Novitec Alfa Romeo GT X-Supero: další bestie z Německa

Německý tuner Novinec si v posledních dnech přichystal řadu novinek. Všechny mají jedno společné - dostaly velmi výrazné lakování a navíc tuner přidal i pořádnou dávku nového výkonu.
Novitec Alfa Romeo GT X-Supero: další bestie z Německa

Je to sotva pár dnů, co jsme vám představili oranžového ďáblíka Grande Punto v úpravě Novitec (celá zpráva) a německý tuner, který se specializuje na italské vozy, přišel s dalším dárkem. Tentokrát však pro milovníky Alfy Romeo. Do parády si vzal jedno z nejhezčích coupé na dnešním trhu, model GT.

Změna vzhledu je patrná na první pohled. GT dostalo nový oranžový lak, který vám zaručí, že svého miláčka nikdy nebudete hledat na parkovišti před Tescem. Důležité a plně funkční je i zadní přítlačné křídlo, které si může řidič nastavit dle okamžitých požadavků a zvýšit tak přítlak. Nové jsou tradičně i nárazníky, přední maska a boční prahové nadstavce. Pozornosti jistě neuniknou 19" kola s pneu o rozměru 235/35 R19. O tom, že se toto GT zařadí mezí "létající" vozy vás přesvědčí výklopné dveře. Čtveřice koncovek výfuku jsou pak u tuningu téměř nutností.

Těmito úpravami by většina "tunerů" skončila, ale Novitec, známý to instalátor kompresorových a turbo kitů, šel mnohem dál. Upravované GT je osazeno špičkovým šestiválcem o objemu 3,2 litru, který v sérii disponuje výkonem 176 kW (240 k) a točivým momentem 300 Nm a lze ho s mírnou modifikací najít i ve vozech Alfa 156 GTA a 147 GTA. Novitec osadil kupé kompresorem s mezichladičem stlačeného vzduchu a motor tak vyšlechtil na 248 kW (338 k) při 6 150 ot. a točivý moment dosahuje hodnoty 389 Nm při 4 950 ot.

Také dynamické vlastnosti šly výrazně nahoru. Alfa nyní zrychlí na stovku za skvělých 5,4 s (proti sérii o 1,3 s lepší) a dosáhne maximální rychlosti 270 km/h (proti sérii o 27 km/h lepší). O zastavení se po úpravě stará nový brzdový systém. A pak že předokolka nedokáže přenést výkon na asfalt...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Novitec Alfa Romeo GT X-Supero
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků