je co je to termín "náročný motorista" - skoro bych řekl, že je to člověk, který si koupí celoodpružené horské kolo za 50kKč (případně více) a jezdí na něm po cyklostezkách po městě a okolí.
Stejně tak Dacii si koupí spíš člověk, který potřebuje spíš auto do terénu (samozřejmě ne těžkého) a na okresky a Karoq někdo kdo spíše jezdí po městě a po dálnici a jednou za čas možná vyrazí na chalupu po nezpevněné cestě (a bude dávat velký pozor aby někde o něco náhodou nezavadil). Ten podíl cena vs užitná hodnota je u Dacia podle mne rozhodně lepší než u Škodovky (i když samozřejmě prodává design a ten je přece jen u Škody někde jinde), navíc cena Škodovek je podle mne vyloženě přemrštěná, ale proč ne, když to lidi kupují.

Tomáš Marný
10. ledna • 14:45

No lidi to moc nekupují, spíš firmy... Šéf taky objednal Octavie Combi IV s dodací dobou ve hvězdách, přičemž srovnatelné Hyundai i30 by měl za 4 měsíce a o 200 000 Kč levnější...

Doporučujeme

Články odjinud