Novinky ve třídě A

Již tři a půl roku vyjíždí z výrobních pásů německé automobilky Mercedes – Benz automobily kompaktní třídy A. Na Ženevském autosalonu se veřejnosti představí s nově vytvořenými detaily na karoserii, stylisticky a ergonomicky zhodnoceným interiérem a dokonalejší technikou.
Novinky ve třídě A
Již tři a půl roku vyjíždí z výrobních pásů německé automobilky Mercedes – Benz automobily kompaktní třídy A. Na Ženevském autosalonu se veřejnosti představí s nově vytvořenými detaily na karoserii, stylisticky a ergonomicky zhodnoceným interiérem a dokonalejší technikou. Od jara 2001 bude tato nová verze opět oslovovat zákazníky a zdůrazní tak roli průkopníka v tomto tržním segmentu.

Dynamické vystupování třídy A ještě zvýrazňuje nově vytvořená čelní partie s výrazným nárazníkem, která opticky dodává vozu větší dynamiku. Horizontálně protažený vstup vzduchu ve spodní části čelního spoileru karoserii opticky rozšiřuje a přispívá tak k jejímu atletickému vzhledu. Tento dojem podporuje nová maska chladiče, která bude mít příště čtyři podélné lamely místo dosavadních tří. Nové jsou také formálně integrované výměnné ochranné lišty předního nárazníku.

V přední partii ale nejvíce upoutají zcela nově vyvinuté světlomety. Jejich čiré kryty bez optických prvků odhalují náročnost použité světelné techniky a jejich lesklé reflexní plochy se stávají efektními stylistickými prvky. Do celkového vzhledu tohoto nejkompaktnějšího Mercedesu přináší navíc ještě nepřehlédnutelný lesk.

Ochranné lišty sériové výbavy, na dveřích třídy A , člení boční plochu karoserie daleko nápadněji než dosud a tím ještě více zdůrazňují klínový tvar vozu koncipovaného v dynamickém duchu. Dveřní kliky modelů ELEGANCE a AVANTGARDE budou nyní, obdobně jako nové ochranné lišty, dodávány v barvě vozu a dodatečně ozdobeny decentním použitím chromu. Také modifikovaný tvar sériových kol z lehké slitiny se ještě více přizpůsobuje charakteru těchto obou modelů. S novými ozdobnými kryty kol se objeví také model CLASSIC. Při inovaci zadních nárazníků byl uplatněn stejný princip jako u přední partie. Integrované ochranné lišty a vkusně vytvarované hrany spoileru v dolní části zadního nárazníku partii opticky rozšiřují a dávají jí tak i dynamičtější charakter. Zadní světla dostala zcela nový zářivý efekt a jsou tak nyní mimořádně elegantní. U modelu AVANTGARDE jsou jejich krycí skla částečně tmavá, čímž se osobitý charakter této varianty zvýrazňuje i v pohledu zezadu.

Kabina třídy A vítá cestující celou řadou nových nebo nově provedených detailů. Nápadné je především zvýšení celkového dojmu odpovídající příkladné úrovni větších limuzín značky. Použitím speciálních pěnových folií a hodnotnějších materiálů, které Mercedes-Benz používá i ve třídě S, získala přístrojová deska příjemně poddajný povrch.

Také střední konzole se svým moderním tvarem a pečlivě vybranými materiály přizpůsobila náročnému designu interiéru. V horní části je poněkud širší než dosud a do prostoru kabiny je nyní více vykloněná tak, aby řidič a spolujezdec měli ještě lepší přehled o zabudovaných ovladačích. Umístění a provedení spínačů odpovídá ergonomickým zkušenostem získaných praxí. Nejčastěji používaná tlačítka a autorádio jsou nyní umístěna v horní polovině střední konzole, zatímco ovladače topení a větrání se posunuly do její spodní části.

Všechny prvky střední konzole jsou integrovány do dekorativního povrchu podle toho, o jakou výbavu se jedná: buďto se strukturou kovu (CLASSIC), ušlechtilého dřeva (ELEGANCE) nebo upraveného hliníku. Spodní díl konzole tvoří formální celek s nově tvarovaným a na obou stranách čalouněným středovým tunelem.

K dalšímu vylepšení interiéru patří také tříramenný volant v novém designu, který je nyní již v sérii výškově stavitelný, stylisticky přepracované výplně dveří, v případě modelů ELEGANCE a AVANTGARDE zdobené dřevěnými resp. hliníkovými lištami.

Změny se dotkly také obou turbodmychadlem přeplňovaných vznětových motorů s přímým vstřikem nafty technikou Common-Rail, což přineslo až 25 procentní nárůst výkonu.

Čtyřválcový agregát modelu A 160 CDI tak místo dosavadních 44 kW dává nyní sériovým použitím chladiče stlačeného vzduchu 55 kW. Spotřeba paliva, ale přesto stále zůstává v oblasti čtyř litrů – v kombinovaném provozu podle podmínek příslušné normy to je 4,8 l/100 km.

U turbodmychadla motoru modelu A 170 CDI použili technici nový materiál pro turbínu umožňující nárůst výkonu motoru z původních 66 kW na 70 kW. Normovaná spotřeba paliva zmíněného hnacího agregátu je pouhých 4,9 l/100 km. V programu zůstávají i nadále zážehové motory disponující výkony od 60 kW do 92 kW.

Novinkou vozů třídy A je také systém stabilizace jízdy (ESP) nejnovější generace. Další vývojový krok této techniky umožňuje poprvé využít hydraulický brzdový asistent, který v nouzových situacích vyvine maximální nárůst tlaku pro brždění a tím zkrátit brzdnou dráhu na minimum. Za technickou inovaci ve třídě kompaktních vozů je možné označit také nově vyvinuté okenní airbagy dodávané ve třídě A na přání. Tyto přes metr dlouhé a dvanáct centimetrů široké vzduchové polštáře se při bočním nárazu rozvinou jako záclona od předních až k zadním střešním sloupkům, plošně chrání hlavy cestujících jak na předních, tak na zadních sedadlech. Tímto opatřením se dále zvyšuje již tak vysoce účinná ochrana před následky bočního nárazu třídy A, prezentovaná kromě jiného sendvičovou koncepcí podlahy, stabilní strukturou karoserie a bočními airbagy v předních dveřích patřící k sériové výbavě vozu.

K dalším technickým inovacím, které budou od jara 2001 nabízeny u vozů třídy A, na přání patří například dešťové čidlo pro řízení intervalů stěračů, zpětné zrcátko s automatickým tlumením oslňování a vyhřívací zařízení pro ostřikování.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 856 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes R 3
Rok výroby: 2007
Stav: 189 683 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes SL 3,5
Rok výroby: 2009
Stav: 59 580 km
Cena: 580 000 Kč
Mercedes Viano 2,1
Rok výroby: 2006
Stav: 187 610 km
Cena: 290 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků