Novitec F430 Bi Kompressor: bílý divoch

Dvojité přeplňování není nic až tak zvláštního, ale dvojité plnění motoru kompresorem? A ještě k tomu Ferrari? Co se za tím skrývá?

Ferrari F430 patří mezi úpravci k oblíbeným vozům. Jeho technika je bohatě dimenzována a snese více než jen kosmetické úpravy. Když k tomu přidáme povedený tovární design, je o úspěch postaráno.

Menších či větších úprav jsme tu měli již nespočet, Novitec ovšem přichází s něčím zcela novým. Osmiválcový motor totiž doplnil o dvojitý kompresor. Za tímto označením se neskrývá nic jiného, než jedno „umělé dýchání” pro každou řadu válců vidlicového motoru.

Zejména díky tomuto přeplňování vzrostl výkon ze standardních 490 koní na výsledných 656 koní a F430 tak může co do výkonu konkurovat i Enzu. Novitec ovšem použil i upravený sací a výfukový systém a vyměnil také několik vnitřních části motoru.

Nový výkon se postaral i o to, že stovku nyní tento vůz zvládne za 3,7 s a dosáhne maximální rychlosti přes 350 km/h.

Z větší rychlosti pak budou zastavovat modifikované brzdy a o dobrou stabilitu se postará nejen nový podvozek, ale také nové aerodynamické prvky jako je zadní přítlačné křídlo, zadni difusor, přední spoiler a další drobné detaily.

Lehkými úpravami prošel i kabátek vozu. Výsledkem je vceku nevinně vypadající bílá kráska s černými pruhy, posazená na stejně barevně laděných kolech. Zdá se, že Novitec může být zase jednou na něco pyšný...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Novitec F430 Bi Kompressor
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků