Novinky u Smartu: ForTwo jezdí na zemní plyn a ForFour na LPG

Automobilka Smart se snaží přilákat zákazníky různými způsoby a jedním z nich je i nabídka svých dvou modelů, které vybavila systémy umožňující spalovat plynová paliva. Jaký je "prcek" jezdící na zemní plyn?
Novinky u Smartu: ForTwo jezdí na zemní plyn a ForFour na LPG

O ekonomické situaci kolem automobilky Smart jsme psali již několikrát, stejně jako o ukončení výroby modelu ForFour bez nástupce. Smart si tak ponechá pod svými křídly pouze malý model ForTwo, který dostane zjara příštího roku nástupce. Do doby, než Smart ukončí výrobu většího modelu ForFour, bude tento model nabízet i s alternativním pohonem na propan-butan (LPG) a model ForTwo s alternativním pohonem na zemní plyn (CNG).

ForTwo CNG

Pro upřesnění je třeba dodat, že představený model je pouze prototypem, který se okamžitě do výroby nedostane, přesto má tento krok velký význam. Jak vedení automobilky oznámilo, v budoucnu bude prodávat své modely, které budou moci spalovat alternativní paliva. To má přilákat nové zákazníky, hlavně ze zemí Beneluxu, kde panuje mimořádná oblíba vozů, které mohou spalovat zemní plyn, popř. propan-butan.

Novinka ForTwo, která je vybavena systémem spalující zemní plyn, byla představena v Lipsku. Hlavním problémem při konstrukci bylo zabudování nádrží na plyn a také celého systému do podlahy. Smart ForTwo je totiž skutečný trpaslík, a tak klasické tlakové nádrže nepřipadaly v úvahu. Plynový prcek tak má umístěny plynové nádrže v podlaze vozu a obsahuje dvě nádrže. Menší má objem dvanáct litrů a druhá šestnáct. Díky kombinované spotřebě u tříválce o objemu 0,7 litru, pouze 4,7 litru plynu na 100 km a možnosti jízdy na benzí,n pak dosahuje dojezd až 400 km. Samotný dojezd na plyn se má pohybovat okolo 130 km.

Otázkou ovšem je, zda u tak malého auta, které má své využití v drtivé většině případů pouze ve městě, má tento systém význam. Spotřeba i při jízdě na benzín je velmi nízká a případná návratnost by byla téměř nekonečná. Navíc při městských jízdách není pro auto handicapem, když má menší dojezd, protože benzínové pumpy jsou dnes na každém rohu. Odpověď na tuto otázku ale nechme na zákaznících.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Smart ForFour CNG

ForFour LPG

Přestože již padlo definitivum a tento model se nedočká svého nástupce, chce Smart nalákat další zákazníky možností zakoupení "forfouru" s alternativním pohonem na LPG. Jak bylo zmíněno již výše, tento krok má nalákat nové zákazníky ze zemí, kde jsou plynová auta populární. Výhodou také je, že systémem LPG mohou být vybaveny všechny benzínové varianty tohoto modelu. Hlavní výhodou je pak zvýšený dojezd a snížené náklady na palivo. U verze s motorem 1,3 o výkonu 70 kW se dle automobilky zvedne dojezd, díky plynové nádrži o objemu 30 litrů, z původních 450 km na výsledných 1 300 km. Cena za systém LPG do tohoto modelu vás pak přijde na necelých 50 tis. Kč.

Tip: Přečtěte si náš velký test Smartu ForFour.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Smart ForFour 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků