Novitec TuLesto: nové superauto z Německa

Novinka ladiče Novitec Rosso přichází s výkonem 777 koní a hmotností jen 1 260 kg. Slibuje tak nejen neotřelý vzhled, ale i drtivou dynamiku.

Když je řeč o exkluzivních sportovních značkách, vytane nám na mysli zpravidla Lamborghini, Porsche nebo Ferrari. Na výběr však máme daleko širší spektrum superstrojů, které se vyznačují agresivním vzhledem, silnými motory a výrobními počty, které snadno spočítáme na prstech na rukou. K nim patří i nový model TuLesto německé společnosti Novitec Rosso, jenž patří k tomu nejlepšímu, co lze dnes za peníze koupit. Pro Novitec má TuLesto velký význam hned ze dvou důvodů: jedná se o první vůz vyvinutý zcela pod střechou této firmy a zároveň o prostředek k oslavě dvacátého výročí značky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pohotovostní hmotnost se podařilo udržet na příznivých 1 260 kg. Motor je uložen uprostřed podélně a jedná se o vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l a dvojitým přeplňováním, jenž je naladěn na 777 koní a točivý moment až 727 Nm. Díky tomu dosahuje poměr výkonu na jednotku hmotnosti mimořádně zajímavých 1,62 kg na 1 koně.

Výkon je přenášen na zadní kola skrze šestistupňovou převodovku s automatizovaným ovládáním páčkami pod volantem a diferenciál s omezenou svorností. Zachování nízké hmotnosti bylo jedním z hlavních záměrů konstruktérů, čemuž odpovídá též výběr použitých materiálů, které nejčastěji nacházíme na čistě závodních strojích. Například pro konstrukci podvozku a vestavěného ochranného rámu okolo kokpitu byly použity hliníkové slitiny, které se podílí na nízké celkové hmotnosti, ale zároveň zachovávají neobyčejnou tuhost celku.

Výsledkem jsou jízdní výkony, jimiž se může pochlubit jen několik současných supersportovních vozů. TuLesto tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,4 s a dosáhne rychlosti více než 350 km/h. Jsou to však údaje oficiální, které nebylo zatím možno nezávisle ověřit.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled je vůz TuLesto dosti podobný modelu Ferrari F430, ale jedná se o podobu takříkajíc „čistě náhodnou“. Společnost Novitec Rosso jej totiž údajně vyvinula od základu zcela sama. Na vzhledu TuLesta se podílelo modenské studio Luca Serafini Stile. Vůz je dlouhý 4 620 mm, široký 2 040 mm a vysoký jen 1 220 mm. Téma závodního vozu pokračuje i uvnitř, kde údajně najdeme řadu hliníkových a uhlíkových dílů, ale Novitec Rosso zatím snímky interiéru neuvolnil. Na druhou stranu se však počítá s použitím automatické klimatizace nebo kvalitní audiosoustavy. Model TuLesto je zatím stále ve vývoji, ale o detailech jeho finální podoby vás budeme na AutoRevue.cz samozřejmě informovat, jakmile to bude možné.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Novitec TuLesto
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků