Novodobá Škoda 130 RS má 430 koní a stojí sedm milionů

V pražské galerii DOX se představilo Erko 21. století. Znovuzrozený legendární vůz stojí na základech Audi R8, jeho cena činí sedm milionů a Škoda s ním nemá nic společného.
Seznam kapitol
  1. R200 Non-Fiction: Novodobé Erko
  2. R200 Non-Fiction: Fotogalerie

V galerii DOX se včera představilo Erko 21. století. Mohu vás ujistit, že se jedná o vůz, který je opravdu hodně zajímavý. Pro našince je to především kvůli tomu, že svým designem odkazuje na legendární Škodu 130 RS. I když má jít ale v podstatě o znovuzrozený slavný mladoboleslavský model, Škoda jako taková nemá s tímto projektem nic společného, což je zajímavost číslo dva.

Legendární Škoda 130 RS jde ze smyku do smyku. Podívejte se na video

Legendární Škoda 130 RS jde ze smyku do smyku. Podívejte se na video

Novodobé Erko má na svědomí designér Petr Novague, který je považován za jednoho z nejúspěšnějších českých designérů. Ten samozřejmě navrhl vzhled automobilu. Realizaci pak obstaral Marek Hoffmann, respektive jeho firma Kovovýroba Hoffmann, která spolupracuje s automobilkami typu Bentley, Volkswagen a Volvo. Vývoj trval rok a půl a jestli si myslíte, že jde jenom o jakýsi výkřik do tmy, tak se pletete. Tohle auto se totiž bude vyrábět.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Designér Petr Novague se snažil spojit moderní vzhled a retro, což se mu nadmíru povedlo 

Jako základ neposloužilo nic pomalejšího než Audi R8 s atmosférickým osmiválcem a manuální převodovkou. Z původního německého supersportu zůstal kompletní podvozek, motor, převodovka (takže ano, novodobé Erko má pohon všech kol) a okna, auto ovšem dostalo jinou karoserii. Ta je celohliníková a je doplněna o několik prvků vyrobených z kompozitu.

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Originální je také interiér, nicméně jak na karoserii, tak uvnitř můžete vidět prvky známé z jiných modelů koncernu Volkswagen. Nejde ale o žádná laciná auta. Jak jste si určitě už stihli všimnout, třeba přední světla mají původ od Bentley, ta zadní pro změnu běžně nosí Lamborghini.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I když odkazuje na Škodu, znak mladoboleslavské automobilky tady nenajdete, protože ta s tímto projektem nemá nic společného. Technika ja z Audi R8, některé detaily mají původ od Bentley nebo Lamborghini

Přesné technické specifikace ještě nejsou známé, auto se teprve chystá ne testy, ale nedá se předpokládat, že by byly výrazně odlišné od základního Audi R8. Jen pro představu, provedení 4.2 FSI v kombinaci s manuálem zvládne stovku za 4,6 s a maximálně jede 302 km/h. V případě nejvyšší rychlosti je ale otázka, zda nebude kvůli jiné aerodynamice nižší nebo rovnou omezena třeba na obligátních 250 km/h.

Vystavené auto je funkční, zbývá dodělat detaily typu elektrického stahování oken nebo natažení lanka pro otevírání víka motoru. Sériová výroba by měla být zahájena v lednu 2016. Jestli se vám auto líbí, připravte si zhruba sedm milionů korun. Samozřejmě nepůjde o žádnou masovou produkci, každý měsíc by měly vzniknout dva exempláře a vyrábět se bude celý příští rok. Sečteno a podtrženo, dohromady bude vyrobeno 24 vozů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novodobé Erko si můžete prohlédnout v galerii DOX, kde bude vystaveno do 11. května. Návštěva stojí za to, protože tahle specialita je moc povedená

Pokud se chcete na nové Erko, tedy přesněji řečeno R200 Non-Fiction (jak se auto oficiálně jmenuje), podívat, můžete. Vůz bude vystaven v galerii DOX do jedenáctého května. Zcela upřímně musím říci, že návštěva stojí za to, design této speciality se totiž nadmíru povedl a já jen doufám, že jednou tohle auto alespoň uvidím v akci někde na běžné silnici. Automobilka Škoda může litovat, že se na tomto projektu nepodílela. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. R200 Non-Fiction: Novodobé Erko
  2. R200 Non-Fiction: Fotogalerie

bazar

Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 208 273 km
Cena: 250 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 157 749 km
Cena: 130 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2007
Stav: 171 326 km
Cena: 250 000 Kč
Audi A4 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 164 457 km
Cena: 141 000 Kč
Audi S8 5,2
Rok výroby: 2006
Stav: 191 873 km
Cena: 380 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2010
Stav: 132 850 km
Cena: 450 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků