Novinky od Hyundai: i20 a ix55 na našem trhu

(aktualizováno) Jak jsme slíbili, přinášíme další snímky nového Hyundai i20
Seznam kapitol
  1. Hyundai i20 aneb Getz II
  2. Pořádný Hyundai na americký způsob

Do neradostné tržní situace k nám přichází Hyundai se dvěma novými modely. První bude téměř jistě hitem, druhý je spíše pokusem.

Hyundai i20 aneb Getz II

Šest let po debutu hatchbacku Hyundai Getz přijíždí jeho nástupce s označením i20. Novinka je celkově rozměrnější i prostornější s modernějšími tvary a dostala širší škálu motorů. V případě malého hatchbacku ukrývá nové alfanumerické značení řad i20 informaci, že patří mezi minivůz i10 a kompakt i30.

Hyundai i20 vstupuje do nabitého segmentu malých vozů, takže jeho největšími konkurenty se stanou například Škoda Fabia, Renault Clio, Peugeot 207 a Suzuki Swift. Design jihokorejské novinky pochází z evropského centra v Rüsselsheimu, premiéru si vůz odbyl na podzimním pařížském autosalonu a jeho výroba probíhá ve zcela novém závodě v indickém Chennai. Proti svému předchůdci dostal nejen líbivější zevnějšek i interiér, ale také výrazně narostl: do délky o 115 mm (na 3 940 mm) a do šírky o 45 mm (1 710 mm), pouze výška 1 490 mm se nezměnila. Rozvor se natáhl o 70 milimetrů na konečných 2 525 mm a do zavazadlového prostoru přibylo dalších 41 litrů - v základu tak pojme solidních 295 litrů. Zadní opěradla se dají sklopit a zavazadelník se tím zvětší z původních 295 na 1 060 litrů.

Uvnitř oko pozorovatele přitahuje stříbřitý středový panel, který příjemně prosvětluje interiér. Přístrojová deska je plochá, jen mírně zvlněná (nezrcadlí se v čelním skle) s centrálním červeně svítícím displejem. Do něho se inženýrům podařilo umístit všechny důležité provozní údaje: okamžitou spotřebu, datum a čas, vnější teplotu a naladěnou stanici autorádia. Tříramenný volant s multifunkčními tlačítky je proveden ve stylu i30 s efektním spodním ramenem a má velký rozsah seřizování v obou navzájem kolmých směrech. Přístrojovému štítu vévodí analogový kulatý otáčkoměr cejchovaný do 8 000 ot./min. a rychloměr se stupnicí do 220 km/h.

Klepněte pro větší obrázek

Cena začíná na 229 tisících Kč

Zákazníci mají u Hyundai i20 na výběr z šesti agregátů a tří výbav. Cena modelu začíná na 229 900 Kč s DPH u benzínové verze 1,2i a pětidvéřovou karosérií v úrovni výbavy Classic. Ta zahrnuje například šest airbagů, ABS + EBD, autorádio s CD přehrávačem a USB přípojkou pro externí paměťová media. Největší zájem ze strany zákazníků je očekáván o střední výbavu Comfort, která doplňuje mj. elektrickou výbavu a klimatizaco. Cena vozu v této výbavě startuje na 249 900 Kč vč. DPH. Cena verze s motorem 1,4 , který disponuje výkonem 74 kW a točivým momentem 137 Nm, je jen o 15 tisíc Kč vyšší a není divu, že o ní Hyundai očekává největší zájem.

Na vůz se vztahuje plná pěti letá záruka bez omezení počtu ujetých kilometrů. Není bez zajímavosti, že Hyundai i20 je možné zakoupit v úpravě N1, umožňující odpočet DPH. Ceny této verze rovněž najdete v přiložené tabulce.

 

Motor / převodovka / karoserieVýkon ( kW / k )Cena vč. DPHProvedení N1*
(cena bez DPH)
CLASSIC   
1,2i / 5M - 5dv.57/77229 900210 093
COMFORT   
1,2i / 5M - 5dv.57/77249 900226 900
1,4i / 5M - 5dv.74/100264 900239 505
1,4i / 4AT - 5dv.74/100284 900256 312
1,4 CRDi VGT / 5M - 5dv.55/75289 900260 513
1,4 CRDi VGT / 5M - 5dv.66/90299 900268 917
STYLE   
1,4i / 5M - 5dv.74/100304 900273 118
1,4i / 4AT - 5dv.74/100324 900289 925
1,6i / 5M - 5dv.93/126319 900285 724
1,6i / 4AT - 5dv.93/126339 900302 530
1,4 CRDi VGT / 5M - 5dv.66/90339 900302 530
1,6 CRDi VGT / 6M - 5dv.94/126359 900319 337

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Hyundai i20 aneb Getz II
  2. Pořádný Hyundai na americký způsob
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků