Novinky ze škodovky: Fabia 1.2 a Octavia Combi RS

Mladoboleslavská automobilka připravila nový motor pro Fabii o objemu 1,2 litru a více koní pod kapotu dostala také Octavia Combi.
Novinky ze škodovky: Fabia 1.2 a Octavia Combi RS

Nový motor 1,2 litru pro Fabii

V modelové řadě Fabia bude od 1. srpna letošního roku v nabídce nový motor 1.2 litru o výkonu 40 kW při 4750 otáčkách za minutu. Škoda Fabia s ním z 0 na 100 km/h zrychluje za 18,5 vteřiny a vyvine maximální rychlost 150 km/h. Točivý moment motoru 106 Nm při třech tisících otáčkách. Kombinovaná spotřeba činí 5,9 litru, ve městě 7,9 litru a mimo město 4,9 litru. Motor splňuje emisni normu EU 4, která začne platit v zemích Evropské unie až v roce 2005.

O parametrech motoru se můžete z fragmetnu tiskové zprávy: „Motor Škoda 1.2 HTP 40 kW je řadový, kapalinou chlazený zážehový tříválec se čtyřikrát uloženým klikovým hřídelem a jedním protiběžným vyvažovacím hřídelem. Nový motor se díky své pokrokové konstrukci vyznačuje nízkou hlučností, plynulým a kultivovaným během s minimem vibrací. Blok i hlava válců jsou zhotoveny z hliníkové slitiny, což se společně s širokým využitím plastů a dalších moderních materiálů projevuje na nízké hmotnosti agregátu. Ventilový rozvod je OHC se dvěma ventily pro každý válec.“

Motor bude nabízen již v základním modelu Fabia Junior, kde již nadále nebude v nabídce motor 1,0 MPI 37 kW a 1,4 MPI 44 kW. Škoda Fabia Junior s novým motorem tedy stojí Kč 259 900, ve verzi Classic Kč 279 900 a jako Comfort pak Kč 316 900. I z nabídky výbavy Classic zmizí 1,4 44 kW; s rozvodem OHV a dvěma ventily na válec tak zůstává ve Fabiích pouze motor 1,4 MPI 50 kW. Sedan a kombi se s tímto motorem nabízet nebude.

Octavia Combi také jako RS

Škoda Auto zahájila v červenci výrobu modelu Octavia RS v provedení Combi. S benzínovým turbomotorem 1,8 l o výkonu 132 kW (180 k) zrychlí sportovní kombík z 0 na 100 km/h za 8 vteřin a dosáhne maximální rychlosti 231 km/hod.

Octavia Combi RS je, díky svým mimořádným dynamickým vlastnostem a výkonu (spotřeba je stejná jako u limuzíny a při kombinovaném provozu činí tedy 8 litrů na 100 km), vrcholem nabídky modelové řady Octavia.

Atraktivní vnější design dotváří, stejně jako u limuzíny, 16" kola z lehkých slitin a pneumatikami o rozměru 205/55 R 16, zelené provedení brzdových třmenů, tmavé boční blikače na blatnících, sportovní koncovka výfuku, přední nárazník s integrovaným spoilerem a spoiler na pátých dveřích. Sportovní image zvýrazňuje, díky snížené světlé výšce o 19 mm, i nízká silueta vozu.

Interiér, identický s limuzínou Octavia RS, nabízí atraktivní sportovní sedadla v kombinaci černé kůže se stříbrně šedou látkou, tříramenný sportovní volant v koženém provedení, kontaktní plochy pedálů z nerezové oceli a další doplňky. Ve standardní výbavě jsou rovněž airbagy řidiče a spolujezdce, systémy ABS + MBA + MSR + ASR (lze doplnit i systémem ESP), klimatizace s mechanickou regulací, rádio Symphony s osmi reproduktory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a sklopným klíčkem, nebo elektricky ovládaná okna.

Model Škoda Octavia Combi RS je nabízen ve čtyřech barvách: červené Corrida, stříbrné diamantové metalíze, černé magické s perleťovým efektem a žluté lemon.

Základní cena vozu Škoda Octavia Combi RS byla stanovena na 735 900 Kč.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků