Novinky VW na autosalonu IAA: Nový Golf, Polo sedan, prodloužený Phaeton

Praha, 25. srpna 2003 - Na zářijovém autosalonu IAA v německém Frankfurtu nad Mohanem představí Volkswagen celou svoji mimořádně bohatou modelovou škálu obohacenou o řadu zásadních novinek.

Hvězdou první velikosti určitě bude Golf nové generace, který si na autosalonu IAA odbude svoji světovou výstavní premiéru. U českých prodejců automobilů Volkswagen se tento bestseller objeví počátkem příštího roku, a to ve tří- i pětidveřovém provedení a s celou paletou výbav a motorů.

Novou verzí řady Polo je pohledný čtyřdveřový sedan. Plně galvanizovaná karoserie nového vozu se svojí přední částí hlásí k modelové řadě Polo, od B-sloupků je však zcela osobitě řešená. Jemně stoupající linie boků propůjčuje novému modelu příjemně dynamický image. Prodloužení délky vozu o 28 cm oproti základnímu hatchbacku se projevilo především větším prostorem na zadních sedadlech a zejména ve velikosti zavazdelníku - ten má objem 432 l.

Sedany Polo se na evropském trhu objeví už na podzim tohoto roku. Termín uvedení na český trh není zatím stanoven. V nabídce budou modely ve dvou různých stupních výbavy a se čtyřmi motory.

Verze sedan však není jediným obohacení modelové řady Polo. Ve Frankfurtu se představí také atraktivní provedení pětidveřového hatchbacku Polo Fun. Tento stylový model se od svých sourozenců odlišuje originálním provedením nárazníků, chromovanými střešními ližinami, atraktivními laky a především o 20 mm zvýšením zavěšením litých sedmnáctipalcových kol, na které jsou obuty nízkoprofilové pneumatiky 215/40 ZR 17.

Také provedení interiéru modelu Polo Fun odpovídá jeho svěžímu stylingu. Dominantním prvkem jsou především sportovně tvarovaná sedadla, ale i celá řada dalších doplňků zvýrazňuje osobitost tohoto vozu. O uvedení Pola Fun na český trh se neuvažuje.

Nabídka motorů hatchbacků Polo se rozšiřuje o vynikající TDI agregát o výkonu 96 kW/130 k, který se chlubí mohutným točivým momentem 310 Nm, jenž je k dispozici už od hranice otáček 1900 min-1. S uvedením tohoto modelu na český trh se počítá do konce letošního roku.

Další turbodiesel TDI se objeví také pod kapotou atraktivních kabrioletů New Beetle Cabrio. Jde o čtyřválec o výkonu 74 kW/100 k, jehož točivý moment 250 Nm zaručuje pohodovou, ale zároveň velmi dynamickou jízdu, a to samozřejmě při tradičně velmi nízké spotřebě nafty.

Novým motorem se chlubí také Touran - dvoulitrový zážehový motor 2.0 FSI se systémem přímého vstřikování benzinu o výkonu 110 kW/150 k se na českém trhu objeví koncem letošního roku. Další novinkou Touranu je inovativní šestistupňová převodovka DSG, která se dodává do modelů s motory TDI.

Za nejnáročnějšími zákazníky míří další novinka Volkswagenu – luxusní limuzína Phaeton s prodlouženým rozvorem. Rozvor této verze je oproti standardnímu provedení delší o výrazných 120 mm, což se pozitivně projevilo především v prostoru pro nohy na zadních sedadlech. Do standardní výbavy „dlouhých“ modelů Phaeton patří např. kožené čalounění „Vienna“, prosklený střešní díl, ovládací panel klimatizace v zadní části vozu, elektricky ovládané roletky oken zadních dveří a celého zadního okna. Prodloužený Phaeton se bude nabízet s novým motorem V8, unikátním dvanáctiválcem W12 a výkonným turbodieselem V10 TDI. Na český trh by se měl dostat počátkem příštího roku.

Model Touareg poháněný pětiválcovým turbodieselem TDI o výkonu 128 kW/174 k dostal komfortní automatickou šestistupňovou převodovku. Znamená to, že tato převodovka je nyní k dispozici pro všechna provedení vozů Volkswagen Touareg.

Všechny modely, včetně horkých novinek, se novinářům i nejširší veřejnosti představí v hale 3 frankfurtského výstaviště v době od 11. do 21. září 2003.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků