Novinky v motorech BMW: Čtyřválce pro X5, širší výběr pro novou řadu 4

Novinky v motorech BMW: Čtyřválce pro X5, širší výběr pro novou řadu 4

Mnichovská automobilka rozšíří nabídku motorizací pro novou generaci X5 a řadu 4 o několik nových možností. 

Pokud jste dosud marně toužili po X5 s naftovým čtyřválcem, jistě uvítáte příchod modelů X5 sDrive25d a xDrive25d. V obou případech se jedná o motor přeplňovaný dvěma turbodmychadly a dosahující výkonu 218 koní, kombinovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou. Ve verzi sDrive s pohonem zadních kol dosahuje „tabulkové“ spotřeby 5,6 l/100 km, čtyřkolka xDrive vykazuje v předepsaném měřicím cyklu spotřebu o dvě deci vyšší.

Test: BMW X6 M50d – špatný výborný

Test: BMW X6 M50d – špatný výborný

V paletě pohonných jednotek pro třetí generaci X5 se nově objevuje také xDrive35i (zážehový šestiválec, 306 koní) a xDrive 40d (vznětový šestiválec, 313 koní). Už před časem Mnichovští oznámili „tri-turbo“ motorizaci X5 M50d.

BMW řady 4 je horkou novinkou, ale přesto se firma rozhodla zavádět do něj jednotlivé motorizace postupně. Dieselové BMW 435d Coupé bude dodáváno výhradně s pohonem všech kol xDrive. Jedná se o stejný motor jako v X5 40d. Čtyřkolku bude nově možné objednávat také ke čtyřválcům 420i a 420d. 

BMW M4 Concept: oficiální podoba „supertrojky“ je venku

BMW M4 Concept: oficiální podoba „supertrojky“ je venku

Nové motorizace BMW (od podzimu 2013)

BMW 3 Touring

Výkon (kW/k)

Kombinovaná spotřeba (l/100 km)

CO2
(g/km)

BMW 335d xDrive Touring

230/313

5.6

148

 

     

BMW 4

     

BMW 420i Coupe

135/184

6.1 – 6.3

144 – 147

BMW 420i xDrive Coupe

135/184

6.8 – 7.0

159 – 162

BMW 420d xDrive Coupe

135/184

4.8 – 4.9

126 – 129

BMW 430d Coupe

190/258

4.9 – 5.0

129 – 132

BMW 435d xDrive Coupe

230/313

5.4 – 5.6

143 – 146

 

 

 

 

 

BMW X5

 

   

BMW X5 sDrive25d

160/218

5.6 – 5.7

149 – 151

BMW X5 xDrive25d

160/218

5.8 – 5.9

154 – 156

BMW X5 xDrive35i

225/306

8.5

197 – 199

BMW X5 xDrive40d

230/313

6.2 – 6.3

164 – 166

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků