Novinky ze škodovky: Fabia 1.2 a Octavia Combi RS

Mladoboleslavská automobilka připravila nový motor pro Fabii o objemu 1,2 litru a více koní pod kapotu dostala také Octavia Combi.
Novinky ze škodovky: Fabia 1.2 a Octavia Combi RS

Nový motor 1,2 litru pro Fabii

V modelové řadě Fabia bude od 1. srpna letošního roku v nabídce nový motor 1.2 litru o výkonu 40 kW při 4750 otáčkách za minutu. Škoda Fabia s ním z 0 na 100 km/h zrychluje za 18,5 vteřiny a vyvine maximální rychlost 150 km/h. Točivý moment motoru 106 Nm při třech tisících otáčkách. Kombinovaná spotřeba činí 5,9 litru, ve městě 7,9 litru a mimo město 4,9 litru. Motor splňuje emisni normu EU 4, která začne platit v zemích Evropské unie až v roce 2005.

O parametrech motoru se můžete z fragmetnu tiskové zprávy: „Motor Škoda 1.2 HTP 40 kW je řadový, kapalinou chlazený zážehový tříválec se čtyřikrát uloženým klikovým hřídelem a jedním protiběžným vyvažovacím hřídelem. Nový motor se díky své pokrokové konstrukci vyznačuje nízkou hlučností, plynulým a kultivovaným během s minimem vibrací. Blok i hlava válců jsou zhotoveny z hliníkové slitiny, což se společně s širokým využitím plastů a dalších moderních materiálů projevuje na nízké hmotnosti agregátu. Ventilový rozvod je OHC se dvěma ventily pro každý válec.“

Motor bude nabízen již v základním modelu Fabia Junior, kde již nadále nebude v nabídce motor 1,0 MPI 37 kW a 1,4 MPI 44 kW. Škoda Fabia Junior s novým motorem tedy stojí Kč 259 900, ve verzi Classic Kč 279 900 a jako Comfort pak Kč 316 900. I z nabídky výbavy Classic zmizí 1,4 44 kW; s rozvodem OHV a dvěma ventily na válec tak zůstává ve Fabiích pouze motor 1,4 MPI 50 kW. Sedan a kombi se s tímto motorem nabízet nebude.

Octavia Combi také jako RS

Škoda Auto zahájila v červenci výrobu modelu Octavia RS v provedení Combi. S benzínovým turbomotorem 1,8 l o výkonu 132 kW (180 k) zrychlí sportovní kombík z 0 na 100 km/h za 8 vteřin a dosáhne maximální rychlosti 231 km/hod.

Octavia Combi RS je, díky svým mimořádným dynamickým vlastnostem a výkonu (spotřeba je stejná jako u limuzíny a při kombinovaném provozu činí tedy 8 litrů na 100 km), vrcholem nabídky modelové řady Octavia.

Atraktivní vnější design dotváří, stejně jako u limuzíny, 16" kola z lehkých slitin a pneumatikami o rozměru 205/55 R 16, zelené provedení brzdových třmenů, tmavé boční blikače na blatnících, sportovní koncovka výfuku, přední nárazník s integrovaným spoilerem a spoiler na pátých dveřích. Sportovní image zvýrazňuje, díky snížené světlé výšce o 19 mm, i nízká silueta vozu.

Interiér, identický s limuzínou Octavia RS, nabízí atraktivní sportovní sedadla v kombinaci černé kůže se stříbrně šedou látkou, tříramenný sportovní volant v koženém provedení, kontaktní plochy pedálů z nerezové oceli a další doplňky. Ve standardní výbavě jsou rovněž airbagy řidiče a spolujezdce, systémy ABS + MBA + MSR + ASR (lze doplnit i systémem ESP), klimatizace s mechanickou regulací, rádio Symphony s osmi reproduktory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a sklopným klíčkem, nebo elektricky ovládaná okna.

Model Škoda Octavia Combi RS je nabízen ve čtyřech barvách: červené Corrida, stříbrné diamantové metalíze, černé magické s perleťovým efektem a žluté lemon.

Základní cena vozu Škoda Octavia Combi RS byla stanovena na 735 900 Kč.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

dnes | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 51 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků