Novinky pro řidiče: Za focení a natáčení nehod hrozí vězení!

28 komentářů

Antiautomat
13. ledna • 18:46

co ma blizky vychod spolocne s Europou...:-O

Ludek_II
14. ledna • 8:13

Dnes už hodně ;-(

JirkaK
13. ledna • 13:56

Že se u nás zhruba 500 lidí ročně zabije v autě, to je strašný problém, kvůli kterému Ťok snad ani nemůže hrůzou spát a tak musí znova a znova předělávat body a zvyšovat pokuty až do nesmyslnosti.
Ale že si u nás za rok asi 2500 lidí hodí mašli nebo si prostřelí kebuli, to nikoho nezajímá. To není snadný kšeft pro buzerační postestébáckou mafii.
Otázka je, kolik lidí se díky dopravnímu fašismu přesune z kolonky "oběť dopravní nehody" do kolonky "sebevražda".

_sulcik_
13. ledna • 18:23

A co chceš dělat s těma sebevraždama? Prodávat lano pouze lidem s psychologickým vyšetřením? :D

Tohares
14. ledna • 10:26

Ale mohli bychom vyvěsit značky zákaz sebevraždy a zavést objektivní odpovědnost příbuzných :-D

Peter
13. ledna • 17:58

A jak často se stane, že ten co si hodí mašli, vezme další nezúčastněné sebou? Narozdíl od některých zodpovědných řidičů, které všechny zákony a nařízení jenom omezují.

Jig
13. ledna • 10:34

Njn pořád je potřeba utahovat šrouby těm kteří si to nechají líbit... ideálně pod hlásáním jak je to pro ně samé dobré (bezpečnost, dobré úmysly apod.). Zatímco skutečné problémy se neřeší či bagatelizují a zatajují.

Hanzz
13. ledna • 9:54

Tak a všichni ti chytří bl-bouni, zakážou výrobcům vyrábět rychlá auta. Kdo má za to vyhazovat peníze. Stačí objem motoru 300, motory ať mají max. rychlost 100 a bude to vyřešeno. Sakra, nová auta mají výkonější brzdy než ty před lety a pořád se něco omezuje, přitom ani toto nic nevyřeší. Když se podíváme do statistik tak rychlost není to co bývá většinou příčinou nehod.Je to nezkušenost, nepozornost řidičů, to že si můžou udělat řidičák za 14 dní a sednou do rychlých aut,apod. Za chvíli nás omezí na max 50 a stejně budou nehody. Holt je jednoduší to svést na rychlou jízdu a mají to vyřešené.

Joe Doe
13. ledna • 21:56

"Sakra, nová auta mají výkonější brzdy než ty před lety a pořád se něco omezuje, "Ano, ale reakcny cas cloveka sa nezmenil. A stupla hmotnost aut. A zvysila sa hustota premavky....

bzzz
15. ledna • 8:36

Navic prumerne stari vozoveho parku v CR je pres 15 let.

Mirek
13. ledna • 13:46

Odkdy výkonnější brzdy zachrání hlupáka za volantem od nehody? Nejhorší na tom je, že se s ním sveze často někdo nevinný. Krásný příklad hloupých řidičů, tedy v tomto případě řidiček, byl ten s těmy dvěmy, co dělaly živý přenos z mobilu a kupodivu také jely hodně nad limit a "bezpečně".
Stačí mi u nás jít v obytné zóně, kde je kumšt najít řidiče, který alespoň trochu dodržuje povolenou rychlost. Často je tam vidět auta, včetně motorkářů, jezdit hodně nad 50 km/hod. Živě si představuji, jak by to dopadlo, kdyby se tady zavedla na dálnicích neomezená rychlost.

Peter
13. ledna • 12:16

Tady nejde primárně o ty nehody, ale o následky těch nehod. A ty jsou pochopitelně v různých rychlostech různé! Rozbitá hlava nebo zlomeniny nejsou to stejné jako potrhané vnitřnosti, ke kterým dochází ve vyšších nebo vysokých rychlostech.

JirkaK
13. ledna • 14:02

Na následky nehod má především zásadní vliv samotná stavba silnice. Kdy bude mít třeba havárie na kruháku horší následky? Když tam bude uprostřed hliněná krtina, do které se auto celkem neškodně zaboří, nebo když tam bude metrová betonová palisáda? Proč se dnes u kruháků dělají uprostřed potenciálně vraždící betonová monstra?

_sulcik_
13. ledna • 18:20

O takovejhle kruhák se zabije jen idiot. Spíš je problém že přes ty kuháče často není vidět, ale zrovna na kruháčích se stává minimum nehod a když tak málokdy vážné. Spíš je problém že dost silně brzdí dopravu, pokud jsou moc malé.

Tohares
14. ledna • 10:23

O takový kruhový objezd se zabije řidič, co zrovna dostal třeba infarkt nebo mrtvici a před tím jel na tempomat. Takže betonové palisády k ničemu ze dvou pohledů - stojí vice peněz a jsou nebezpečné. Obecně jsou kruhové objezdy bezpečnější a plynulejší pro dopravu, ve většině případů, ale jsou absolutně nepřívětivé k chodcům...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jcb
14. ledna • 14:22

Kdyz kolabujiciho ridice nezastavi beton, je mozne, ze se zastavi o nekoho jineho. Nevim, jestli je zrovna tohle lepsi vysledek. Dale, je opravdu otazka, zda na silnci s krizovatkami a kruhovymi objezdy, pouzivat tempomat. Samotneho by me to ani nenapadlo. A pokud vas, co to pouzivate. je vic, tak je k zamysleni, zda se pri vyse uvadene mozne zdravotni indispozici, nechovate prilis sobecky. 😊

Tohares
14. ledna • 19:40

Určitě přes "krtinec" tou stovkou nepřeletí a nepojede dál, aby trefil někoho jiného. To, že jste ještě nepotkal kruhový objezd, který navazuje na čtyřproudou komunikaci první třídy, neznamená, že takové nejsou.

Peter
13. ledna • 17:51

A proč ten někdo najede do kruhového objezdu 80km/h?! Proč ten někdo kruhový objezd přehlédne?? Kruhový objezd se zásadně projíždí po obvodu, nikoli po sečně.

JirkaK
14. ledna • 16:19

Nemá smysl řešit idiocii řidiče. Prostě je nutné si připustit, že se takové nehody stávají a pokud se mají minimalizovat následeky, je nutné tomu přizpůsobit dopravní stavby. Zkrátka nemá smysl uprostřed kruháku budovat něco, co je nebezpečné, drahé a navíc to vyrobí spoustu problémů při nadrozměrné přepravě, když to jde vyřešit levně a bezpečně. A to samé platí třeba i pro můstky přes příkopy.... Nebo řazení do jízdních pruhů - proč je třeba na spoustě průtahů městy nesmyslné střídání levého a pravého pruhu pro přímý směr, které nutí neustále sledovat značení a měnit pruhy? Proč nejde jednoduše udělat přímý směr vždy jako hlavní průjezdný, aby šlo jednoduše projet celé město bez střídání pruhů? Potom ti co to tam neznají mění pruhy na poslední chvíli a vznikají zbytečné nebezpečné situace. Proč v místech, kde je křižovatka typu"T" kde hlavní odbočuje do zatáčky a jeden "přímý" směr je vedlejší, často chybí jakékoli vodorovné značení? Ano, řidič má koukat po značkách, ale tohle je další vodítko které může zabránit těžké bouračce...... Takových příkladů by se určitě našla spousta a jejich vyřešení by nebylo drahé ani složité. A pro snížení nehodovosti by to mělo možná větší efekt než radar za každým bukem a pokuty větší než v Německu.

Jirka
13. ledna • 8:46

Rychlost jen buzeruje. Kde je ve svete neomezena viz jedno misto Australien a USA, plus nemecke dalnice, nehodi Ost se snizila.

_sulcik_
13. ledna • 9:56

Jako jedna věc je neomezená rychlost na dálnici, nebo jako v austrálii na rovné silnici kde za celej den nepotkáš živáčka. A druhá věc by byla neomezená rychlost na silnicích prvních tříd. Já jsem rozhodně za to, aby byla na dálnicích rychlost neomezená, ale ostatní rychlostní limity podle mě smysl mají. Brzdná dráha pro 90km/h je na suchu s běžnou reakční dobou kolem 60m. To už není zrovna málo, ale když přidáš na 130 km/h, už ti brzdná dráha stoupne na 110m, tj, skoro na dvojnásobek. To už je celé fotbalové hřiště.

Tohares
13. ledna • 10:57

Přestaňte hádat a dohledejte si data. Neexistují žádná data, která by plošně sledovala nehodovost v souvislosti s tím číslem v tom červeném kolečku. Máme data na nehodovost a nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky a dopravně technickému stavu vozovky jsou příčinami na 5. a 9. místě za rok 2017. Naopak všechny obecní úřady sledují a plánuji rozpočtovou položku, která zahrnuje příjmy z vybraných pokut. Proč nemáme data, která by souvisela s číslem na značce, je pak zřejmé. Existuje spousta výzkumů o tom, proč by se rychlost neměla nijak upravovat a když už se upravuje, tak jak zjistit to číslo, které má být napsáno v tom kolečku, ale takto ještě nikdy žádný úřad značku neosadil a z výše uvedeného je zřejmé proč.Doporučuji prohlédnout prezentaci policie http://www.policie.cz/clanek/dopravni-nehodovos...
Absolutně nechápu, že se nestydí to tam vyvěsit. Práce s daty na absolutně tragické úrovni. Nepochopení výsledků a ubohá interpretace důsledků. Sledování hodnot, které mají velmi nízkou až nulovou výpovědní hodnotu bez navázání na další již nesledované hodnoty. Absolutní disociace mezi příčinami nehod a opatřeními...Taková třešnička na dokreslení http://www.telegraph.co.uk/news/2017/12/17/20mph-lim...

_sulcik_
13. ledna • 11:40

No když se podívám na tragické DN, tak vidím rychlost docela vysoko ;)
Já netvrdím že rychlostní limity jsou všespásné, ale nehodu způsobují v zásadě tři věci, nepřiměřená rychlost, špatný odhad a pomalá reakce. Nařídit někomu aby měl reakce jako pilot F1 a aby měl odhad řidiče se 40lety praxe nejde, ale nařídit aby jel pomaleji jde. Pravda že rychlostní limit je často nesmyslný a neodpovídá příměřené rychlosti v daném úseku, někdy je stejně bezpečné jet rychleji, někdy je dodržování limitu nebezpečné, protože je například úsek nepřehledný. Ale nechat rychlost na zdravém úsudku každého soudruha je nemožné, protože jak jistě shledáte z každodenní interakce s lidmi, zdravý úsudek spousty lidí je srovnatelný s úsudkem houpacího koně . To je důvod, proč nějaké plošné nařízení existovat musí.
Vám doporučuju zajít si někdy na seminář s nějakým, kdo se zabývá dopravními nehodami, a pokud se vám hned na začátku neudělá špatně z nějakých obrázků s následky dopr. nehod, tak zjistíte že 10km/h může být často rozdíl mezi životem a smrtí.

Tohares
13. ledna • 13:40

Je krásné, jak si myslíte, že musíte omezovat ostatní, protože jsou blbci :D Chce to domyslet do důsledku, pak zjistíte, že jste omezován ostatními Vy. Naopak z každodenní interakce mezi lidmi bych jim určení rychlosti svěřil hned. Konec konců nám to tady do příchodu ropné krize fungovalo skvěle, ujeté kilometry rostly a nehodovost s lepšími auty a cestami klesala stejně jako dnes. Je naopak dobré domyslet, jak takový "hloupý soudruh" reaguje na omezení, protože dle mého názoru nijak a nebo přesně opačně, ergo pro tyto lidi omezení nemá smysl. Je super, že říkáte, že někde je rychlost na značce příliš vysoká pro daný úsek, ale statistiku se zvýšenou nehodovostí v těchto úsecích nedodáte (všichni ti tupci by se tam přece museli vykřápat). Argumentace nehodami je emocionální a tedy irelevantní, ale to se těžko vysvětluje lidem, kteří nechápou, odkud je potřeba brát informace pro svá rozhodnutí, natož pro rozhodování o ostatních. Nařídit, aby někdo jel pomaleji nejde, nejde ani nařídit, aby všichni jeli pomaleji. Jde pouze vydat nařízení, které se absolutně rozchází s realitou a to pak kontrolovat pomocí policie, která by měla ale dělat úplně něco jiného a náš život nám zlepšovat a ne se zabývat několikrát tvrdými daty potvrzenou zbytečnou buzerací.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
_sulcik_
13. ledna • 16:10

Já se nikde nebavím o rychlosti na značkách, já tu celou dobu píšu o plošném omezení.
Já vůbec nechápu jak můžete argumentovat ropnou krizí (pokud myslíte tu v 70. letech). Doprava v té době byla diametrálně odlišná od současné. Hustota provozu byla absolutně někde jinde a auta v té době nebyla zdaleka tak rychlá jako jsou dnes.
Nestačí slepý pohled do statistik, je třeba vložit si je do kontextu, to že umírá míň lidí je dáno pouze a jenom tím, že auta jsou několikanásobně bezpečnější při nehodě než bývala dřívě, to ale neznamená že by se mělo jezdit rychleji. Brzdná dráha je u moderního vozidla prakticky stejná jako u vozidla před deseti lety a ani reakční doba se nezměnila. Vozidlo má dnes jen lepší bezpečnostiní prvky. Část nejde nařídit, jde vydat nařízení pobavila :D Nařízení už z podstaty slova nařizuje, to že někdo nařízení nerespektuje je věc druhá :D Jsem omezovám ostatními no a co? Člověk nežije na zeměkouli sám a to musí respektovat. A znám spoustu lidí co i po letech řízení nemají absolutně žádný odhad a jsou schopni jet po mírně zasněžené dálnici 40 a pak jet dvakrát tolik v místech kde jsou slepé zatáčky a slepé horizonty. Proto opakuji nějaké plošné nařízení co se týče rychlosti je vhodné. Až mi dáte "tvrdá data", kde v moderní době, na silnici s provozem adekvátním u nás v ČR, kde byla zrušena rychlostní omezení, tak se rád podívám.

Tohares
14. ledna • 10:16

S těmi nařízeními jste absolutně nepochopil, co jsem tím chtěl říct, což jste prakticky okamžitě doložil příkladem toho řidiče, co jezdí po dálnici 40, když je přiměřená rychlost 100 a opačně. Jeho jednání jsou v rozporu s mnohými nařízeními a policie jej evidentně ještě neodstranila ze silnice. Tato nařízení tedy už i ve Vašich vlastních příkladech mají negativní vliv na Vaši peněženku (policie jej z provozu neodstranila, protože se zabývá měřením rychlosti za suchého dne na přehledných úsecích) a šanci, že se stanete účastníkem nehody nijak neovlivnila. Řešením tedy opravdu není více policie a více plošně dementních nařízení ale "vytápět dálnice a rovnat horizonty a zatáčky" (investice do infrastruktury). S tou ropnou krizí jste mě taky pobavil. Kdybyste si to dohledal, zjistil byste, že rychlost nebyla omezena z důvodu bezpečnosti, ale ekonomiky provozu. Po konci krize se limity neodstranily, neboť se zjistilo, že se dá na tom krásně dojit řidiče. Taky byste zjistil, že zavedení rychlostních limitů nemělo žádný velký vliv na nehodovost a smrtnost. Absolutně nechápu, kde berete ten myšlenkový pochod, že odstranění rychlostních limitů povede ke zvýšení rychlosti. Kdykoli někam jedu, koukám na ty kulaté značky jako na informace o tom, co by mě mohlo na silnici potkat. Jedu-li si 115 v klidu po silnici první třídy a vidím značku 70 a křižovatku, zhodnotím provoz a případně sundám nohu z plynu, nebo přibrzdím, když vidím značku města, čekám větší provoz a chodce, zpomalím, ale v 23.00 večer třeba jen na 70, protože jsem už auto nepotkal 5 min a chodce taky nevidím, ale v 13.00 třeba i na 40 nebo 30. Řidiče bych rozdělil na ty, co jezdí normálně (většina, která si rychlost určuje podle sebe) a nebezpečné psychopaty, kteří buď ženou jak hovada nezávisle na čemkoliv, nebo pořád jen čumí na ty kulaté značky a tachometr (typická nepredikovatelná jízda). S těmi prvními by odstranění rychlostních limitů nic neudělalo a těm druhým by to dalo šanci vnímat provoz a ne tachometr. Ta plošná nařízení jsou absolutně k ničemu a je to tak jasné, že k tomu rovnou ani nevedou statistiky. A k tomu umírání... Ano umírá méně lidí jen proto, že máme lepší auta a silnice, ta nařízení o rychlosti na to nemají vliv, tedy až na příklady, kdy mají vliv negativní (vizte to městečko v Británii).A to, že jste rád, že Vás ostatní zbytečně omezují, mi přijde jako sebemrskačství. On je totiž diametrální rozdíl mezi "svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého" a "bezbřehou, výzkumy doloženou negativní buzerací".

Aladin
13. ledna • 9:49

Jestli jsi měl to potěšení v jedné z těchto zemí řídit, tak zjistíš, že řidiči ctí to nejdůležitější z nejdůležitějších a to jsou rozestupy a tolerance pomalejšího. Bezpečný rozestup za běžných podmínek je zhruba vzdálenost v m rovna polovině rychlosti vozu. V některých zemích, zvláště zde, v Polsku, v Rusku se řidičům bohužel mentálně nedostává a tudíž, aniž by si to uvědomovali, způsobují svojí jízdou téměř neustálou kolizní situaci, která nemá daleko k nehodě. Tudíž tu musí být omezená rychlost, která alespoň trochu eliminuje následky dopravních nehod, které jsou v našich končinách na denním pořádku a většinou právě z důvodu nedodržení bezpečné vzdálenosti. Rychlost policisté kontrolují, ale aby měli radary na rozestupy, to je ještě nenapadlo.

Peter
13. ledna • 9:21

A co to jedno resp. dvě místa dokazují?? O německých dálnicích tu byla diskuse nedávno. Že je v D neomezená rychlost omílají pořád dokola jenom ti, co dojeli nejdále do Norimberku.
Za chvíli budou silnice tak přeplněné, že ti 200Ps a 250km/h budou k ničemu!

Doporučujeme

Články odjinud