Novodobá Škoda 130 RS má 430 koní a stojí sedm milionů

V pražské galerii DOX se představilo Erko 21. století. Znovuzrozený legendární vůz stojí na základech Audi R8, jeho cena činí sedm milionů a Škoda s ním nemá nic společného.
Seznam kapitol
  1. R200 Non-Fiction: Novodobé Erko
  2. R200 Non-Fiction: Fotogalerie

V galerii DOX se včera představilo Erko 21. století. Mohu vás ujistit, že se jedná o vůz, který je opravdu hodně zajímavý. Pro našince je to především kvůli tomu, že svým designem odkazuje na legendární Škodu 130 RS. I když má jít ale v podstatě o znovuzrozený slavný mladoboleslavský model, Škoda jako taková nemá s tímto projektem nic společného, což je zajímavost číslo dva.

Legendární Škoda 130 RS jde ze smyku do smyku. Podívejte se na video

Legendární Škoda 130 RS jde ze smyku do smyku. Podívejte se na video

Novodobé Erko má na svědomí designér Petr Novague, který je považován za jednoho z nejúspěšnějších českých designérů. Ten samozřejmě navrhl vzhled automobilu. Realizaci pak obstaral Marek Hoffmann, respektive jeho firma Kovovýroba Hoffmann, která spolupracuje s automobilkami typu Bentley, Volkswagen a Volvo. Vývoj trval rok a půl a jestli si myslíte, že jde jenom o jakýsi výkřik do tmy, tak se pletete. Tohle auto se totiž bude vyrábět.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Designér Petr Novague se snažil spojit moderní vzhled a retro, což se mu nadmíru povedlo 

Jako základ neposloužilo nic pomalejšího než Audi R8 s atmosférickým osmiválcem a manuální převodovkou. Z původního německého supersportu zůstal kompletní podvozek, motor, převodovka (takže ano, novodobé Erko má pohon všech kol) a okna, auto ovšem dostalo jinou karoserii. Ta je celohliníková a je doplněna o několik prvků vyrobených z kompozitu.

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Originální je také interiér, nicméně jak na karoserii, tak uvnitř můžete vidět prvky známé z jiných modelů koncernu Volkswagen. Nejde ale o žádná laciná auta. Jak jste si určitě už stihli všimnout, třeba přední světla mají původ od Bentley, ta zadní pro změnu běžně nosí Lamborghini.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I když odkazuje na Škodu, znak mladoboleslavské automobilky tady nenajdete, protože ta s tímto projektem nemá nic společného. Technika ja z Audi R8, některé detaily mají původ od Bentley nebo Lamborghini

Přesné technické specifikace ještě nejsou známé, auto se teprve chystá ne testy, ale nedá se předpokládat, že by byly výrazně odlišné od základního Audi R8. Jen pro představu, provedení 4.2 FSI v kombinaci s manuálem zvládne stovku za 4,6 s a maximálně jede 302 km/h. V případě nejvyšší rychlosti je ale otázka, zda nebude kvůli jiné aerodynamice nižší nebo rovnou omezena třeba na obligátních 250 km/h.

Vystavené auto je funkční, zbývá dodělat detaily typu elektrického stahování oken nebo natažení lanka pro otevírání víka motoru. Sériová výroba by měla být zahájena v lednu 2016. Jestli se vám auto líbí, připravte si zhruba sedm milionů korun. Samozřejmě nepůjde o žádnou masovou produkci, každý měsíc by měly vzniknout dva exempláře a vyrábět se bude celý příští rok. Sečteno a podtrženo, dohromady bude vyrobeno 24 vozů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novodobé Erko si můžete prohlédnout v galerii DOX, kde bude vystaveno do 11. května. Návštěva stojí za to, protože tahle specialita je moc povedená

Pokud se chcete na nové Erko, tedy přesněji řečeno R200 Non-Fiction (jak se auto oficiálně jmenuje), podívat, můžete. Vůz bude vystaven v galerii DOX do jedenáctého května. Zcela upřímně musím říci, že návštěva stojí za to, design této speciality se totiž nadmíru povedl a já jen doufám, že jednou tohle auto alespoň uvidím v akci někde na běžné silnici. Automobilka Škoda může litovat, že se na tomto projektu nepodílela. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. R200 Non-Fiction: Novodobé Erko
  2. R200 Non-Fiction: Fotogalerie
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 10 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků