Novinky z Kolína za 240 tisíc

Podle šéfa českého Peugeotu bude nový Peugeot 107 stát na českém trhu okolo 8 000 eur, tedy cca 240 tisíc korun. V základní výbavě přitom budou dva přední airbagy, ABS, CSC (asistent pro brzdění v zatáčkách), posilovač řízení, nastavitelný volant (pravděpodobně jen výškově), zadní stěrač a nastavitelná zpětná zrcátka (pravděpodobně manuálně). V druhé úrovni výbavy pak najdete boční airbagy, elektrické stahování oken, dálkové ovládání centrálu. Za příplatek bude ESP a klimatizace.

Poznámka: Je možné, že se posilovač ve výbavě pro český trh neobjeví a bude až v druhé výbavě či za příplatek. Přesná soupiska výbavy pro náš trh zatím nebyla stanovena, vycházíme z informací zveřejněných v německém tisku. (Dva airbagy a ABS jsou ale jisté.)

Peugeot 107, ale i Citroen C1 a Toyota Aygo budou mít už v základu 14" kola 155/65 R14, vpředu kotoučové a vzadu bubnové brzdy. Nabízet se budou v tří a pětidveřovém provedení a s motory 1.0 50 kW a 1.4 HDI 40 kW. Litrový motor bude mít přitom extrémně nízkou spotřebu, v kombinovaném režimu jen 4,6 l benzínu; toho dosáhne vůz zejména nízké základní hmotnosti 790 kg.

Poznámka: Jen dodám, že každá automobilka si stanovuje svoji vlastní cenovou politiku v dané zemi - a tedy i u nás, proto mohou být mezi jednotlivými auty rozdíly v cenách i výbavách.

Tip: Velmi podrobné informace o novinkách z Kolína najdete v článku o C1, kam jsme doplnili kompletní znění několikastránkové tiskové mapy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků