Novitec 159 JTDm: kráska s vyladěným pětiválcem

Společnost Novitec se rozhodla upravit krásnou Alfu 159. Zajímavé je, že si vybrali právě dieselovou verzi. Naštěstí s pěti válci.

Zvolit si pro úpravy nafťák, to si možná u mnoha příznivců značky pochopení nenajde. Důvod však byl prostý – z přeplňovaného motoru se dá nejsnadněji vymačkat větší výkon navíc.

Novitec si ale nevybral čtyřválcovou devatenáctistovku, ale 2,4-litrový pětiválec. Ten ve svém sériovém provedení poskytuje výkon rovných 200 k (147 kW). U Novitecu se ani nemuseli příliš snažit a použitím nové řídící jednotky z něho dostali koní 229 (168 kW).

Nicméně zamrzí, že u toho motoru se prostě zvonivého zvuku benzínového šestiválce nedočkáte. Novitec se pokusil situaci řešit alespoň částečně instalací nového výfuku. Ten ale podle předpokladů lépe vypadá než zní.

Ostatní prvky jsou vskutku decentní a nijak nekazí základní proporce karoserie a dodává jí agresivnější vzezření. Přední partii vozu byla věnována značná pozornost – přední spoiler a přepracovaný nárazník pomáhají k lepší aerodynamice vozu. Nepřehlédnutelné jsou rovněž rozšířené blatníky a decentní zadní spoiler.

Na české a slovenské cesty však tahle úprava vhodná zřejmě nebude. Novitec použil velká, až dvacetipalcová kola s rozměrem pneumatik 255/30. Pozitivní zprávou je, že zákazník si může nechat upravit podvozek podle svého gusta – na výběr jsou tři verze tvrdosti a snížení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Novitec 159 2,4 JTDm

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků