Novitec Rosso F430 Race: s větrem o závod

Novitec Rosso představil další extrémní úpravu Ferrari. Tentokrát došlo opět na F430, které dostalo přes 700 koní výkonu.

Novitec Rosso se pomalu stává dobrou značkou pro extrémní úpravy již tak extrémních aut. Nepřehlédnutelným způsobem poznamenal celou modelovou řadu značkyFerrari, která mezi auty nepochybně patří mezi nejrespektovanější vůbec. Jenže modelů Ferrari není tolik a když už nebylo co nového ladit, pustil se Novitec do úpravy vlastních úprav. Přesně tak vznikl Novitec Rosso F430 Race.

Samotná úprava Novitec Rosso pro model Ferrari F430 není žádnou novinkou. Je založena na odvážné úpravě motoru - přeplňováním dvěma turby tuner vymáčkl z agregátu 4,3 V8 482 kW (656 koní), což je oproti sériovým 490 koníkům slušný posun vpřed. Jenže peněz a koní není nikdy dost, a tak se u Novitecu pustili do F430 znovu. Výsledkem je dalších 51 koní k dobru, tedy celkem 707 koní. Díky tomuto stádu zrychlí vůz na stovku za 3,5 sekundy, rychlosti dvě stě km/h dosáhne za 10,5 sekundy, třístovku zdolá pod půl minuty a dosáhne maximální rychlosti 348 km/h.

Pro dosažení vyššího výkonu dostal vůz ještě větší turba, generující plnící tlak až 0,48 baru. Kvůli tomu musel přijít ke slovu i větší mezichladič stlačeného vzduchu, jiné vzduchové filtry a dokonce zásadně upravené sání, které pod podlahou vozu přivádí čerstvý vzduch od přídě. Nemohou chybět ani větší vstřikovací trysky paliva a samozřejmě jiný katalyzátor a výfuk. Poměrně zásadní úpravy pak završuje nově vyladěný software řídící jednotky.

Zásadní změnou je i nové zavěšení, které umožňuje měnit světlou výšku vozu v rozsahu 40 mm. Ta je navíc automaticky přizpůsobována aktuální rychlosti. Po překročení 80 km/h je tak vůz o významných 35 mm níže k zemi než produkční verze. Snad někdy lidé od Novitecu zabloudí i do Česka, pak budou muset připravit zvláštní programy „česká cesta”, který zvýší světlou výšku vozu o 40 mm od rychlosti 0 km/h a „pražská ulice”, který se nezalekne zvýšení o celý centimetr...

O krocení vysokého výkonu se starají brzdy Brembo s šestipístkovými třmeny a kotouči o průměru 380 mm na obou nápravách.

Odhlédneme-li od techických úprav, došlo samozřejmě i k menším úpravám vzhledu a aerodynamických komponent a vizuální změny podtrhují nová, 20" kola s pneumatikami 235/30 na přední resp. 325/20 na zadní nápravě.

Pokud vás model Novitec Rosso F430 Race zaujal, připravte si nejméně 51 260 Euro na samotnou úpravu, nebo 193 277 Euro za celý vůz.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Novitec Rosso F430 Race
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků