Novinky ze škodovky: Fabia 1.2 a Octavia Combi RS

Mladoboleslavská automobilka připravila nový motor pro Fabii o objemu 1,2 litru a více koní pod kapotu dostala také Octavia Combi.
Novinky ze škodovky: Fabia 1.2 a Octavia Combi RS

Nový motor 1,2 litru pro Fabii

V modelové řadě Fabia bude od 1. srpna letošního roku v nabídce nový motor 1.2 litru o výkonu 40 kW při 4750 otáčkách za minutu. Škoda Fabia s ním z 0 na 100 km/h zrychluje za 18,5 vteřiny a vyvine maximální rychlost 150 km/h. Točivý moment motoru 106 Nm při třech tisících otáčkách. Kombinovaná spotřeba činí 5,9 litru, ve městě 7,9 litru a mimo město 4,9 litru. Motor splňuje emisni normu EU 4, která začne platit v zemích Evropské unie až v roce 2005.

O parametrech motoru se můžete z fragmetnu tiskové zprávy: „Motor Škoda 1.2 HTP 40 kW je řadový, kapalinou chlazený zážehový tříválec se čtyřikrát uloženým klikovým hřídelem a jedním protiběžným vyvažovacím hřídelem. Nový motor se díky své pokrokové konstrukci vyznačuje nízkou hlučností, plynulým a kultivovaným během s minimem vibrací. Blok i hlava válců jsou zhotoveny z hliníkové slitiny, což se společně s širokým využitím plastů a dalších moderních materiálů projevuje na nízké hmotnosti agregátu. Ventilový rozvod je OHC se dvěma ventily pro každý válec.“

Motor bude nabízen již v základním modelu Fabia Junior, kde již nadále nebude v nabídce motor 1,0 MPI 37 kW a 1,4 MPI 44 kW. Škoda Fabia Junior s novým motorem tedy stojí Kč 259 900, ve verzi Classic Kč 279 900 a jako Comfort pak Kč 316 900. I z nabídky výbavy Classic zmizí 1,4 44 kW; s rozvodem OHV a dvěma ventily na válec tak zůstává ve Fabiích pouze motor 1,4 MPI 50 kW. Sedan a kombi se s tímto motorem nabízet nebude.

Octavia Combi také jako RS

Škoda Auto zahájila v červenci výrobu modelu Octavia RS v provedení Combi. S benzínovým turbomotorem 1,8 l o výkonu 132 kW (180 k) zrychlí sportovní kombík z 0 na 100 km/h za 8 vteřin a dosáhne maximální rychlosti 231 km/hod.

Octavia Combi RS je, díky svým mimořádným dynamickým vlastnostem a výkonu (spotřeba je stejná jako u limuzíny a při kombinovaném provozu činí tedy 8 litrů na 100 km), vrcholem nabídky modelové řady Octavia.

Atraktivní vnější design dotváří, stejně jako u limuzíny, 16" kola z lehkých slitin a pneumatikami o rozměru 205/55 R 16, zelené provedení brzdových třmenů, tmavé boční blikače na blatnících, sportovní koncovka výfuku, přední nárazník s integrovaným spoilerem a spoiler na pátých dveřích. Sportovní image zvýrazňuje, díky snížené světlé výšce o 19 mm, i nízká silueta vozu.

Interiér, identický s limuzínou Octavia RS, nabízí atraktivní sportovní sedadla v kombinaci černé kůže se stříbrně šedou látkou, tříramenný sportovní volant v koženém provedení, kontaktní plochy pedálů z nerezové oceli a další doplňky. Ve standardní výbavě jsou rovněž airbagy řidiče a spolujezdce, systémy ABS + MBA + MSR + ASR (lze doplnit i systémem ESP), klimatizace s mechanickou regulací, rádio Symphony s osmi reproduktory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a sklopným klíčkem, nebo elektricky ovládaná okna.

Model Škoda Octavia Combi RS je nabízen ve čtyřech barvách: červené Corrida, stříbrné diamantové metalíze, černé magické s perleťovým efektem a žluté lemon.

Základní cena vozu Škoda Octavia Combi RS byla stanovena na 735 900 Kč.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků