Novitec si posvítil na McLaren Senna. Německá forsáž dodá britské stíhačce přes 900 koní

V8 s výkonem rovných 800 koní v automobilu o hmotnosti pouze 1,3 tuny není málo podle jakýchkoli měřítek. V německé tuningové firmě Novitec však na to měli poněkud jiný názor. Výsledkem je stovka za 2,7 sekundy.

Inkriminovaným vozem je McLaren Senna, který je v sériovém provedení poháněný dvakrát přeplňovaným čtyřlitrovým osmiválcem. Britové z tohoto motoru s typovým označením M840TR vyždímali 800 koní při 7250 ot./min. a maximální točivý moment 800 newtonmetrů při 5500 až 6700 ot./min.

McLaren Elva oficiálně: Roadster bez čelního okna má 815 koní, vznikne jen 399 kusů

McLaren Elva oficiálně: Roadster bez čelního okna má 815 koní, vznikne jen 399 kusů

Po Němce to bylo nicméně pořád málo. Konkrétně tedy pro tuningovou společnost Novitec z bavorského Stettenu, kde se rozhodli, že Senna nutně potřebuje pár koní navíc. Firma za tímto účelem začala nabízet tři různé varianty upgradu, přičemž ta nejostřejší dokáže z V8 dostat dalších 102 koní a 88 N.m.

Přeprogramování řídicí jednotky motoru společně s novým výfukovým systémem vyrobeným z niklové slitiny Inconel dává společně až 902 koní při 7100 otáčkách za minutu a 888 newtonmetrů při 6300 ot./min.

Nový McLaren do zásuvky se blíží. Dostane šestiválec a na jedno nabití ujede 32 km

Nový McLaren do zásuvky se blíží. Dostane šestiválec a na jedno nabití ujede 32 km

Pokud jde o maximální rychlost přepracovaného supersportu, ta zůstává stejná. Novitec Senna pokoří hranici 335 kilometrů v hodině. Stejně tak se zásadním způsobem nezměnil ani čas akcelerace z místa na 100 km/h. Zde došlo ke zlepšení o desetinku vteřiny, takže na okruhy orientovaný stroj teď zvládne normovaný sprint za 2,7 sekundy.

Kde Novitec ukáže své nově nabyté svaly poněkud více, je zrychlení z 0 na 200 km/h. Zatímco sériové auto potřebuje na dvoustovku 6,8 sekundy, upravený model zdolá disciplínu 0-200 za 6,5 vteřiny.

McLaren Speedtail oficiálně: Parametry a cena nástupce F1 berou dech

McLaren Speedtail oficiálně: Parametry a cena nástupce F1 berou dech

Pokud jde o aktivní aerodynamiku vozu, Němci nepřímo uznávají, že je dokonalá. Do karoserie zkrátka nehrábli. Místo toho však ve spolupráci s americkou firmou Vossen připravili o palec větší nové kované ráfky s označením Novitec MC3. Ty přední jsou 20palcové a kombinují se s pneumatikami Pirelli P-Zero o rozměru 255/30 ZR20, zatímco zadní kola jsou 21palcová a najdete na nich navlečené gumové „sudy“ o velikosti 325/25 ZR21.

Hmotnost nových disků Novitec neuvádí, místo toho ale nezapomněl připomenout, že je můžete mít v jednom ze 72 dostupných odstínů. S ohledem na tuto skutečnost by nemusel být problém sladit jejich barvu s nově dodávaným koženým čalouněním či potahy z Alcantary.

Nový McLaren GT oficiálně: Britský požírač kontinentů je první svého druhu

Nový McLaren GT oficiálně: Britský požírač kontinentů je první svého druhu

Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků