Mam dovybaveneho Clasika kombi plus (ABS,vetsi kola atd), ridil jsem toho hodne, a muzu rict, ze je to jedno z nejlepsich malych aut, myslim tim jizdni vlastnosti,spolehlivost, ekonomie provozu, prostor.To jsou presne ty duvody proc to auticko bylo 3 roky za sebou nejlepsim MINI autem v Britanii. Mini, protoze to patri do kategorie 206, Ibiza ci Corsa. Auta v clanku jsou z kategorie mestskych vozitek. Jako Matiz ci Panda. Ze bude v zakladu tech auticek ABS vyplyva z toho ze od minuleho roku MUSI mit kazde nove auto ABS standartne. Ale ohledne vybavenosti je Skoda skoupa, to musim souhlasit, za auto jsem zaplatil pres 330 tis a nema ani madla pro zadni pasazery, jaka ubohost!
Mel jsi se lepe ucit a uz mit na auto, ktere je podle Tebe fakt dobre.
Ani ve snu jsem netušil,že chodíte nebo jste absolvoval zvláštní školu.Proto se moc omlouvám jestli se Vás můj článek nějak dotknul,ale nejsem jasnovidec abych tušil kdo jakou školu nebo ústav absolvoval.
Psal jsem,že nemám ani Fábii ani Fiata(Punto 1,4 16V má tchán),ale opravdu si myslím,že fabka je zpracováním a jízdními vlastnostmi LEPŠÍ než Fiat Punto !!! Ten hrůzostrašný interier co je ve Fiatu no moc děkuji,ale radši se přikloním k strohému interiéru Fábie.Musím ještě reagovat na malou opravu mého článku-moc děkuji,ale cenzura je už doufám zrušena a nepřeju si,aby nějakej inteligent opravoval můj napsaný názor i kdyby tam bylo 1000 000 chyb !!!!!!
Netušil jsem, že součástí projektu "Internet do škol" bylo zavádění i do těch zvláštních.
o co Ti jde Hnizdo?
Čtu a čtu a vidím,že jsou tady samí SUPR experti na značky Fabia+Fiat.Všechny informace a čísla vyčtou z tabulek a nikdy v daném autě ani neseděly. Nevím proč se tady vede vůbec tak stupidní diskuse,když si stejně každý prosadí svůj a jenom svůj názor. NEMÁM fábii ani fiata,ale můj OSOBNÍ názor je ten,že Škoda Fábie je moc a moc dobré auto: perfektní zpracování,perfektní jízdní vlastnosti,za danou cenu dobrá výbava.Ti co tady píšou takové nesmysly,že je to šrot atd. se možná v ní svezly,ale nikdy ji něměly v garáži jako osobní.(tam právě mají ty levné,akční getze,fiaty,kie atd..). Motor Fabky? No 1,2 HTP 47Kw velice kvalitní motor: výborná spotřeba trochu hlučnější,ale z VENKU! Vnitřek velice dobře odhlučněn!!! Jestli někdo píše,že ty motory nevydrží nebo,že to jsou šmejdy tak já si myslým,že jsou úplně v pohodě a nikdo by si NEDOVOLIL dát na prodej auto ze špatným motorem a který nic nevydrží !!!!
"Čtu a vidím, že jsou tady samí super experti na značky Škoda a Fiat. Všechny informace a čísla vyčtou z tabulek, když přitom nikdy v daném autě vůbec neseděli. Nevím proč se tady vůbec vede tak zbytečná diskuse, když si stejně každý prosadí jen svůj vlastní názor. Nemám Fabii ani Punto, ale z mého hlediska je Škoda Fabia moc dobré auto s perfektním zpracováním, výbornými jízdními vlastnostmi a za danou cenu s dobrou výbavou. Ti co tady píšou takové nesmysly, jako že je to šrot apod. se v ní možná párkrát svezli, nicméně ji nikdy něměli v garáži jako vlastní vůz (tam právě mají ty levné akční Hyundaie, Fiaty, Kie atd.). Motor Fabie? No 1,2 HTP 47Kw je velice kvalitní motor s výbornou spotřebou. Je sice trochu hlučnější, ale pouze zvenku! Zevnitř je ohlučněn velmi dobře! Pokud někdo píše, že ty motory nevydrží nebo, že jsou to šmejdy, tak já si naopak myslím, že jsou úplně v pohodě. Nikdo by si přece nedovolil dát na prodej auto se špatným motorem, který nic nevydrží!"Zlehka jsem ti to stylisticky upravil, takže máš možnost si to přečíst znova a zamyslet se nad výpovědní hodnotou svého příspěvku.
Punto jsem vlastnil 4 roky,fabii 1,2 vlastní můj bratr. V garáži mně stojí 1a 1/2roku starý auto za půl mega.Nikde jsem nepsal že fabia je šrot ,ale čistě objektivní názor s osobní zkušeností.Pokud máš najeto ve Fabii 1,2 víc jak 120000km rád si vyslechnu tvůj názor.
Možná nemusel ze školy odcházet hned po páté vyučovací hodině a mohl by sis místo toho dát doučování z češtiny. Gramatické úrovni v diskuzi by to rozhodně prospělo.
Ty máš udaje z konfigurátoru já od prodejce.Jediný co jsem nepřidal je abs,+25000,a tempomat(který má ve fabii tak jeden ze sta).Nevlastním punto ale vlastnil jsem ho před dvěma lety počet najetých km 230000km a rozpadla se pouze zadní nápravau novějšího modelu už je jina (oprava stála v nezn.servisu 8000kč).Použivám i bratrovu Fábii 1,212v zatím nemá tolik najeto,ale mohu srovnávat.Ještě jsem se nesetkal s člověkem který má s tímto motorem najeto víc jak 120000.Tak nemohu tvrdit jak příspěvek ,který zde uváděl že vydrží mor 1,2 ve fabii více jak v puntu.
Napíšte jeden rozumný motor, ktorý ponúka Fabia. Napíšte jeden zlý motor, ktorý ponúka Punto. To stačí a hovorí za všetko.
Poskládal jsem si Punto 1.2 16V Active, dal jsem si tam pár věcí, co po autu vyžaduju a jsem na 427 tisíc, po slevě 389. No to je teda láce
Poskládal jsem Fabii 1.4 16V a bez slevy jsem na 385 000 a to mám ještě tempomat.
Nevím, jestli to děláš záměrně, ale píšeš nesmysly, Punto 5dv 1.4 16V Dynamic, vč. automatické dvouzónové klimy, ABS, tempomatu apod je po slevě za 379.900,- pokud si záměrně vybereš levnější model a cpeš do něj výbavu přes příplatky, je jasné že to bude drahé
Jasně jsem napsal 1.2 16V Active, ne 1.4 16V Kdyby ses podíval do konfigurátoru, zjistil bys, že 1.2 16V Dynamic se nedělá. A 1.2 16V Active nemá ani ABS, ani klimu ani nic. Prostě je to holý auto.
A proč jako porovnáváš 1.2 16V punto a 1.4 fábku??? Vím že jsi napsal 1.2, ale nechápu proč nesrovnáváš srovnatelné. Navíc 1.2 16V se už ani nevyrábí kvůli omezování výroby před příchodem nového Punta. Navíc Active určitě není holé auto, ba 2x bag, CITY servo, el. okna, CZ atd... Jestli chceš vidět holé "auto" tak se podívej na juniora.
Protože 1.2 16V má 59 kW a 1.4 16V 55 kW. Proto.
A auto, které nemá ABS, je holé auto. ABS je důležitější než el. okna, centrál atd. A když musím připlatit 20 tisíc za ABS a 35 za manuál klimu, tak je to holý auto.
A kdo může za to, že škodka neumí udělat motor 1.4 70kW jako má Punto??? Tvá definice holého auta mě pobavila
Punto 1,216v,5dv je ted 321900 včetně klimy a defend loku základní el.okna centrál,děl sedačka je v cene .Tvůj udaj je nesmysl.1,4 vPuntu má 90 koní 70kw. Fabia 55kw.
Kdybych si to neposkládal v konfigurátoru, nepsal bych to sem. Naklikal jsem klimu, boční bags, ABS, CD a vyšlo mi to, co jsem napsal
Některé lidi zachvátila asi sněžná slepota a budou až do smrti obhajovat to svoje "auto"
Co je to za pro me nepochopitelnej zvyk takto draze vybavovat mala auta? (za punto/fabii... dat cca 400tis???) - ok, nekdo proste chce vybaveny auto s malym vnejsim/vnitrnim prostorem, malym kufrem...
Ja si viem predstaviť za cca 354.OOOCz /na Slovensku cca 45O.OOOSk/ Punto Sporting, ktoré má aj ESP, 7OkW motor a 6speed.....a to je o 3l.OOOCz menej. Nehovoriac o zážitku z jazdy. A tempomat je v takom aute /a na našich cestách/ načo dobrý? Radšej investovať do dobrého motora. Kto potrebuje tempomat, asi veľa jazdí a kúpi si väčšie auto.
Punto Sporting je 3D = nepoužitelný auto. A navíc nemá boční bags a po slevě s tojí 364 900 a ne 354 000.
Koľko ľudí, toľko chutí - nie je každý pretekár, čo potrebuje byť prvý na semafóroch. Neboj, aj ty z toho vyrastieš a o pár rokov ten tempomat oceníš
Punto: 1.2 44 - nuda.
Fabia: 1.9 TDI 96 kW
Tohle srovnání je nesmyslné.když už tak s1,9jtd. Ale za tuhle cenu se už dá koupit větší auto. Ne fabia i punto s veškerou váhou na předku.(1,9)
Nie každý motorista je závodník. Je to základný motor pre Punto s dobrou spotrebou, veľmi nízkym hlukom. Porovnaj s trojvalcom 4OkW vo Fabii/spotrebu a zvuk/. l.8 l6V v Punte Sporting porovnaj s Fabiou RS a prepočítaj výkon na hmotnosť auta. Potom zistíš rozdiel. Minule som prepočítaval výkony rôznych áut na hmotnosť auta a Punto HGT má tento parameter len o málo horší ako Octavia RS l32kW. Ak niekto jazdil na Punte HGT i Fabii RS, rád by som si prečítal jeho názor.
Pro bbjDovolím si tvrdit že motor 1,2 v Puntu je mnohem tiší,mín papá a je živější než ve fabii.a to nemluvým o motoru 1,4 který je v Puntu skvělý motor. 1,4 ve fábii je proti tomu šnekprostorové uspořádání je taky o hodně dál.Jediná ptravda je že Fabia ma použity lepší plasty v interiéru.
S motory souhlasím, to je problém Škodovky obecně...ale o ty mi nešlo (jízdní vlastnosti s motorem příliš nesouvisí).
Rozdíl je v tom, že životnost motoru u punta je 150 000 km! a po nich se celý fiat rozpadne!
the zet by si mel poradne zapiiiichat, aby nemlel takove blaboly...
Jasnacka. Zato trivalcovy experimenty made by VW bezne nakroutej pul milionu ... Ach jo ...
Jizdní vlastnosti jsou u fábie lepší (ale ne o moc vlastní zkušenost),ale jsou v podstatě nevyužity právě díky motoru.Obrazně řečeno 1,2 v porši my splní stejnou službu jak v trabuku.Je to hlavně otázka ceny a tam je u Punta poměr lepší.
To je snad jasne, ze budou stat mene. Za prve Fabie je predrazena jak hajzl, vic uz ani nemuze byt a za druhe jsou to mensi auta. Takze vas clanek neni zadna senzace.
Brouku, teďka ve Fkodovce brečej krokodýlí slzy a budou zlevňovat, prvně jen "akčně" a potom "natvrdo". A to se Čecháčci budou divit, za jaké peníze to dříve kupovali Fkodovky. Ale v žádném případě ani Logan, ani nic jiného není a nebude pro ně konkurence...
Neřekl bych, že Fabie je předražené auto, 1,2 Elegance za 342 tisíc - tempomat, autoklima, 4 bags, ABS, litá kola, kožený a chrompaket, okna a zrcátka v el. Když dám to samý třeba do Yarisu nebo Getze, bude dražší.
Fabii 1.2 musis to porovnavat s Getzem 1.1, nikoli 1.3. Jinak Fabia 1.4 elegance uz stoji 373 tisic, za to mas Getze v plne palbe s motorem 1.6 /77 kW a proti tomu se muze Fabia zahrabat. Krom jineho Getz je mladsi auto novejsi konstrukce a je i mnohem hezci. PS. Fabiu NEVER!!!
Jen za 224.900? Mě to přijde na Juniora až až, za tu cenu se dá koupit 206, Punto, Getz dokonce hodně levněj, takže to slůvko JEN mě přijde nepatřičné. Navíc s myslím, možná se pletu, že porovnáváte dvě odlišné třídy, fér by bylo srovnávání s Pandou, Matizem a třeba Picantem.
No, ale ono není o co stát. Fabia je kvalitou, konstrukcí, jízdními vlastnostmi i interiérem lepší auto, než 206 nebo Punto.
To BBJ. Kde stale (nejenom ty) beres tu jistotu, ze Fabia je tak skvela jizdnimi vlastnostmi??? Staci se na to podivat a hned se vidi, ze se to vyklopi v prvni zatacce. O interieru: To sis delal srandu, ze jo? Ok, beru. O konstrukci: Mas pravdu BMW 5 se muze zahrabat. I ferrari.
Odpověděl sis sám - "stačí se podívat..." - ještě jsem NEVIDĚL, aby se jízdní vlastnosti určovaly od pohledu. Ty se díváš, (nejen) já jezdím. Chápeš? Někteří z nás řídí auta a nehrabou se jen v cenících.
Interiér + konstrukce: kvalitou je Fabia o něco výš, než většina konkurence - důkazem je i to, že nový model bude bohužel výrobně levnější (a asi i horší), protože na současné Fabii se údajně téměř nevydělává
Zbytku tvého příspěvku nerozumím...jsi si jistý, že jsi ve správné diskusi?
hele přibrzdi. důkazem nadprůměrné kvality fobie je že nový model bude výrobně levnější? to je pěkná blbost, ten tvůj důkaz se dá použít možná tak v rámci škodovky, ale vůbec nesouvisí s konkurenčními značkami. příští fobie možná bude horší než aktuální, ovšem jelikož ta je subjektivně v konkurenci těžce průměrná, dá se usuzovat, že příští fobie bude podprůměrně kvalitní.sundej si ty růžové brýle.
No možná by ses mohl pochlubit, jestli jsi obě auta někdy vyzkoušel (porovnal) nebo jsi tohle vyčetl třeba ze férového Světa motorů nebo Autotipu. Já prohlašuji, že po dlouhých štrekách v obou autech jsem se pohodlněji cítil v Puntu, protože je prostornější (vzadu se aspoň chytíte madla nad oknem), základní 1,2 8V z Punta je mnohem lepší než "moderní" tříválec HTP z Fábie (živější, tišší, s automobilovým zvukem a na dlouhé štreky za 5 litrů), crash testy dopadly stejně, podvozek dobrý u obou aut - ohodnoceno mnoha testy. Jo a mnohem lépe se mi (jako spolujezdci) civělo na interiér Punta než na ohoblované prkno (čti přístrojovka) ve Fábii. Tolik mé zkušenosti a názory - nikomu je nenutím.
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že Felicie 98 je prostornější a mě milejší než Fabia. Ale přesto, i ta Felicie (má ji otec) je proti stařičké Pandě(měl jsem ji dřív), nebo proti stejně starýmu Saxu 1.1 (mám teď) těžkopádná a nebohyblivá mrcha. Už ta manévrovatelnost s příšerně těžkým řízením (posilovač řízení nemá ani jedno z těchto aut), o akceleraci ani nemluvím. Měl jsem možnost porovnat i Punto 1.1 z roku 1994 s tehdy zánovní Felicií 1.3 50kW z roku 1998 a musím říct, že to slabší Punto je proti tý mrše Škodě hotová raketa.
Nemám nic proti Škodovce, ale to co předvádí - nechtěl bych ji ani zadarmo. No to asi jo, ale abych ji hohl střelit a koupit něco jinýho.
Měl jsem Fabii a madla jsem měl na všech místech i u řidiče. Teď mám Pctávku a madla jsou taky všude
Fakt je, že sedět ve Fabii vzadu je za trest, opěradla jsou kolmý a nepohodlný. Ale na místě řidiče je lepší Fabia. A má lepší řazení - 1.4 16V - mňam
Dobrá tedy. No já se zase cítil o něco líp na sedadle řidiče v Puntu, ale to je věc osobních priorit. Souhlasím, že na řazení by mohli u Fiatu ještě trochu popracovat, ale celkem to jde. Motory 1.4 v obou autech jsem nezkoušel, u Punta kromě 1.2 8V ještě 1.3 JTD MJet. Asi je dobrý, ale já na ty brikety moc nejsem. Nicméně myslím, že 1.4 16V 70 kW z Punta musí být dost dobrý, když si ho pochvalují i v těžším Stilu.
Mám 206 a nedávno jsem měl na víkend Fábii a můžu zodpovědně prohlásit, že Fabie je proti 206 pěkná plechovka.
Jsem majitelem Fabie. Nedávno jsem měl 206 na víkend a můžu zodpovědně prohlásit, že 206 je proti Fabii pěkná plechovka.
A navíc dodám argumenty: přišerně gumové a nepřesné řazení, míň místa vzadu a nad hlavou, menší kufr, neustojí brzdění v zatáčce, nezvládne prudký vyhýbací manévr, má měkký sedadla bez bočního vedení a strašně to v autě vrzalo, jak jsem najel na kostky.
Fabia je jednoznačně o generaci modernější auto.
ŚKODA = KUFR NA KOLEČKÁCH A NĚKDY TO DOKONCE I JEZDÍ
A hele další maník, co viděl Fabii jenom na obrázku
Tohle běžte vykládat mému otci, kterému se dva, možná tři roky stará Fábie pořád sype (naposledy zůstal v mraze s okýnkem řidiče dole, už nešlo zavřít), zatímco do Punta z roku 95 či 96, které měla máma a nechala ho bráchovi, se akorát leje benzín a olej (nedávno nový výfuk), jinak šlape bez problémů. Najeto mají obě auta zhruba stejně, Fábie má méně pražského provozu. Navíc i v tom starém Puntu se vzadu necítím tak příšerně, jako ve Fabce.
Myslím, že pro běžného českého zákazníka hraje roli právě srovnání s Fabií, ne s Picantem, Pandou apod.
Podle čeho berete běžného českého zákazníka? Podle sebe? Ta nová trojka je ve všem bližší právě Pandě, Picantu (velikost, hmotnost, výkony, počet dveří=taky 5, spotřeba, schopnost parkování, předpokládaná prodejnost...) než přetloustlé a těžkopádné Fábii. Nejste náhodou i dealer Škody?
Podle toho, co běžný český zákazník kupuje - 50 procent trhu má Škoda Fabia. To jsou čísla...
Máte tedy pocit, že trojlístek z Kolína se prodejností přiblíží Fábii?
O tom dost pochybuju, protože spousta lidí tyto auta bude brát jako "malýho mrzáka" a prodejnost bych viděl maximálně na úrovni Pandy, Picanta.... Je to tedy další důvod, pro porovnání s Pandou a Picantem.
Nebo čekáte, že jsou čeští zákazníci takoví patrioti, že budou kupovat cokoliv, jen když je to český?
Tím je myšleno že běžný český zákazník je nesoudný magor, pro kterého je na trhu jen fabia a nic jiného? Souhlasím...
Poněkud drsně řečeno, ale něco na tom bude - stačí se podívat na prodeje.
5-ti dvéřová 206 nebo Punto za ceníkových 224.900,-Kč??? KDE???
A proč pětidveřová??? Pokud vím, bavíme se o startovacích cenách, nemůžu za to, že fábka není třídvéřko, ale i tak, např Punto 5 dv při financování leasingem je za 228.000,- a není to oproti junioru auto oškubané od všeho, co se dá odmontovat. Pokud vím tak 206 3 dv je za 225, a má posilovač, přípravu pro ar a stav. sedačku a volant.
206 za 225.000,-Kč bez akce???? Myslím standardní ceníková cena. A i kdyby, tak Fabka má v základu 5 dveří, když už chceš porovnávat výbavu ve startovací verzi... Ale každopádně základní cena za 206 není 225.000,-Kč
Pokud budu kupovat auto, tak ho budu kupovat za akční cenu, že škodovka žádnou slevu nemá je její věc, nechápu co řešíš, mě zajímá cena, kterou zaplatím, ne cena natištěná v ceníku...
Prakticky všechny automobilky mají dnes akci, ceníkové ceny jsou spíše pro orientaci. Jinak Fabia po faceliftu zlevnila základní výbavy o 5-10 tisíc, ty dražší pak o 50-60 tisíc a současně zrušila všechny akční modely.
A proč teda počítáš u Fabie s cenou ceníkovou. Né že by naše diskuse k něčemu vedla, ono si totiž základní "startovací verzi" kupuje ta 1,5% zákazníků, ale když si pustíš televizi, tak tam uvidíš reklamu na Fabie s 12-ti % slevou... Takže například: 225.000,- -12% = 198.000,-Kč. No a v pětidvířku - bomba!!!
Ani nahodou to neni bomba. Fabia v zakladu za 225 tisic je vybavena stejne jako Skoda 120 L. To auto nema proste nic, a kdyz se podivas do ceniku, tak nejlevnejsi verze Fabie classic stoji 277 900,- a ve vybave classic nema to auto taky nic, kdyz pominu Klíček bez osvětlení,Jednotónová houkačka,Mechanické ovládání oken...atd, proste k smichu. Skoda je nejhorsi znacka na trhu, nikdo jiny neprodava tak draze. Hnus.
Brouku, brouku mám před sebou ceník škodovky a ta cena co uvádíš je za kombíka. A to je taky bomba. Ukaž mi něco srovnatelného s posilovačem řízení za tyhle peníze v kombíku... A ta pětidveřová potvora stojí 262.900,-Kč v Classicu. Pořád marně hledám nějaký srovnatelný vůz v pětidvířku za podobné peníze....
Tomáši, Tomáši. Ta cena neni za kombik. http://www.skoda-auto.com/cze/model/fabia/fabia/prices/
Fabia Classic 1,2 40kW = 262.900,-Kč. Fabia Combi Classic 1,2 40kW = 277.900,-Kč. Prostě to tak je... A jsou to ceníkové ceny před slevou, takže není problém se v poho dostat na 240.000,-Kč. A že je design pro Tebe hnusnej, to je jen a jen Tvůj problém, s tím se musíš poprat sám, mě se třeba to auto celkem líbí.
Fabia nemá žádný akce protože se prodá sama. To jen ostatní musí dávat akční ceny, jinak by ty svoje "kvalitní" auta neprodali. 206 a Punto nepovažuji za auto hodné Fabie.
Jasne. Fabia je proste nejlepsi auto na svete a basta. (To byla ironie samozrejme).
Fabia je obycejne prumerne auto s doslova odpornym designem, to kdyz se nebavime o cene. Kdyz vezmeme v uvahu i cenu, tak je to proste nejhorsi mozna koupe.
Aha, odborník promluvil Tak mi ukaž za 340 tisíc, co má následující výbavu: 4 airbagy, ABS, ASR, MSR, automatickou klimu, okna a zrcátka v el., tempomat, kožený volant, chromovanou řadicí páku, palubní počítač, dálkový centrál a litá kola. A za 15 navíc máš kombi a to nemá nikdo. Jenom Kia Rio, ale to nepovažuju za auto.
A chci důkazy, ne planý kecy. Ty má každej.
Tak třeba Fiat Panda 1.3 JTD!
Navíc oproti jmenované Fóbii má 6 airbagů, nejmodernější naftovej maloobjemovej motor, nebo je místo něho libo verze 4x4? To všechno do 340 tisíc s přehledem a ještě zbyde.
Chce to mít jen zdravý sebevědomí. Když má někdo komplexy z vlastní malosti, pak ať si ego léčí koupí velkýho auta, já tento problém nemám. A z věty Kiu Rio nepovažuju za auto - no vrtulník to asi nebude - určitej komplex pozoruju.
Automaickou klimu? Maximálně tak ten Climatic, který má do automatické klimy stejně daleko jako když v manuálu zařadím za 3 a jedu na to celou cestu včetně rozjezdů a říkám tomu automatická převodovka
Furt je to ale lepší než manuál, u kterýho se musí furt hejbat hejblátek a štelovat chlezení. Climatic je prostě stokrát lepší.
Opravdu jsi takovy hlupak, nebo ho ze sebe jen delas? Proboha, Climatic je manualni klima, u ktere MUSIS stelovat chlazeni, jinak mas smulu. Abys pochopil - Climatic ma jedno cidlo NA VYDECHU klimy, kterym reguluje teplotu, ktera z toho fouka. Tedy nijak NEUMI automaticky udrzovat teplotu, ktera je v aute. Je to uplne stejne, jako kdyz u manualni klimy pohybuju ovladacem topeni - tim reguluju teplotu NA VYDECHU, tj. STEJNE, jako u Climatiku.
AUTOMOTATICKA klima, jako napriklad Climatronic, ma NEKOLIK cidel uvnitr interieru a je schopna podle jejich udaju UPRAVOVAT teplotu NA VYDECHU - to Climatic neumi ani nahodou, pokud mas vyctene nesmysly z webu skody a nechas si z propagacnich letaku nalhat, ze jde o automatickou klimu, je to jen tvoje blbost, ale nevytahuj se s tim na autorevue, kde jsou i myslici lidi.
Climatic je klima, které měří teplotu vzduchu nasávaného do škvíry ve středovém tunelu - poblíž regulátoru teploty a podle toho proporcionálně reguluje chladicí výkon kompresoru (plynule proměnný zdvih pístů). Plně automatická klimatizace umí navíc ještě regulovat otáčky ventilátoru. Toť vše.
S Climaticem jsem jezdil dva roky a měl jsem neustále ovladač na 20 st. Sice to nehlídá teplotu takovým způsobem jako Climatronic, ale jakžtakž to tu teplotu v autě udržuje. Autor předchozího příspěvku má pravdu, je to lepší než manuální klima. Když je zima, topí (fouká teplý vzduch), když je teplo, chladí (fouká studený vzduch). Je ale nutné měnit foukání a směr.
OK, uznavam, ze to muze v urcitem smeru pomoci, ale k automatice to ma docela daleko. Pak by me ale zajimalo jedno: co se stane, kdyz vlezu do auta v -10 stupnich. Podle toho, co jsem slysel od znameho, co ma Climatic, tak je nutne se s tim "poprat", protoze to ma tendenci moc netopit - je proste potreba to "osolit" manualne, nez se teplota stabilizuje. Protoze to musim u auta s manualni klimou udelat taky, zadnou velkou vyhodu jsem v Climatiku nenasel.
Ano, je lepší, když se to tak na pět minut dá naplno a pak se to vrátí na těch 20 st., ale pomůže to jenom málo; Climatic to prostě vytopí, i když to bude stále na 20 st. Vážně se mi s Climaticem "fungovalo" líp, než s manuálem nebo s autem, které má jen topení.
Na každý pád díkybohu za automatickou klimu, kterou mám ve svém autě Tam nemusím dělat vůbec nic co je rok dlouhý. Jen škoda, že není duální (manželka má ráda větší teplo, já zase větší zimu).
Tak to je ovsem opacna informace oproti tomu, co jsem slysel doted. Treba jste mel nejaky lepsi kousek
Jinak zrovna dnes jsem jel s kolegou, ktery automatickou klimu ma a prohodil jsem, ze to je dobra vec, ktera by se mi taky hodila (mam manual). Odpoved byla - "ja ani nevim, ja jsem na to od doby, kdy jsem to auto koupil, nesahl"
Byla to úplně normální Fabka
Na každý pád mi trochu vadí, když někdo kritizuje něco, co sám nevyzkoušel. Climatic se skutečně navenek chová jako automatická klima do té míry, že udržuje (jakžtakž) teplotu v autě, která se nastaví. I když si člověk musí nastavit směr a sílu foukání.
No yo, domluvim se z kamosem a udelam testdrive, zatim jsem cerpal jen z jeho zkusenosti (porad mi tam ale nesedi to nastavovani sily foukani, ktere je u manualni klimy tou nejvetsi pritezi).
Jinak mi hodne vadi, kdyz nekdo vydava Climatic za automatickou klimu. Proste to tak neni. Samozrejme ale existence Climatiku omezuje srovnani, protoze poloautomat nabizi jen Skoda - pokud vim, Climatronic se do Fabie dokoupit neda. Do Pola se nedava zadna klima a dokoupit se daji obe, Ibiza je na tom do urcite miry stejne. Vsechny nekoncernove automobilky zadne hybridy nemaji - bud je to manual, nebo automat.
Jsou zkrátka lidi, pro které je škodovka stokrát nej, i když to objektivně není pravda. Viz někoho, kdo tvrdil, že v O2 je víc místa a je komfortnější než jeden z nejkomfortnějších vozů dneška Citroen C5. Nechal jsem se unést, těm lidem nemá smysl argumentovat, protože slyšej ne na argumenty, ale na reklamní materiály, případě si rádi nalhávají, jak super vlastně pořídili.
ToLK:Nepodstatný detail.
Na tv reklamy se nedívám, ale na webu škody-auto jsem nic takového nenašel, místní dealer akorát nabízí slevu 30.000,- na lońské auta, ale není tam nejlevnější junior.
To dall:většina akcí všech automobilek je na tzv.skladové auta,hlavně po novém roce.Jinak i na webu škody je sleva na lońské modely 12% + u leasingu 12000kč mínus.To snad není akce?Stačí se podívat na weby prodejců.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.