Novinky v Zákoně o silničním provozu

27 komentářů

rohYpnol
26. ledna • 15:41

1) Limit 100tisíc je absurdním měřítkem. Někdo nedobrzdí za Rollsem, ťukne majiteli nárazník, a škoda hned za 100tis. Jiný rozstřelí někomu 8 let starou Fábii na odpis, škoda do 100tisíc.
Řešení: jako limit dát procentuelní poškození vozidla. Takže např. při poškození vozidel do 20% bez újmy na zdraví by se nemusela volat policie. Myslím, že míra poškození vozidla se také odhaduje lépe než cena vzniklké škody...
2) K čemu proboha další značka o měření rychlosti??? Bohatě stačí rozumně vynakládat stávající prostředky. Tzn. měřit na rizikových místech a s rozvahou umístit ony 30ky/60ky apod. Nic víc není potřeba. Kdyby policie měřila na takto nebezpečných úsecích a kdyby takhle byly označeny opravdu jen riziková místa (a ne se 50kou plazit v rádoby obci, kde není ani dům...).Tady se stále musí vymýšlet a umísťovat značka, na vše vymýšlet paragrafy... Už se těším, až bude dopravní značka upozorňující na dopravní značku. Něco ve stylu - pozor, za deset metrů dopravní značka:-/:-/:-/

steve
28. ledna • 7:33

Procentuální poškození? A jak by se to jako počítalo, podle hmotnosti, podle plochy, podle ceny. Třeba že světlo stojí 1000 a to je 1% z auta za 100 000 ale u auta za 500 000 kde světlo stojí 2 500 je to jen 0,5%. Nebo snad že když se odře lak na boku vozidla tak je to zhruba 25% plochy vozu? Blbost viď. Tak tolik nehraj závodní hry, kde máš ukazatel poškození.:-D

tom
28. ledna • 22:36

:-D:-D a podle počtu modřin na těle. Ale pravdu má v tom že by se to mělo odvíjet od míry poškození a ne ceny. Docela rozumná hranice u nehody bez zranění by byla totálka/"netotálka" - to se urřuje snáz ;-)

Jogurt
26. ledna • 23:26

Idealista - teoretik

jsj
21. ledna • 2:49

Od 1. ledna je platný nebo účinný? Máte v tom celkem bordel...

x12345678
21. ledna • 8:42

obojí

Pavel
21. ledna • 11:05

S těma 7-mi bodama za těch 100k kč je demence, za to zabití atd chápu, to je hrozný, ale jako když to do sebe napere bwm za 2,5 milionu a volvo za dalších 2,5 milionu, tak je tam škoda 100tisíc pomalu jenom když se odře lak...(přehnaně řečeno ale..)prostě úředníci už neví co by vymysleli

Jarda
27. ledna • 23:38

Taky uz se chlubjej tim ze se jim krasne snizila nehodovost :-)

Jerry
24. ledna • 0:29

7 bodů za škodu 100tis je tam zjevně proto, aby si cajti ušetřili práci s výjezdy.
Každý, kdo je teď zavolá k nehodě tímto činem přiznává, že způsobil škodu nad 100tis a bude po zásluze potrestán - 7b.
Tudíž policajty nevolat!!!

steve
28. ledna • 7:29

Ale kulový, když je zavolá tak může jen přiznat, že se nedohodli, kdo je viníkm čti pořádně. Nehledě na to, že konečnou výši škody stejně řekne až servis, nebo pojiěšťovna při totálce. Když se srazej dvě 120ky tak nikdy škoda na 1 voze 100tis nebude, ale cajti se budou volat, třeba proto, že se stréci nedohodnou kdo za to může

JiVi
27. ledna • 9:45

kdyz je castka nizsi 100 000 je to za 3 body - umet cist :-)

Niemand
20. ledna • 23:12

Tak nejak se mi to zda prisne.7 bodu za skodu na vozidlech za 100 000?
2 auta, tedy na jednom skoda 50 000.Kdyz se auta jenom lehce otrou, tak to znamena:naraznik
kapota
blatnik
svetlo
blinkr
+ lakovani a praceMam ten pocit, ze se na 50 000 dostanu a to autu v podstate nemusi nic moc byt a naraz mohl byt terba ve 20 km/h a nikomu se nic stat nemuselo.

jsj
21. ledna • 2:47

"na některém ze zúčastněných vozidel včetně přepravovaných věcí částku 100 000 Kč"Chapu, že někdy je těžké pochopit psané slovo...

ToLa
20. ledna • 20:03

eDo té nemožnosti měřit spadají i všchny ty stacionáýrní radary stojící za každou značkou obce?

jogurt
20. ledna • 20:29

To je stupidní český formalismus. Úřední hlupáci požaadují po zákonu i to, co v něm není.Povinnost označit začátek a konec měřeného úseku je jasná a vztahuje se na měření obecní policií. Policie státní nic označovat nemusí a na stacionárním radaru nebývá napsáno, jestli slouží obci či státní policii. Zatímco formalističtí úředníci tvrdí, že nemají v zákoně vzor značky (nechápu proč by ho mít měli), Praha to vzala jinak a značky umístila. Jenže jsme v Česku, kde přestupce po dobrém nic nepřizná a už se těším, jak řidič bude chtít prokázat, že v době měření tam značky byly a byly viditelné a neznečištěné. Povinnost to prokázat je na straně obce a prokázat to půjde s časovým odstupem velmi těžko. To že značku někdo "umístil" těžko při soudním sporu obstojí. Tam vidím já základ problému, ne v hloupé argumentaci, že značka není definována vzorem.Jen tak mimochodem, za problematocké považuji i to, že na tříproudové jižní spojce jsou značky jen na pravé straně komunikace........

Joe
26. ledna • 14:42

V průběhu sankce zákazu činnosti (tedy řízení), se body neodečítají.

Jogurt
26. ledna • 23:25

Jenže sankce zákazu řízení vstupuje v platnost až po vykonání trestu odnětí svobody. Do té doby se domazávají.

David
20. ledna • 13:51

Mel bych dotaz. Patri do prislusenstvi pozemni komunikace taky ten bilej sloupek s odrazkama na krajnici?? Pokud jo a chapu to dobre, tak po jeho srazeni dostanu 7 bodiku podle te nove formulace: ---nebo při které došlo k poškození nebo zničení součásti nebo příslušenství pozemní komunikace.--- ??

Pepa
20. ledna • 15:47

Jestli to chápu dobře, tak to bude za 3 body. Za 7 v případě větší škody. Možná by autor mohl některé formulace přepracovat.

x12345678
21. ledna • 8:56

No hurá. Alespoň jeden, co to pochopil správně.Úsměvná je nesmyslnost této pasáže zákona. Uvedu příklady:Příklad 1: Dojde k nehodě s úmrtím. Policie označí viníka, na základě toho mu správní orgán přidělí 7 bodů. Policie vznese obvinění pro trestný čin ublížení na zdraví s následkem smrti. Soud to uzná a udělí trest odnětí svobody (je fuk zda podmínku či natvrdo) a zákaz řízení motorových vozidel, zpravidla na 3 - 5 let. V této době nesmí řidič řídít, tudíž se nedopustí dopravního přestupku a tudíž se mu udělené body automaticky odmažou. Jaký smysl má takové bodování? Žádný.Příklad 2: Dojde k nehodě s úmrtím. Policie označí viníka, na základě toho mu správní orgán přidělí 7 bodů. Policie vznese obvinění pro trestný čin ublížení na zdraví s následkem smrti.
Soud to ovšem neuzná a domnělého viníka osvobodí (a k tomu dochází poměrně často buď z důvodu nekvalitní práce policie, formálních procesních chyb či prostě proto, že ten člověk byl opravdu nevinen a policie si svým obvyklým způsobem zjednodušila práci). Ode dne nabytí právní moci rozsudku je ten člověk se zpětnou platností nevinen. V kartě řidiče má ovšem záznam o zaviněné dopravní nehodě s následkem smrti a v evidenci má 7 bodů. Musí se další žalobou domáhat výmazu obojího. A paradoxně, nemusí uspět.Prostě, bodový systém je prapodivný a s řadou děr a nesmyslů. Jako ostatně v našem absurdistánu skoro všechno.

tom
28. ledna • 22:28

POZOR! do doby bez přestupku se nezapočítává doba kdy nevladtníš ř. oprávnění. To platí už dnes např. za chlast - to Ti seberou 1,5 řidičáku. Protože když ho dostaneš po roce z5 máš jen 5 bodíků. Takže uděláš jednou rychlost, jednou nepustíš chodce a máš zase na rok klid :-P

eLzyx
20. ledna • 15:17

jj, patník má stejnou hodnotu jako lidskej život :-/

wxyz
20. ledna • 15:25

To je pííííí.....čo ... eeeeee kravina :-/

petr
20. ledna • 15:46

A jak to budou resit u cestaru se snehovym pluhem? Po zime jich maji polamanejch od nich spousty... to dopadne tak, ze kazdej cestar bude mit po dvou patnicich 14 bodu a pujde domu pesky?!?! Asi si koupim sneznej skutr, bo cesty skonci v prvni vanici....

petr
21. ledna • 0:36

neni to mysleno pri skode nad 100 000 i u te silnice?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tom
28. ledna • 22:23

myslím že to zní dost jasně - 100 000,- nebo silnice. A za 100 000,- bys musel srolovat docela pěknej kus svodidel.

WISAStar
20. ledna • 14:59

Ano patri. Jednoduchych sedm bodu :)

Doporučujeme

Články odjinud