Novitec si posvítil na McLaren Senna. Německá forsáž dodá britské stíhačce přes 900 koní

V8 s výkonem rovných 800 koní v automobilu o hmotnosti pouze 1,3 tuny není málo podle jakýchkoli měřítek. V německé tuningové firmě Novitec však na to měli poněkud jiný názor. Výsledkem je stovka za 2,7 sekundy.

Inkriminovaným vozem je McLaren Senna, který je v sériovém provedení poháněný dvakrát přeplňovaným čtyřlitrovým osmiválcem. Britové z tohoto motoru s typovým označením M840TR vyždímali 800 koní při 7250 ot./min. a maximální točivý moment 800 newtonmetrů při 5500 až 6700 ot./min.

McLaren Elva oficiálně: Roadster bez čelního okna má 815 koní, vznikne jen 399 kusů

McLaren Elva oficiálně: Roadster bez čelního okna má 815 koní, vznikne jen 399 kusů

Po Němce to bylo nicméně pořád málo. Konkrétně tedy pro tuningovou společnost Novitec z bavorského Stettenu, kde se rozhodli, že Senna nutně potřebuje pár koní navíc. Firma za tímto účelem začala nabízet tři různé varianty upgradu, přičemž ta nejostřejší dokáže z V8 dostat dalších 102 koní a 88 N.m.

Přeprogramování řídicí jednotky motoru společně s novým výfukovým systémem vyrobeným z niklové slitiny Inconel dává společně až 902 koní při 7100 otáčkách za minutu a 888 newtonmetrů při 6300 ot./min.

Nový McLaren do zásuvky se blíží. Dostane šestiválec a na jedno nabití ujede 32 km

Nový McLaren do zásuvky se blíží. Dostane šestiválec a na jedno nabití ujede 32 km

Pokud jde o maximální rychlost přepracovaného supersportu, ta zůstává stejná. Novitec Senna pokoří hranici 335 kilometrů v hodině. Stejně tak se zásadním způsobem nezměnil ani čas akcelerace z místa na 100 km/h. Zde došlo ke zlepšení o desetinku vteřiny, takže na okruhy orientovaný stroj teď zvládne normovaný sprint za 2,7 sekundy.

Kde Novitec ukáže své nově nabyté svaly poněkud více, je zrychlení z 0 na 200 km/h. Zatímco sériové auto potřebuje na dvoustovku 6,8 sekundy, upravený model zdolá disciplínu 0-200 za 6,5 vteřiny.

McLaren Speedtail oficiálně: Parametry a cena nástupce F1 berou dech

McLaren Speedtail oficiálně: Parametry a cena nástupce F1 berou dech

Pokud jde o aktivní aerodynamiku vozu, Němci nepřímo uznávají, že je dokonalá. Do karoserie zkrátka nehrábli. Místo toho však ve spolupráci s americkou firmou Vossen připravili o palec větší nové kované ráfky s označením Novitec MC3. Ty přední jsou 20palcové a kombinují se s pneumatikami Pirelli P-Zero o rozměru 255/30 ZR20, zatímco zadní kola jsou 21palcová a najdete na nich navlečené gumové „sudy“ o velikosti 325/25 ZR21.

Hmotnost nových disků Novitec neuvádí, místo toho ale nezapomněl připomenout, že je můžete mít v jednom ze 72 dostupných odstínů. S ohledem na tuto skutečnost by nemusel být problém sladit jejich barvu s nově dodávaným koženým čalouněním či potahy z Alcantary.

Nový McLaren GT oficiálně: Britský požírač kontinentů je první svého druhu

Nový McLaren GT oficiálně: Britský požírač kontinentů je první svého druhu

TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

včera | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků
TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 57 příspěvků