Novodobý Fiat Tipo odhalen, už jsou známé i jeho ceny

Nový Fiat Tipo je v zásadě variací na už dříve odhalený model Aegea. Podle italského ceníku je nejlevnějším dostupným provedením Opening Edition 1.4 70 kW.

Fiat již v Itálii začal přijímat objednávky na nový Fiat Tipo sedan, který si tento týden odbývá výstavní premiéru na autosalonu v Dubaji. Zatím jsou v nabídce dva stupně výbavy, Opening Edition a Opening Edition Plus.

Podle ceníku je nejlevnějším dostupným provedením Opening Edition 1.4 70 kW za 14 500 eur, což v přepočtu činí asi 392 000 Kč. Fiat ale rovnou nabízí i dvoutisícový bonus, který sráží první cenu na 12 500 eur (338 tisíc korun). Opening Edition Plus se vznětovým motorem 1.6 Multijet II 88 kW pak vyjde na 19 900 eur (538 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Fiat Tipo jakoby z oka vypadl již dříve odhalenému modelu Aegea

Výbava Opening Edition obsahuje mimo jiné samočinnou klimatizaci, parkovací senzory vzadu, Bluetooth, elektrické ovládání oken i zrcátek nebo výškově seřiditelné sedadlo řidiče. Samozřejmostí je šest airbagů a stabilizační systém. Opening Edition Plus přidává navíc 17" kola, parkovací kameru, tempomat nebo audiosystém Uconnect s navigací. 

Nový Fiat Tipo je v zásadě variací na už dříve odhalený model Aegea pro turecký trh. Schválně se podívejte na článek, ve kterém jsme o něm psali. Uvidíte, že i oficiální fotografie jsou úplně stejné, liší se jen nápisem na místě registrační značky:

Fiat Aegea jde proti Dacii Logan a Škodě Rapid

Fiat Aegea jde proti Dacii Logan a Škodě Rapid

Nový Fiat Tipo je 4532 mm dlouhý, 1792 mm široký a 1497 mm vysoký. Rozvor náprav činí 2636 mm. Fiat slibuje nejlepší prostor pro nohy ve třídě, interiér a vnitřní prostor však zatím zůstávají zahaleny tajemstvím. Pokud tedy nebudeme předpokládat, že bude naprosto stejný jako u Aegey. Objem zavazadlového prostoru činí 520 litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tipo má rozvor 2,64 m a jeho karoserie je dlouhá 4,58 m

Kromě zmíněných motorů budou v nabídce také benzínová šestnáctistovka o výkonu 80 kW a diesel 1.3 Multijet 69 kW. O případném zahájení prodeje v ČR a cenách pro náš trh nám není v tuto chvíli nic známo.

Původní Fiat Tipo se vyráběl v letech 1988 až 1995, až do faceliftu v roce 1993 výhradně jako pětidveřový hatchback. V roce 1989 se stal evropským Autem roku.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků