Novinky pro řidiče: Za focení a natáčení nehod hrozí vězení!

V řadě zemí se během letošního roku zpřísní postihy i za poměrně banální přestupky.
Novinky pro řidiče: Za focení a natáčení nehod hrozí vězení!

V sousedním Německu ještě během letošního roku nezavedou dálniční mýto. To je ale v podstatě jediná pozitivní zpráva, kterou má Ústřední automotoklub pro řidiče, kteří letos pojedou motorovým vozidlem do některé z blízkých evropských zemí.

"Některé změny jsou sice jen dílčí, ale přesto je dobré o nich vědět," sdělil mluvčí ÚAMK Igor Sirota.

Test zimních pneu 2017: Na trhu jsou i ty, které jsou na sněhu horší než letní!

Test zimních pneu 2017: Na trhu jsou i ty, které jsou na sněhu horší než letní!

Konkrétně právě ve zmíněném Německu v případě panujících zimních podmínek musí mít řidiči osobních aut namontované zimní pneumatiky se symbolem alpského štítu, tedy nikoli ty, na jejichž bočnicích se nacházejí pouze písmena M+S. "Týká se to ale pouze nově zakoupených vozů, a také pneumatik, které si majitel vozu koupil od začátku tohoto roku," sdělil Sirota. Od 1.1. 2020 ale už povinnost bude platit bez výjimky.

Do velkých problémů se můžete dostat, pokud vás policisté přistihnou při focení nebo natáčení jakékoli dopravní nehody. V tomto případě kromě pokuty hrozí až roční vězení. Za mřížemi se (tentokrát až na dva roky) můžete ocitnout tehdy, když se zúčastníte ilegálního závodu na veřejných komunikacích. Kdybyste přitom někoho zranili nebo dokonce usmrtili, můžete v německé věznici strávit celý zbývající život.

Telefonování není při řízení nejhorší. Test rozptylujících činností vyhrálo...

Telefonování není při řízení nejhorší. Test rozptylujících činností vyhrálo...

Za některé přestupky Němci také podstatně zvýšili taxy pokut. Pokud třeba opomenete při zastavení v zácpě myslet na vytvoření záchranářské uličky, dostanete pokutu 320 eur a měsíční zákaz řízení.

Pokuta za telefonování za volantem se v této zemi zvyšuje z dosud platných 60 eur na 200. "Policie se navíc rozhodla přesně specifikovat, kdy se toto jednání postihuje. Telefon nesmíte vzít do ruky ani tehdy, když stojíte na křižovatce a máte zhasnutý motor díky systému start&stop. Telefonování je legální teprve tehdy, když je auto zaparkované a řidič motor vypnul tlačítkem nebo klíčkem," vysvětlil mluvčí.

Větší pozor na překračování rychlosti si od léta budou muset dát řidiči na všech francouzských silnicích, které nemají od sebe oddělené jednotlivé směry. Dosud tam, stejně jako u nás, platí maximální dovolená rychlost 90 km/h, poté to bude pouze 80. Přestože jsou proti tomu tři pětiny francouzských řidičů, vláda si za tímto rozhodnutím stojí a doufá, že tak ročně zachrání stovky lidských životů.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků