Novinky od Hyundai: i20 a ix55 na našem trhu

(aktualizováno) Jak jsme slíbili, přinášíme další snímky nového Hyundai i20
Seznam kapitol
  1. Hyundai i20 aneb Getz II
  2. Pořádný Hyundai na americký způsob

Do neradostné tržní situace k nám přichází Hyundai se dvěma novými modely. První bude téměř jistě hitem, druhý je spíše pokusem.

Hyundai i20 aneb Getz II

Šest let po debutu hatchbacku Hyundai Getz přijíždí jeho nástupce s označením i20. Novinka je celkově rozměrnější i prostornější s modernějšími tvary a dostala širší škálu motorů. V případě malého hatchbacku ukrývá nové alfanumerické značení řad i20 informaci, že patří mezi minivůz i10 a kompakt i30.

Hyundai i20 vstupuje do nabitého segmentu malých vozů, takže jeho největšími konkurenty se stanou například Škoda Fabia, Renault Clio, Peugeot 207 a Suzuki Swift. Design jihokorejské novinky pochází z evropského centra v Rüsselsheimu, premiéru si vůz odbyl na podzimním pařížském autosalonu a jeho výroba probíhá ve zcela novém závodě v indickém Chennai. Proti svému předchůdci dostal nejen líbivější zevnějšek i interiér, ale také výrazně narostl: do délky o 115 mm (na 3 940 mm) a do šírky o 45 mm (1 710 mm), pouze výška 1 490 mm se nezměnila. Rozvor se natáhl o 70 milimetrů na konečných 2 525 mm a do zavazadlového prostoru přibylo dalších 41 litrů - v základu tak pojme solidních 295 litrů. Zadní opěradla se dají sklopit a zavazadelník se tím zvětší z původních 295 na 1 060 litrů.

Uvnitř oko pozorovatele přitahuje stříbřitý středový panel, který příjemně prosvětluje interiér. Přístrojová deska je plochá, jen mírně zvlněná (nezrcadlí se v čelním skle) s centrálním červeně svítícím displejem. Do něho se inženýrům podařilo umístit všechny důležité provozní údaje: okamžitou spotřebu, datum a čas, vnější teplotu a naladěnou stanici autorádia. Tříramenný volant s multifunkčními tlačítky je proveden ve stylu i30 s efektním spodním ramenem a má velký rozsah seřizování v obou navzájem kolmých směrech. Přístrojovému štítu vévodí analogový kulatý otáčkoměr cejchovaný do 8 000 ot./min. a rychloměr se stupnicí do 220 km/h.

Klepněte pro větší obrázek

Cena začíná na 229 tisících Kč

Zákazníci mají u Hyundai i20 na výběr z šesti agregátů a tří výbav. Cena modelu začíná na 229 900 Kč s DPH u benzínové verze 1,2i a pětidvéřovou karosérií v úrovni výbavy Classic. Ta zahrnuje například šest airbagů, ABS + EBD, autorádio s CD přehrávačem a USB přípojkou pro externí paměťová media. Největší zájem ze strany zákazníků je očekáván o střední výbavu Comfort, která doplňuje mj. elektrickou výbavu a klimatizaco. Cena vozu v této výbavě startuje na 249 900 Kč vč. DPH. Cena verze s motorem 1,4 , který disponuje výkonem 74 kW a točivým momentem 137 Nm, je jen o 15 tisíc Kč vyšší a není divu, že o ní Hyundai očekává největší zájem.

Na vůz se vztahuje plná pěti letá záruka bez omezení počtu ujetých kilometrů. Není bez zajímavosti, že Hyundai i20 je možné zakoupit v úpravě N1, umožňující odpočet DPH. Ceny této verze rovněž najdete v přiložené tabulce.

 

Motor / převodovka / karoserieVýkon ( kW / k )Cena vč. DPHProvedení N1*
(cena bez DPH)
CLASSIC   
1,2i / 5M - 5dv.57/77229 900210 093
COMFORT   
1,2i / 5M - 5dv.57/77249 900226 900
1,4i / 5M - 5dv.74/100264 900239 505
1,4i / 4AT - 5dv.74/100284 900256 312
1,4 CRDi VGT / 5M - 5dv.55/75289 900260 513
1,4 CRDi VGT / 5M - 5dv.66/90299 900268 917
STYLE   
1,4i / 5M - 5dv.74/100304 900273 118
1,4i / 4AT - 5dv.74/100324 900289 925
1,6i / 5M - 5dv.93/126319 900285 724
1,6i / 4AT - 5dv.93/126339 900302 530
1,4 CRDi VGT / 5M - 5dv.66/90339 900302 530
1,6 CRDi VGT / 6M - 5dv.94/126359 900319 337

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Hyundai i20 aneb Getz II
  2. Pořádný Hyundai na americký způsob

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Hyundai Getz 1,1
Rok výroby: 2003
Stav: 71 263 km
Cena: 36 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 62 450 km
Cena: 185 000 Kč
Hyundai ix35 1,7
Rok výroby: 2015
Stav: 17 071 km
Cena: 430 000 Kč
Hyundai H-1 2,5
Rok výroby: 2008
Stav: 186 359 km
Cena: 220 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 156 433 km
Cena: 280 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků