Novinky Seatu: brutální Cupra GT a inovovaný Leon Cupra R

Světovou premiéru si na barcelonském autosalonu odbyly dva peprné kousky od domácí automobilky Seat. Prvním žhavým želízkem je supersportovní Cupra GT, druhým poněkud civilnější Leon Cupra R.

Červená paprička

Cupra GT nabízí 4560 mm dlouhou karoserii a je mixem dříve přestavených studií Salsa a Tango. Koncept je mohutného vzhledu, nízká výška působí velmi aerodynamicky. Pod kapotou tepe dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválcový třílitr od Audi s výkonem 368 kW/500 koní a mamutím točivým momentem 600 Nm/5250 Nm.

1100 kilogramů vážící Cupra GT s tímto motorem, prostřednictvím šestistupňové převodovky, akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy. Maximální rychlost se podle vyjádření automobilky pohybuje okolo 295 km/h. K tomu, abyste se dokázali vrátit zpátky "na zem", slouží kotoučové brzdy na všech kolech - ta jsou 18palcová.

S vozem bychom se měli rovněž setkat na šampionátu GT vozů ve Španělsku. Výroba je naplánovaná až na druhou polovinu tohoto roku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Koncept Seat Leon Cupra GT nabízí rovných 500 koní, vzhledem vychází z dříve představených studií Salsa a Tango

Leon Cupra R nyní ještě silnější

Druhou novinkou byla v Barceloně nová verze Seatu Leon Cupra R. Přeplňovaný čtyřválec 1.8 T dostal do vínku deset koní navíc. Může se tedy pochlubit celkovým výkonem 165 kW/225 koní. Maximální rychlost tohoto hatchbacku je 242 km/h, zrychlení z 0 - 100 km/h 6,9 s.

Součást aktivní bezpečnosti jsou systémy ABS, TCS a ESP. Leon Cupra R je posazen na kolech rozměru 225/18 R. Výčet vnitřní výbavy nebude postrádat klimatizaci, CD přehrávač či navigační systém. Kolik bude Leon Cupra R stát? Počítá se s částkou okolo 25 000 euro.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků