Novinky: Škoda Superb v modelovém roce 2004 (nový motor, TV tuner...)

V modelovém roce dostane Škoda Superb několik vylepšení. Prvním je nový motor 2,5 TDI V6 o výkonu 120 kW, který je upraven ze současného motoru o výkonu 114 kW. Maximální točivý moment se zvýšil z 310 na 350 Nm, k dispozici je od 1250 do 3000 otáček. Zrychlení na 100 km/h činí místo původních 9,5 s jen 9,2 s, spotřeba se snížila cca o 0,1 l/100 km. Motor plní emisní normu EU4.

Ve výbavě se rovněž objevuje TV tuner, který doplňuje navigační systém - využívají stejný displej. Příjem televizního signálu je z hlediska vyšší bezpečnosti samozřejmě možný jen ve stojícím autě. Pokud nemáte o barevnou navigaci s velkým displejem zájem, můžete si pořídit levnější ernobílou navigaci o velikosti běžného rádia. Navigační informace jsou pak samozřejmě pouze textové. Na rozdíl od plnohotnotné navigace DX je v tomto případě možné přehrávat v navigaci i hudební CD.

Novinkou je rovněž vylepšené dálkové ovládání, při podržení tlačítka dálkového ovládání centrálního zamykání po dobu přibližně 2 sekund dojde k otevření všech oken. Při opětovném stlačení po dobu přibližně jedné sekundy se všechna okna opětovně zavřou. U elektricky ovládaného střešního okna funguje tato funkce pouze pro jeho zavření.

Součástí nabídky je nově Executive paket, který za zvýhodněnou cenu nabízí soubor výbav zvyšujících komfort cestování na zadních sedadlech. Paket je určen pro verzi Elegance s koženým interiérem Victoria:

  • Footboard (sedadlo s výklopným středem opěry) včetně ochranného vaku na nohy.
  • Mechanické stínicí rolo na zadní okno.
  • Lounge-Step — vkládané koberce v barvě interiéru s opěrkou pro nohy cestujících na zadních
    sedadlech.
  • Příprava pro telefon GSM III — jedná se o přípravu pro telefon GSM II rozšířenou o základní držák
    a kabeláž vzadu, což cestujicím umožňuje nasazení držáku s telefonem buď na přední, nebo na zadní středovou konzolu.
  • Popelník ve výplni pravých zadních dveří. 
  • Chladicí box o kapacitě 7,5 l, který je umístěn za zadní loketní opěrkou, ochladí vložené předměty na teplotu asi o 20° C nižší, než je teplota v okolí chladicího boxu.Chladicí box pracuje i při vypnutém zapalovaní. V případě potřeby lze chladicí box jednoduše vyjmout.

Jednotlivé součásti paketu lze objednat i samostatně.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků