Novinky Seatu: brutální Cupra GT a inovovaný Leon Cupra R

Světovou premiéru si na barcelonském autosalonu odbyly dva peprné kousky od domácí automobilky Seat. Prvním žhavým želízkem je supersportovní Cupra GT, druhým poněkud civilnější Leon Cupra R.

Červená paprička

Cupra GT nabízí 4560 mm dlouhou karoserii a je mixem dříve přestavených studií Salsa a Tango. Koncept je mohutného vzhledu, nízká výška působí velmi aerodynamicky. Pod kapotou tepe dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválcový třílitr od Audi s výkonem 368 kW/500 koní a mamutím točivým momentem 600 Nm/5250 Nm.

1100 kilogramů vážící Cupra GT s tímto motorem, prostřednictvím šestistupňové převodovky, akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy. Maximální rychlost se podle vyjádření automobilky pohybuje okolo 295 km/h. K tomu, abyste se dokázali vrátit zpátky "na zem", slouží kotoučové brzdy na všech kolech - ta jsou 18palcová.

S vozem bychom se měli rovněž setkat na šampionátu GT vozů ve Španělsku. Výroba je naplánovaná až na druhou polovinu tohoto roku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Koncept Seat Leon Cupra GT nabízí rovných 500 koní, vzhledem vychází z dříve představených studií Salsa a Tango

Leon Cupra R nyní ještě silnější

Druhou novinkou byla v Barceloně nová verze Seatu Leon Cupra R. Přeplňovaný čtyřválec 1.8 T dostal do vínku deset koní navíc. Může se tedy pochlubit celkovým výkonem 165 kW/225 koní. Maximální rychlost tohoto hatchbacku je 242 km/h, zrychlení z 0 - 100 km/h 6,9 s.

Součást aktivní bezpečnosti jsou systémy ABS, TCS a ESP. Leon Cupra R je posazen na kolech rozměru 225/18 R. Výčet vnitřní výbavy nebude postrádat klimatizaci, CD přehrávač či navigační systém. Kolik bude Leon Cupra R stát? Počítá se s částkou okolo 25 000 euro.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků