Novinky z Kolína za 240 tisíc

35 komentářů

Pavel
2. března • 14:55

Nevím proč to tady rozebíráte, když to auto primárně není určeno pro náš trh, ale pro Německo, Fancii a Itálii atd. jako druhé nebo spíše třetí auto

mfilip
2. března • 8:47

Mne celkem prekvapilo, ze mluvili v radiu o zahajeni vyroby v TCPA a v te souvislosti rekli, ze 80% aut pujde na vyvoz. Pri planovane produkci 300 000 aut rocne to je velke cislo pro domaci trh, takze jsem se asi preslechl.

Kostej nesmrtelny
2. března • 9:12

mfilip: ne, to ses nepreslechl, protoze ja to slysel taky. Take jsem se nad tim pozastavil. Mozna, ze mysleli na vyvoz do zapadni Evropy...

mfilip
2. března • 10:10

to jsem rad kosteji, zes mi to potvrdil. ja to hledal v archivu zprav na Impulsu, ale uz jsem to nenasel.
Asi to na Impulsu tradicne spletli, 80% je cislo podilu domacich dilu na autech.

Petr Broža
2. března • 9:04

Podle nedávného prohlášení zástupců TPCA by se na český trh mělo dostat cca 5000 kusů; otázkou je, zda mysleli od každého vozu nebo dohromady.

závodník
1. března • 23:44

milý rool50 spolujezdcův airbag že je zbytečnej??!!! no možná když spolujezdec věčně jezdí nepřipoutanej tak jo... ale jinak furt lepší plácnout ksichtem do do pytle než do palubky....

rool50
2. března • 7:42

Pokud ho chceš, můžeš so ho přikoupit. Pro mě je v základu zbytečný.

Petr Broža
2. března • 8:13

On je problém v tom, že testy EuroNCAP se dělají se základní výbavou. A pokud bude mít trojice airbag spolujezdce, dopadne výsledek lépe... To je podle mně ten pravý důvod, proč ho dávají už do základu.

ITTI
2. března • 11:10

Pane Broža, já si s Vámi dovolím dnes podruhé a naposled nesouhlasit : oba víme, že v té civilizované(nebolševické) EU má zdraví a žitot člověka poněkud jinou hodnoutu než u nás.Chci tím říci, že lidé tam si svého zdraví poněkud více váží než u nás. Ten Euro NCAP je už jenom nepodstatný detail, třešnička na dortu...a oba víme, že ten test spíše simuluje městský provoz, než bouračku na dálnici, takže 2 airbagy(pro mne 4) je minimum. Lze s tím nesouhlasit, pak jsou ke koupi vozy Š105&, Favorit atd.nebo nějaká Lada.

rool50
2. března • 11:31

Ty musíš být dealer, že jo? Čím větší cena, tím větší provize.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ITTI
2. března • 12:04

BINGO !!!! Auta mne neživíTy zase nechápeš realitu souč. světa. Národ si odhlasoval, že chce do EU, tak je třeba to vzít navědomí se všemi plusy i minusy,vč. bezpečnostních prvků u nově prodávaných aut, kapito?

Strom
2. března • 11:04

Nemusi uz byt vsechna auta vyrobena v EU vybavena v zakladu dvema airbagy a ABS???
Ta auta jsou primarne urcena spise do vyspelejsich statu EU, kde by bez techto bezpecnostnich prvku nebyly moc prodejne.

rool50
1. března • 22:51

Proč do základu cpou druhý airbag a posilovač řízení (u tak lehkého auta je zbytečností), to nechápu. Cena mohla být níž.

kruch
2. března • 13:13

Teda posilovac me prijde jako zakladni vec... nevim o kolik je tezsi treba Corsa, ale kdyz s ni mam parkovat tak to je zapas s volantem i pro me, natoz pro zenskou!

Petr Broža
2. března • 15:05

Myslím, že 800kg auto bez posilovače by nebyl až takový problém...

Petr Broža
1. března • 23:11

Šéf Peugeotu uvedl, že se nechce cenově podbízet. Zkrátka mají určitou představu o základní výbavě a ceně...

rool50
2. března • 7:44

Hm, šéf Peugotu honí machra a do půl roku je trh donutí

ondra
2. března • 11:47

to si moc nemyslím, jednak hlavní odbyt nebude na našem trhu ale ve (staré) EU a pak to taky není přímá konkurence Fabii -- auto je to menší a primárně určeno jako městské vozítko -- spíš to konkuruje Smartu, Pandě, Matizu apod. a

goes
1. března • 23:00

to auto je proste delano jako mestske a svou velikosti atd. je dle meho urcen spise zenam, byt chlap se v nem taky neztrati, a jelioz zeny jsou tvory fyzicky krehke, jakakoli pomucka pro rizeni je v jejich prospech..

coolio
1. března • 22:39

To že to bude dražší se vědělo od začátku - Logan to není, ale myslel jsem že se to cenově minimálně vyrovná nejlevnější fóbii. Kdo chce levné auto, musí holt sáhnout po ojetém.

Petr Broža
1. března • 22:42

Je možné, že se časem objeví oholená verze bez ABS, s jedním airbagem apod., takový Junior. Ta by pak mohla stát třeba jen 200 tisíc. Ale je to jen spekulace.

ITTI
2. března • 11:01

Nebude ABS v EU náhodou povinná? Takže tudy asi cesta nepůjde...Očesávat není co a ani není důvod.

Petr Broža
2. března • 11:39

Zatím ABS povinné - minimálně u nás není - takže tudy cesta vede  Základní výbavy levných aut prodávaných v Česku zatím ABS nemají (C2, Matiz, Panda, Fabia, Punto...)

ITTI
2. března • 12:00

To je sice pravda, ale ta doba bude brzy minulostí i u nás, takže já prostor na snížení ceny nevidím, nehledě na to, mají-li automobilky vůbec homologovány (a vyvinuty) varianty bez ABS.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
2. března • 12:27

Já jsem samozřejmě pro, aby se auta prodávala ve standardu s vyšší bezpečnostní výbavou, na jedné straně to chrání řidiče a další cestující, na druhé straně to zvýší základní ceny malých vozů. Třeba Fabia s ABS a dvěma airbagy se prodává (výbava Ambiente) za nějakých 280 tisíc.

ITTI
2. března • 12:42

Takže se shodujeme. Zájemci o nová auta musí pochopit, že auto se v současné době (jeho bezpečnost + ekonomická realita světa-suroviny atd.) prostě pod 200tis. Kč vyrobit nedá.  Pokud někdo tvrdí že ano, nemluví pravdu. Konečně, většina produkce se určitě prodá mimo ČR, takže řešíme fiktivní problém. Je věcí investora, aby se mu investice vrátila (a akcionářů).Dovolím si tipovat, že jak Japonci, tak Francouzi to mají spočítané (ve smyslu návratnosti peněz+ přísl. zisk).

Pavel
2. března • 14:51

Ha, ha, ha,  zkus si někde zjistit, jaké jsou výrobní náklady třeba takové základní verze Fábie. Pravděpodobně se budeš pohybovat někde kolem 70.000 kč. Vše ostatní je jen marže na všech úrovních.

coolio
2. března • 16:40

70 000 možná jenom za materiál - ale co všechny ostatní fixní náklady jako haly apod?

Petr Broža
2. března • 16:36

Řekl bych, že nejde jen o marže a výrobní náklady, ale i investice do továrny, náklady na vývoj, testování prototypů, zaplacení designérů, postavení výrobních linek atd.

ITTI
2. března • 17:08

To Broža: přesně tak, investice byla asi 45 mld. Kč a ti designéři tam jistě jsou zahrnuti. Nebo-li  vše od prvotního nápadu, nákresy, celý vývoj, zkoušky komponentů atd. přes výkup pozemků, veškerá povolení a správní poplatky, postavení výr. provozů a vybavení technologií vč. školení personálu, pracovní a ochranné pomůcky(to si pišme, že tam se budou důsledně používat !). Náklady na dopravu komponentů-zavádějí se mýtné, to také něco stojí... Ale je to velmi,  velmi zjednodušeně řečeno. Navíc je třeba započítat jistou míru zisku, protože PSA a Toyota nejsou charitativní organizace. A to jsou náklady nižší tím, že se sáhlo po v zásadě existujících, ale upravených motorech. Nákladem je i veškerá reklama a propagační materiály, seč tam se dělí výrobce a dealeři. Smostatnou kapitolou, která je zahrnuta v investici jsou odpisy. Platy sice nic moc, ale budou nuceni je zvyšovat a nevidím důvod. proč dělník v Kolíně za stejnou práci méně peněz než v MB, k tomu odvody(35% zdrav+soc, pojištění). Z toho zisku by se měl financovat další(budoucí)vývoj. Škoda Auto si vývoj také platí "za své", žádný VW. Ekonomika je složitá věda,můžeme ji nenávidět, ale to je asi tak vše, co s tím uděláme. Problém je nízká úroveň platů v ČR a tomu odpovídající kupní síla obyvatel, ale za to žádná automobilka na světě nemůže.

ITTI
2. března • 15:28

Jak se tvoří náklady a z čeho se skládají se dá třeba studovat na VŠE&...bez ha,ha. Nebo-li marže a DPH je 240 tis-70tis? Zajímavá úvaha Je dobré psát alespoň trochu rozumné myšlenky, střílet od pasu čísla bez souvislostí je možné, ale iracionální.

goes
1. března • 22:34

stejne je ta cena docela vysoka, na to ze je to oholena litrovka do mesta tak opravdu nic moc. Otazkou je zda tech 240 tisic je za 3 nebo 5ti dverovy model. Rekl bych, ze top verze bude hluboko za 300tisic, tudiz myslim, ze moc velkou konkurenci pro Fabii to nebude. A ja se tesil, ze konecne bude pruvan...

Porsche Bratislava
1. března • 21:53

Nikde sa nepise o prevodovke ! A pritom na obrazkoch je jasny automat !
 

Petr Broža
1. března • 22:24

V článku je uvedeno, že další informace jsou v článku o C1. V základu je pětistupňový manuál, Sensodrive bude za příplatek.

-Ferda-
1. března • 22:06

To je sice pravda, ze na obrazcich je automat, ale pri te cene o tom dost pochybuji.... typoval bych to na klasicky petirychlostni manual....

Doporučujeme

Články odjinud