Novinky: Škoda Superb v modelovém roce 2004 (nový motor, TV tuner...)

V modelovém roce dostane Škoda Superb několik vylepšení. Prvním je nový motor 2,5 TDI V6 o výkonu 120 kW, který je upraven ze současného motoru o výkonu 114 kW. Maximální točivý moment se zvýšil z 310 na 350 Nm, k dispozici je od 1250 do 3000 otáček. Zrychlení na 100 km/h činí místo původních 9,5 s jen 9,2 s, spotřeba se snížila cca o 0,1 l/100 km. Motor plní emisní normu EU4.

Ve výbavě se rovněž objevuje TV tuner, který doplňuje navigační systém - využívají stejný displej. Příjem televizního signálu je z hlediska vyšší bezpečnosti samozřejmě možný jen ve stojícím autě. Pokud nemáte o barevnou navigaci s velkým displejem zájem, můžete si pořídit levnější ernobílou navigaci o velikosti běžného rádia. Navigační informace jsou pak samozřejmě pouze textové. Na rozdíl od plnohotnotné navigace DX je v tomto případě možné přehrávat v navigaci i hudební CD.

Novinkou je rovněž vylepšené dálkové ovládání, při podržení tlačítka dálkového ovládání centrálního zamykání po dobu přibližně 2 sekund dojde k otevření všech oken. Při opětovném stlačení po dobu přibližně jedné sekundy se všechna okna opětovně zavřou. U elektricky ovládaného střešního okna funguje tato funkce pouze pro jeho zavření.

Součástí nabídky je nově Executive paket, který za zvýhodněnou cenu nabízí soubor výbav zvyšujících komfort cestování na zadních sedadlech. Paket je určen pro verzi Elegance s koženým interiérem Victoria:

  • Footboard (sedadlo s výklopným středem opěry) včetně ochranného vaku na nohy.
  • Mechanické stínicí rolo na zadní okno.
  • Lounge-Step — vkládané koberce v barvě interiéru s opěrkou pro nohy cestujících na zadních
    sedadlech.
  • Příprava pro telefon GSM III — jedná se o přípravu pro telefon GSM II rozšířenou o základní držák
    a kabeláž vzadu, což cestujicím umožňuje nasazení držáku s telefonem buď na přední, nebo na zadní středovou konzolu.
  • Popelník ve výplni pravých zadních dveří. 
  • Chladicí box o kapacitě 7,5 l, který je umístěn za zadní loketní opěrkou, ochladí vložené předměty na teplotu asi o 20° C nižší, než je teplota v okolí chladicího boxu.Chladicí box pracuje i při vypnutém zapalovaní. V případě potřeby lze chladicí box jednoduše vyjmout.

Jednotlivé součásti paketu lze objednat i samostatně.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků