Novitec Quattroporte: poladěný elegán

Není jednoduché upravovat ikony čtyř kol, ale občas se povede něco, co neurazí a naopak, oku lahodí.

A přesně tohoto se držel známý německý tuner Novitec. Očividně si je vědom elegance Maserati Quattroporte, které ani v běžném sériovém provedení nepotřebuje příliš zkrášlovat. Jenže svět tuningu nezná hranic a podobné vozy jsou často velkou výzvou.

Novitec na to ovšem sel velmi decentně a duch vozu zůstal zachován. Po stránce stylingu dostalo Maserati jen nová 20" kola z lehké slitiny s pneu 285/30 vzadu a 245/35 vpředu. K tomu se může pochlubit novými koncovkami výfuku a také speciální lakování.

Velmi decentní je i zásah pod kapotou. Skvostný osmiválec dostal pouze novou řídící jednotku, mírně pozměněné sání a novou zadní část výfuku. To vše má za následek jen velmi jemné navýšení výkonu z 295 kW (401 k) při 7 000 ot/min na 304 kW (413 k) při 7 100 ot/min a točivého momentu z 451 Nm při 4500 ot/min na 468 Nm při 4 650 ot/min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Novitec Quattroporte
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků