Novitec Brera: opravdová krása

21 komentářů

Beaumont
28. března • 7:34

Miluju Alfu a obecně nemám rád tuning, ale tohle vůbec nevypadá špatně. Ještě to auto tak o 200 - 300 kg odlehčit, zvolit motor 3.2 V6 a bylo by to super...

Marc159
28. března • 7:58

Odlehčit ano, otázka je pouze kde ubrat... ;-)

Beaumont
28. března • 13:31

Do extrémů typu karbon bych nešel kvůli ceně a hliníkový podvozek (na naše cesty ?) bych asi taky nemusel. Ale: tenčí okna (kromě čelního), méně tlumících hmot (navíc bude hezčí zvuk) :-D, odlehčit palubní desku (čert vem těžké měkčené plasty), ubrat zbytečnosti typu prosklené střecha a elektrické nastavování sedadel z výbavy... A možná zvolit plastové a promáčknutí odolné blatníky, kapotu a třetí dveře. Zrovna u Brery bych klidně vyhodil i zcela zbytečná zadní sedadla a nechal jen "poličku" na zavazadla.

Marc159
28. března • 14:30

Co pořád máte s tou hmotností? Za chvilku už bude chudák Brera vážit přes dvě tuny!:-D Výrobce tvrdí, že má pohotovostní hmotnost 1630 kg, tak nevím, proč mu sakra nevěřit! A ten motor není "jen chtít". Je to možná divné, ale při zachování stejných parametrů a současném snížení hmotnosti se běžně používají ušlechtilé slitiny, které jsou jednoduše dražší. Co je zase na tom nepochopitelného? :-D

Marc159
28. března • 14:31

Omlouvám se, tohle bylo na Radka. Nějak jsem to špatně umístil;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
28. března • 14:42

Prostě vidím, že jinde to jde s nižší váhou, nižší spotřebou a +- stejné ceně.

Marc159
28. března • 15:06

A konkrétnější bys býti nemohl? Mě se líbí názory, že BMW je stejně drahé, ale málo kdo si uvědomí, že za stejnou cenu tam sedí tak maximálně na židlích. :-D

vita
28. března • 23:07

židle:-D, to se povedlo

Radek Ondrášík
28. března • 15:27

Já měl taky Alfu a při srovnání se stejným 3er to sice dosáhlo stejného výkonu, dynamiky, ovšem také o 20-30% vyšší spotřeby.Co se týká ceny, tak ano, souhlasím, že u BMW je o něco vyšší, ale není to nic dramatického. A navíc stačí se podívat na prodeje BMW a prodeje Alfy Romeo. Alfa vyrobí a prodá tak čtvrtinu, pětinu? Ano, má méně modelů, ale i prodeje srovnatelných řad: 166 vs. 5er, 156/159 vs. 3er. Takže ani vyšší cena není překážkou pro dobré prodeje...

Marc159
28. března • 15:52

Spotřeba motoru je jednoznačně dána jeho účinností. Tvrzení, že motory BMW mají o 20-30% vyšší účinnost než Alfa je zjevně nesmyslné. Pokud vím, tak jsi sám psal, že spotřebu výrobce udává na základě normovaného testu a nikoli na základě zkušeností splašených recenzentů. Jednoho takového znám. ;-) Nedávno psal, že s Brerou jezdil za více než 30 l/100km, ačkoli "zbytek světa" uvádí jako extrémní hodnoty 10 - 20 l/100 km. Průměrnou spíše kolem 14l. A protože jsou mé zkušenosti široké, tak ti mohu pošeptat, že s BMW 330i jsme na tom byli v podstatě stejně jako s AR159 3,2 JTS a to BMW nebylo ani 4x4.;-)

Radek Ondrášík
28. března • 15:59

No vidíš, já když srovnám svou bývalou V6 Alfu a bývalou 325i, tak to BMW jezdilo při stejném tempu atd. v kombinaci v klidu pod 10, Alfa mi pod 11 nešla. A to není jediný příklad, kde by se mohlo uplatnit, že byla Alfa v nějakém nepořádku.

Marc159
28. března • 17:06

To máš těžké. Objektivně říci, že tempo bylo stejné asi nemůžeš. Uváděný rozdíl je cca 10% a ten lze dosáhnout velmi snadno. Třeba tím, že ses bál u zadního náhonu prudší akcelerace při výjezdu ze zatáček. ;-) Ale to je samozřejmě spekulace. Ostatně při této spotřebě tam té akcelerace mnoho asi nebylo :-D

Merkur
28. března • 20:56

U alfy nemá cenu ten plyn šolichat.Prostě sednout a uráááááá :-D.

Radek Ondrášík
28. března • 8:07

Těžko říci kde, ale Brera je opravdu neskutečně těžká. Určitě bych začal u 3,2 motoru, jehož blok je opravdu pořádna porce, pak bych nahradil plechy karbonem, podvozkové díly hliníkem, vyházel přebytečné věci z interiéru, zvýšil dvojnásobně cenu a bylo by to doma ;-)

luckhash
28. března • 10:33

Radku, raději dělej dál novináře. Jako konstruktéř by jsi asi moc neuspěl. Možná by to chtělo třeba trochu študovat ;-)

Marc159
28. března • 14:18

Takže doporučuješ alespoň dva z těch šesti válců ubrat? :-O Tudy asi cesta nepovede. Jestli nahradíš hliníkovou slitinu lehčí, tedy dražší, tak asi moc nepotěšíš prodejce. Dalo by se ušetřit na 4x4. Brera by se ale z poklidně nudné čtyřkolky stala sice zábavnou, ale zákazníků by asi zase spíše ubylo . ;-) Tenčí plechy, skla, vyhodit klimatizaci, zadní sedadla, rezervu... To je spíše pro nadšence než pro průměrného uživatele. Já si klidně těch pár litrů paliva připlatím a asi nebudu sám. Ostatně vždyť si to někteří kupují - a teď se pánové podržte - i s dieselem! :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Beaumont
28. března • 16:27

Tak ať se vedle standardní Brery vyrábí ještě verze "Alleggrita" bez zadních sedaček, vpředu skořepiny, tenká okna, třetinové odhlučnění a palubní deska z levnějšího tvrdého plastu. Klima manuální na přání bez příplatku, rádio taky (jako u Porsche 911 GT3) + tvrdší naladění podvozku. A plastové díly karoserie může dostat každá Brera. Ono totiž 1630 kg pohotovostní hmotnosti je dost a na sporťák přímo strašně moc. Moje GTV z roku 1996 má asi 1450 kg (šestiválec 2.0 turbo vč. klimy) a už to není úplně málo...

Marc159
28. března • 17:39

Jestli tě to uklidní, tak už i Golf má o metrák víc než to tvé GTV z roku 1996.

Radek Ondrášík
28. března • 14:22

Na druhou stranu přes 1800 kg pohotovostní hmotnosti u takového kupé s V6tkou je něco neskutečného. Zajímavé, že na velkou váhu trpí v poslední době jenom Alfa - při srovnání s trojkouvým BMW, MB třídy C atd. je výrazně těžší a váha Brery je extrémní.Jiní to zvládnou za ve stejné cenové hladině s váhou o 200-300 kg nižší.Co se týká motoru - BMW má 4,0 V8 lehčí, než bývalý 3,2 R6. Jen se musí chtít.

Radek Ondrášík
28. března • 10:41

Co Čech to trenér, co motorista to konstruktér ;-) Každopádně tuto odbornou práci přenechám druhým.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
luckhash
28. března • 11:02

fajn, trochu se mi ulevilo :-D. Ne, dělám si legraci...

Doporučujeme

Články odjinud