Novinky Seatu: brutální Cupra GT a inovovaný Leon Cupra R

Světovou premiéru si na barcelonském autosalonu odbyly dva peprné kousky od domácí automobilky Seat. Prvním žhavým želízkem je supersportovní Cupra GT, druhým poněkud civilnější Leon Cupra R.

Červená paprička

Cupra GT nabízí 4560 mm dlouhou karoserii a je mixem dříve přestavených studií Salsa a Tango. Koncept je mohutného vzhledu, nízká výška působí velmi aerodynamicky. Pod kapotou tepe dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválcový třílitr od Audi s výkonem 368 kW/500 koní a mamutím točivým momentem 600 Nm/5250 Nm.

1100 kilogramů vážící Cupra GT s tímto motorem, prostřednictvím šestistupňové převodovky, akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy. Maximální rychlost se podle vyjádření automobilky pohybuje okolo 295 km/h. K tomu, abyste se dokázali vrátit zpátky "na zem", slouží kotoučové brzdy na všech kolech - ta jsou 18palcová.

S vozem bychom se měli rovněž setkat na šampionátu GT vozů ve Španělsku. Výroba je naplánovaná až na druhou polovinu tohoto roku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Koncept Seat Leon Cupra GT nabízí rovných 500 koní, vzhledem vychází z dříve představených studií Salsa a Tango

Leon Cupra R nyní ještě silnější

Druhou novinkou byla v Barceloně nová verze Seatu Leon Cupra R. Přeplňovaný čtyřválec 1.8 T dostal do vínku deset koní navíc. Může se tedy pochlubit celkovým výkonem 165 kW/225 koní. Maximální rychlost tohoto hatchbacku je 242 km/h, zrychlení z 0 - 100 km/h 6,9 s.

Součást aktivní bezpečnosti jsou systémy ABS, TCS a ESP. Leon Cupra R je posazen na kolech rozměru 225/18 R. Výčet vnitřní výbavy nebude postrádat klimatizaci, CD přehrávač či navigační systém. Kolik bude Leon Cupra R stát? Počítá se s částkou okolo 25 000 euro.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků