Novitec Ferrari F430: výkonné jako Enzo, ale za polovinu

O tuningu Ferrari jsme psali v dřívější reportáži z frankfurtského autosalónu. Novitec připravil pro vozy Scuderia Ferrari již řadu úprav, nejnovější je zaměřena na kupé F430 a kabriolet F430 Spider.

V motorovém prostoru si našla místo dvojice kompresorů, které vdechnou vidlicovému osmiválci dalších 146 koní. Celkový výkon 468 kW (636 k) je dostupný od 8 200 ot/min, maximální kroutící moment je 638 Nm v 6 250 ot/min. Sprint z nuly na stovku zvládne upravený model F430 za 3,7 s, což je o 0,3 s rychleji než sériový model. Nejvyšší rychlost činí 348 km/h. Za montáž kompresorů a související úpravy si Novitec účtuje 33 880 Euro.

Nový lehký brzdový systém s keramickými kotouči o průměru 380 mm s osmipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými třmeny vzadu stojí včetně montáže 21 900 Euro. Zákazník si může vybrat barvu třmenů, k dispozici jsou černé, červené a stříbrné.

Kromě spoilerů a jiných karosářských doplňků z karbonu je k dispozici i nové odpružení, kde si zákazník může zvolit tuhost nastavení. Zadní nápravu můžete nechat osadit 20palcovými koly s pneumatikami 345/25 ZR 20, do předních blatníků se schovají 19" kola s pneumatikami 255/30 ZR19. Na seznamu úprav samozřejmě nechybí ani doplňky pro interiér.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků