Novinky v motorech BMW: Čtyřválce pro X5, širší výběr pro novou řadu 4

14 komentářů

Jozef Kostelansky
22. září • 7:26

Veľmi rád by som videl do hlavy človeka, čo si kúpi X5-ku so zadným náhonom. Čo ho viedlo k tak zúfalému kroku. Pretože to čo získa pri nákupe, to stratí pri predaji, a ešte viac. A predávať ojazdenú X5-ku s pohonom 1 nápravy to bude fakt makačka.
U RAV4-ky či Hondy CRV to až také nelogické nie je, ale u 2x drahšej X5-ky?
Je to podobný nezmysel ako kupovať auto bez klímy. Aj keď klímu zo zdravotných dôvodov vodič nepoužíva, mal by ju v aute mať. Pretože pri predaji na aute stratí oveľa viac než je príplatok (často symbolický) za klímu.

Šákul Ředkvička (pota)
22. září • 11:06

Klima je velice dobrá už jen na opravdu rychlé odmlžení čelního skla.

Šákul Ředkvička (pota)
21. září • 18:49

"generaci X5 se nově objevuje ....... a xDrive 40d (vznětový šestiválec, 313 koní)"Vždyť ten měla X5 už v roce 2011..

Martin
21. září • 19:42

Nemala. Doterajsia generacia X5 (E70) s motorom 40d mala slabsiu verziu biturba s 306 konmi/ 600Nm. Az do novej generacie F15 sa dostava verzia biturba s 313 konmi/ 630Nm, ktora sa uz dlhsi cas montuje do aktualnej generacie radu 5, 6, 7 a X3. Stary motor sa uz montuje len do X6 (E71).
Ale "ctyrhrnek" do X5 je napriek nominalnemu vykonu proste nezmysel, co mi potichu priznal aj moj BMW dealer. Ale je to rovnaky nezmysel ako Mercedes ML 250 CDI.
Pocuvat v aute so zakladnou cenou vyse 55000 € klapot 4-valcoveho diesla, to je vtip. (oficialna cena 25d este nie je vonku, ale v Nemecku bude 30d od 59400€)

Šákul Ředkvička (pota)
21. září • 19:45

Tak to jo. Myslel jsem hlavně to, že je tam 40d, což mi přišlo jako ta hlavní novinka. Pozvednutí výkonu mne nenapadlo.

jan taraba
22. září • 0:39

No přátelé, moc nejásejte. Mám 313k v 535d a zvuk žádná sláva, o dynamice se tu na AR sborově pláče kdykoli vyjde nějaký článek o BMW. Takže si opravdu nemyslím, že 25d, který není zas až tak špatný, bude významně horší než 30d nebo 35d, které se bavorům krapátko nepovedly. Pojede to skoro stejně, díky kratším převodům a nižší hmotnosti, bude to žrát i litr dva míń, takže já bych ten čtyřválec nezatracoval. A nevěřím tomu, že by prodejce ergo zrovna u BMW vykládal takové ptákoviny, navíc o autě, které viděl sotva na prospektu. A jestli jo, tak už ho měli dávno vyhodit.

Martin
22. září • 7:49

No ale ved 25d sa uz nejaky ten patek montuje do viacerych modelov napr. aj do X3, tak sa da odhadnut, ze pre X5 pri jeho hmotnosti to bude trapenie. Nova generacia zhodila len nieco okolo 90 kg, stale ma cez 2 tony. A na to, ze predajca hovori "takove ptakoviny" mozes vziat jed, akurat ich nehovori kazdemu, co vlezie dovnutra. Za tie roky, co sa pozname, uz ale vie, ze mne moze v nezavaznej debate povedat aj vlastny nazor, nielen marketingove zvasty. Pamatam, ked sme spolu krutili hlavami nad prichodom Mercedesu ML250CDI a teraz bude musiet predavat ekvivalent od BMW. Urcite budu trhy, kde sa 25d bude predavat dobre (podobne ako sa dobre predava 520d, ci stvorvalcove nafty v E klasse a A6)
Len je to podla mna dehonestacia vyssej strednej triedy, resp. velkych SUV.
Za mna opakujem, ze radsej "nepodareny" sestvalec, ako vydareny stvorvalec. Absenciu 2 valcov budes pocut vzdy. Teda aspon ja radsej pocuvam manzelkin 30d, nez otcov 20d. Ale uplne najradsej samozrejme pocuvam moj 330i, to je muj milaaaasek, glum, glum. Hoci na volnobeh ma vdaka priamemu vstreku bohuzial tiez zvuk vzdialene pripominajuci diesel. Ale pod plynom, to je uz nadhera.
BTW pokial places nad dynamikou svojho 535d, nerozumiem tvojej obhajobe 25d v X5.
BMW sa celkovo neubera spravnym smerom (aspon pre mna ako davneho fanusika), tie auta stracaju charakter. Ale holt predaje rastu, tak ma familia Quandtovcov urcite radost.
Ja som uz zopar BMW obmenil plus mam podobne postihnuteho kolegu, a pri spomienke na milniky typu E36, E39 aj E46 musim casto "zamacknout slzu".

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jan taraba
23. září • 19:21

Pokud placu nad dynamikou 535d?. No placu, je to bida. Chlasta, bruci, nejede. Ale kdybys cetl pozorne, docetl byses, ze kdyz 525d meni v dynamice o moc horsi nez 530/535d, tak predpokladam, ze v X5 nebude rozdil taky nijak velky. Tedy samozrejme s vyjimkou Vmax. Ostatne si troufam tvrdit, ze 525d je s vyhradou zvukoveho projevu jediny diesel od BMW, ktery nezpackali az tak moc. Ostatni stoji za ho...

Brian
21. září • 7:10

Dal bych tam trivalec se trema turbama. Ne ted vazne, do takove kary patri minimalne sestival ! Myslim si, ze u kategorie aut jako je x5 se ocekavaji velke motory a ne nejake dvoulitry. To je muj nazor.

Užovka
21. září • 8:13

ale vždyť to má 220k, to měli před 12 lety šestiválce, já myslím, že jako základ dobrý

jan taraba
22. září • 0:32

Počty koní či kilowattů u BMW je vždy nutno brát se značnou rezervou. A nejen u třívysavačového naftového šestiválce. Stačí se svézt v biturbo 35d resp. 40d, dle modelu, jde pořád o ten samý třílitr, údajně 313k, matoucí označením a zjistíte, že mate i papírovým výkonem. Nejede a bručí. Tristní je pak přesednutí z 535d/640d do A6/A7 3,0TDI biturbo. Najednou jedete v autě, které jde krásně za plynem a ještě k tomu je tichoučké, pokud si samozřejmě nezapnete bubladla na konci výfuků. Rozdíl je přímo propastný a znovu do mnichovských 313k se vám nebude chtít vrátit. Převodovkou to není, tu mají BMW i Audi naprosto stejnou, Hmotností to taky není, tu mají taky stejnou. Je to motorem.

><
20. září • 22:25

To už nemyslí vážně cpát 4 válec do molocha jako je X5? Už 6ti válec v tom není žádný zázrak. OMG

Fantomas
21. září • 11:48

Když jsi napsal 6ti válec, proč nenapíšeš taky 4yř válec? Když hloupou koncovku, tak všude.
OMG ;-)

V
21. září • 6:03

Nová generace X5 oproti té předchozí dost zhubla

Doporučujeme

Články odjinud