Novinky ve třídě A

Již tři a půl roku vyjíždí z výrobních pásů německé automobilky Mercedes – Benz automobily kompaktní třídy A. Na Ženevském autosalonu se veřejnosti představí s nově vytvořenými detaily na karoserii, stylisticky a ergonomicky zhodnoceným interiérem a dokonalejší technikou.
Novinky ve třídě A
Již tři a půl roku vyjíždí z výrobních pásů německé automobilky Mercedes – Benz automobily kompaktní třídy A. Na Ženevském autosalonu se veřejnosti představí s nově vytvořenými detaily na karoserii, stylisticky a ergonomicky zhodnoceným interiérem a dokonalejší technikou. Od jara 2001 bude tato nová verze opět oslovovat zákazníky a zdůrazní tak roli průkopníka v tomto tržním segmentu.

Dynamické vystupování třídy A ještě zvýrazňuje nově vytvořená čelní partie s výrazným nárazníkem, která opticky dodává vozu větší dynamiku. Horizontálně protažený vstup vzduchu ve spodní části čelního spoileru karoserii opticky rozšiřuje a přispívá tak k jejímu atletickému vzhledu. Tento dojem podporuje nová maska chladiče, která bude mít příště čtyři podélné lamely místo dosavadních tří. Nové jsou také formálně integrované výměnné ochranné lišty předního nárazníku.

V přední partii ale nejvíce upoutají zcela nově vyvinuté světlomety. Jejich čiré kryty bez optických prvků odhalují náročnost použité světelné techniky a jejich lesklé reflexní plochy se stávají efektními stylistickými prvky. Do celkového vzhledu tohoto nejkompaktnějšího Mercedesu přináší navíc ještě nepřehlédnutelný lesk.

Ochranné lišty sériové výbavy, na dveřích třídy A , člení boční plochu karoserie daleko nápadněji než dosud a tím ještě více zdůrazňují klínový tvar vozu koncipovaného v dynamickém duchu. Dveřní kliky modelů ELEGANCE a AVANTGARDE budou nyní, obdobně jako nové ochranné lišty, dodávány v barvě vozu a dodatečně ozdobeny decentním použitím chromu. Také modifikovaný tvar sériových kol z lehké slitiny se ještě více přizpůsobuje charakteru těchto obou modelů. S novými ozdobnými kryty kol se objeví také model CLASSIC. Při inovaci zadních nárazníků byl uplatněn stejný princip jako u přední partie. Integrované ochranné lišty a vkusně vytvarované hrany spoileru v dolní části zadního nárazníku partii opticky rozšiřují a dávají jí tak i dynamičtější charakter. Zadní světla dostala zcela nový zářivý efekt a jsou tak nyní mimořádně elegantní. U modelu AVANTGARDE jsou jejich krycí skla částečně tmavá, čímž se osobitý charakter této varianty zvýrazňuje i v pohledu zezadu.

Kabina třídy A vítá cestující celou řadou nových nebo nově provedených detailů. Nápadné je především zvýšení celkového dojmu odpovídající příkladné úrovni větších limuzín značky. Použitím speciálních pěnových folií a hodnotnějších materiálů, které Mercedes-Benz používá i ve třídě S, získala přístrojová deska příjemně poddajný povrch.

Také střední konzole se svým moderním tvarem a pečlivě vybranými materiály přizpůsobila náročnému designu interiéru. V horní části je poněkud širší než dosud a do prostoru kabiny je nyní více vykloněná tak, aby řidič a spolujezdec měli ještě lepší přehled o zabudovaných ovladačích. Umístění a provedení spínačů odpovídá ergonomickým zkušenostem získaných praxí. Nejčastěji používaná tlačítka a autorádio jsou nyní umístěna v horní polovině střední konzole, zatímco ovladače topení a větrání se posunuly do její spodní části.

Všechny prvky střední konzole jsou integrovány do dekorativního povrchu podle toho, o jakou výbavu se jedná: buďto se strukturou kovu (CLASSIC), ušlechtilého dřeva (ELEGANCE) nebo upraveného hliníku. Spodní díl konzole tvoří formální celek s nově tvarovaným a na obou stranách čalouněným středovým tunelem.

K dalšímu vylepšení interiéru patří také tříramenný volant v novém designu, který je nyní již v sérii výškově stavitelný, stylisticky přepracované výplně dveří, v případě modelů ELEGANCE a AVANTGARDE zdobené dřevěnými resp. hliníkovými lištami.

Změny se dotkly také obou turbodmychadlem přeplňovaných vznětových motorů s přímým vstřikem nafty technikou Common-Rail, což přineslo až 25 procentní nárůst výkonu.

Čtyřválcový agregát modelu A 160 CDI tak místo dosavadních 44 kW dává nyní sériovým použitím chladiče stlačeného vzduchu 55 kW. Spotřeba paliva, ale přesto stále zůstává v oblasti čtyř litrů – v kombinovaném provozu podle podmínek příslušné normy to je 4,8 l/100 km.

U turbodmychadla motoru modelu A 170 CDI použili technici nový materiál pro turbínu umožňující nárůst výkonu motoru z původních 66 kW na 70 kW. Normovaná spotřeba paliva zmíněného hnacího agregátu je pouhých 4,9 l/100 km. V programu zůstávají i nadále zážehové motory disponující výkony od 60 kW do 92 kW.

Novinkou vozů třídy A je také systém stabilizace jízdy (ESP) nejnovější generace. Další vývojový krok této techniky umožňuje poprvé využít hydraulický brzdový asistent, který v nouzových situacích vyvine maximální nárůst tlaku pro brždění a tím zkrátit brzdnou dráhu na minimum. Za technickou inovaci ve třídě kompaktních vozů je možné označit také nově vyvinuté okenní airbagy dodávané ve třídě A na přání. Tyto přes metr dlouhé a dvanáct centimetrů široké vzduchové polštáře se při bočním nárazu rozvinou jako záclona od předních až k zadním střešním sloupkům, plošně chrání hlavy cestujících jak na předních, tak na zadních sedadlech. Tímto opatřením se dále zvyšuje již tak vysoce účinná ochrana před následky bočního nárazu třídy A, prezentovaná kromě jiného sendvičovou koncepcí podlahy, stabilní strukturou karoserie a bočními airbagy v předních dveřích patřící k sériové výbavě vozu.

K dalším technickým inovacím, které budou od jara 2001 nabízeny u vozů třídy A, na přání patří například dešťové čidlo pro řízení intervalů stěračů, zpětné zrcátko s automatickým tlumením oslňování a vyhřívací zařízení pro ostřikování.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků