Novitec upravil nejsilnější osmiválec Ferrari. Zní teď jako závodní auto

Věhlasný bavorský úpravce supersportů pokračuje v tradici upravování supersportů Ferrari. Novitec F8 Tributo může mít přes 800 koní.

Ferrari F8 Tributo se oficiálně představilo na začátku loňského roku. Nástupce supersportu 488 GTB dostal nejsilnější osmiválec v historii značky, se kterým umí protnout stovku pod tři vteřiny a dosahuje maximální rychlosti 340 km/h. Po roce a půl od debutu se ke slovu hlásí prestižní úpravce Novitec se svou vybroušenou verzí.

Tento německý tuningový gigant je mistrem v oboru. Své konstruktérské drápy se nebojí zatnout ani do těch nejluxusnějších automobilů na planetě. Po zkušenostech s 458 Italia a 488 GTB tak byla upravená verze F8 Tributo jen otázkou času. Bílý exemplář na fotografiích však ještě není zcela hotový. Prozatím mu chybí aerodynamické prvky karoserie, které jsou pro úpravce typické.

Novitec si posvítil na McLaren Senna. Německá forsáž dodá britské stíhačce přes 900 koní

Novitec si posvítil na McLaren Senna. Německá forsáž dodá britské stíhačce přes 900 koní

Pod karoserií už je však hotovo. F8 Tributo má novou a lehčí výfukovou soustavu, sportovnější pružiny, kit pro upravení světlé výšky vozu a na výběr z řady kovaných kol v rozmezí od 20“ do 22“. Tuning motoru proběhl elektronicky přes řídicí jednotku a výsledný výkon dosahuje hodnot 579 kW (787 koní) a 882 N.m točivého momentu. Oproti výchozímu vozu je to zlepšení o 67 koní a 112 N.m.

Akcelerace z nuly na 100 km/h nyní proběhne za 2,7 sekundy. Maximální rychlost měřena nebyla, ale hranici 340 km/h původního vozu prý překročí. Na stránkách Novitecu jsme pak našli i další nástavbu, která výkon vyšroubuje až na 802 koní a 898 N.m. Stejnou úpravu najdete i u modelu 488 Pista, se kterým F8 Tributo sdílí motor. Dynamické parametry této verze ovšem chybí.

McLaren 720S od úpravce Novitec má astronomický výkon. A zajímavou barvu

McLaren 720S od úpravce Novitec má astronomický výkon. A zajímavou barvu

Sportovní pružiny sníží světlou výšku vozu o 35 milimetrů. S nižším těžištěm Novitec slibuje agilnější chování v zatáčkách. Dodatečný kit pro zvednutí podvozku, který pomůže třeba s přejížděním zpomalovacích prahů, přizvedne přední nápravu o čtyři centimetry. Po této možnosti sáhnou ale pouze ti, kteří si funkci neobjednali už z továrny.

Novitec nabízí k úpravě čalounění interiéru Alcantarou a k dispozici je i několik barev karoserie. Jako vždy se pak s výsledkem prohnal krajinou za přítomnosti kameramana. Výfuky z kombinace karbonu a nerezové oceli předvádí divadlo jako u závodního auta. Video najdete níže. Ceny úpravce prozatím nezveřejňuje.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

dnes | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 83 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků