Novitec 159 JTDm: kráska s vyladěným pětiválcem

Společnost Novitec se rozhodla upravit krásnou Alfu 159. Zajímavé je, že si vybrali právě dieselovou verzi. Naštěstí s pěti válci.

Zvolit si pro úpravy nafťák, to si možná u mnoha příznivců značky pochopení nenajde. Důvod však byl prostý – z přeplňovaného motoru se dá nejsnadněji vymačkat větší výkon navíc.

Novitec si ale nevybral čtyřválcovou devatenáctistovku, ale 2,4-litrový pětiválec. Ten ve svém sériovém provedení poskytuje výkon rovných 200 k (147 kW). U Novitecu se ani nemuseli příliš snažit a použitím nové řídící jednotky z něho dostali koní 229 (168 kW).

Nicméně zamrzí, že u toho motoru se prostě zvonivého zvuku benzínového šestiválce nedočkáte. Novitec se pokusil situaci řešit alespoň částečně instalací nového výfuku. Ten ale podle předpokladů lépe vypadá než zní.

Ostatní prvky jsou vskutku decentní a nijak nekazí základní proporce karoserie a dodává jí agresivnější vzezření. Přední partii vozu byla věnována značná pozornost – přední spoiler a přepracovaný nárazník pomáhají k lepší aerodynamice vozu. Nepřehlédnutelné jsou rovněž rozšířené blatníky a decentní zadní spoiler.

Na české a slovenské cesty však tahle úprava vhodná zřejmě nebude. Novitec použil velká, až dvacetipalcová kola s rozměrem pneumatik 255/30. Pozitivní zprávou je, že zákazník si může nechat upravit podvozek podle svého gusta – na výběr jsou tři verze tvrdosti a snížení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Novitec 159 2,4 JTDm

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků