Novinky MDČR pro rok 2016: Absolutní přednost cyklistů i focení na STK

Pavel  |  07. 12. 2015 15:24

Absolutní přednost cyklistů? To je dobrá blbost. To bude mrtvých kolohnátů...

Odpovědět  |   | 

odpadne to jako s "absolutní" předností chodců na přechodu.. Někteří dospěli do stavu, kdy se ani nezastaví a nerozhlídnou...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  08. 12. 2015 13:41

A kdo za to může? Zákon a jeho tvůrci? Nebo ti, kdo o něm mluvili v médiích? A nebo ti lidé sami?
Pokud někdo není schopen posoudit následky střetu s autem, nebo riziko vstupu do vozovky před rozjeté auto, neměl by mít ani právo na samostatný pohyb, ale patří do ústavu jako duševně nezpůsobilý.

Odpovědět  |   | 
jj  |  07. 12. 2015 15:27

no to se mame na co testi... :( uz aby byl tenhle !@$%^ odstranen... a snad pak nastoupi nekdo lepsi (pochybuju, ze muze nastoupit jeste nekdo horsi, nez tenhle vypatlanec)

Odpovědět  |   | 
Moik  |  07. 12. 2015 15:28

Na to se dá říct jen bohužel bohužel a bohužel:
- bohužel snad každá STK podvádí, proto takový postih - komplikace pro všechny. Je to vážně asi jediný východisko. Nebejt podvodníků na STK, nemusel by nikdo jak vůl fotit auto a dávat do systému

- bohužel je mezi náma pořád fakt hodně raplů, kteří nemaj za volantem co dělat.. doplatíme na to všichni. Bodový systém se zdokonalí, pokuty stoupnou a radarů přibude. Nebejt těchto poděsů, rychlá jízda by takovýhle kroky nejspíš nezapříčinila.

- bohužel se neumíme chovat k cyklistům. Je to pro řidiče obtížný hmyz, který ze silnice uhne. Ani dvě děti v závesu toho moc nezmění. Že je cyklistika na všechno lepší je snad jasný - nesmrdí, cyklista je míň nemocnej, cyklisti nedělaj zácpy. Takže teďka i obchoďák nebo závoz bude muset respektovat cyklisty absolutně (nesmí omezit).Jezdit ostatní trochu rozumem a cyklistu objet obloukem nebo prostě nevyužívat auta jako zbraně (pohrozit), nemusela by vzniknout takováhle věc.

Fakt boužel

Odpovědět  |   | 
sokar  |  07. 12. 2015 15:56

Ciklisti jsou extra banda. Práva to jo, ale povinnosti to ne. Klickujou pred kanalem tak, ze vleti do cesty a to zcela nahodne. Nerespektujou stopku a najizdi z vedlejsi na hlavni bez ohlizeni a dáni prednosti. Cervenou resi tak, ze najedou na chodnik a za semaforem zase sjedou na cestu. Ti lepsi jezdi i pres prechod aniz by slezli. Pravidla provozu neznaji. A temhle se da taky absolutni prednost? Ministr non plus ultra. Dej blbci funkci a vymysli zakon. Tak srazka s cyklistou bude bolet hlavne cyklistu. Ne me. PS: a co kdyby ten degen schvalil povinne reflexni vestu a helmu, odrazky a klakson+ lekarnicku a dan za pouzivani silnice. Kola by taky meli chodit na technickou a vubec by na ne mel byt aji ridicak....

Odpovědět  |   | 
LOL  |  07. 12. 2015 16:51

ad absolutní přednost: to bude platit jen ve speciálně označených ulicích, ne plošně.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  07. 12. 2015 18:11

ciklisti neexistují

Odpovědět  |   | 
Tom  |  08. 12. 2015 06:36

Takhle dlouho jsem se nenasmal :D

Odpovědět  |   | 
trent  |  08. 12. 2015 16:16

Podvádění STK a ještě k tomu všech nedovodu posoudit. Takže bohužel(jak říkáte).
Ohledně poděsů za volantem. Ano, jsou tací. Stejně jako ti poděsové na bicyklu. Ti jsou ovšem hájení. Ale když na to přijde, poděsové jsou všude jsou jen výmluvy závadět represe, kvůli pár exotům. To že mám v kuchyni několik ostrých nožů ze mě ještě nedělá vraha.
Jak se mám chovat k cyklistovi, který sedí hospodě v elasťácích a spolu s kolegou se předhání v tom, kdo dá více kousků? Jak se mám chovat k cyklistovi, kterému na lesní cestě vadí, že si dovolím vyjet autem od chaty právě na onu přilehlou cestu? A vadí mu to tak moc, že mi musí mlátit pěstí do auta? Jak se mám chovat k takovému exempláři, kdy na té stejné cestě jede jako dobytek a všichni kdo tam chodí na procházky mu musí uskakovat, protože pán jede prostředkem a nemíní brzdit a ani přítomnost malých dětí jej nerozhází? Jak se mám chovat k cyklistovi, který jede přes přechod pro chodce na červenou a ještě na mě ukazuje sprostá gesta, když jsem si dovolil jej probliknout? Bohužel toto je ale zcela běžná praxe, kterou kolem sebe pozoruji. Odnesou to zase jen řidiči. Bohužel.

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  07. 12. 2015 15:47

Nechápu to protěžování cyklistů. Jednak je zásadní rozdíl mezi užitím kola pro sport a pro dopravu a pak je cyklista podstatně bližší chodcům, než autům, takže by logicky mělo být usměrnění cyklistů ruku v ruce s chodci - cyklotrasy stavět v rámci chodníků, řešit křížení se silnicemi a podobně.

Odpovědět  |   | 
Alík  |  07. 12. 2015 19:31

Hlavně prosím cyklisty necpěte do chodníků. Už teď to na chodníku vypadá jak na Divokém západě. Na jednu stranu jako blázni jedoucí cyklisté, na druhou stranu Segwayisté a chudák chodec je na chodníku lovnou zvěří.
Zkuste si takhle v sobotu projít v Praze ze Smíchova na Most Legií a Národní divadlo. Ani to dítě nemůžete nechat hopsat po chodníku bez nebezpečí, že ho nějaká taková kreatura srazí...
A chodec na chodníku není jako auto. Většinou nejezdí u pravého okraje, leckdy jezdí dva chodci vedle sebe (a drží se za ruce) což je dobře. No a děti by měly mít možnost běhat kolem rodičů a bezpečně objevovat svět. A do toho psi (prosím na vodítku).

S tímhle bincem korektní Evropy kde všichni mohou všechno se řítíme do... Ale to už víte, že?

LM.

Odpovědět  |   | 
Luba  |  07. 12. 2015 16:08

Ten kdo tohle vymýšlí, mozek nemá.

Odpovědět  |   | 
nudle  |  07. 12. 2015 16:15

BSE byla nemoc šilených. A jakou nemoc má Ťok?

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  08. 12. 2015 09:24

BSE to nebude. To zasahuje mozek.

Odpovědět  |   | 
Špatný žák Dalibor  |  07. 12. 2015 16:29

Absolutní přednost cyklistů? Další snaha o totání zkázu Evropy?

Odpovědět  |   | 
Dix_  |  07. 12. 2015 16:37

Tohle a ještě vymysleli,že i to co není zdaněné se musí hlásit na FU.Pak ještě Kontrolní hlášení a EET....

Odpovědět  |   | 
dzelo  |  07. 12. 2015 17:23

Ve vymýšlení pitomin je toto ministerstvo jednička a Ťok je v té činnosti král!

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  07. 12. 2015 17:38

Možná úplně nechápu vaše všeobecné rozčarování... ale podle mě každý cyklista na víc znamená jedno auto na míň-to snad chce všichni, ne?

Odpovědět  |   | 
Fox  |  07. 12. 2015 18:12

Toto je hloupost, každý cyklista není řidič a to samé opačně. Ono by stačilo kdyby se cyklisté chovali tak nějak s rozumem, ale to je scifi. Bohužel je to tak, že skoro každou cestu nějakému cyklistovi zachráním život. Zatím nejlepší zážitek jsem měl když jsem jel vedle cyklisty, ten vyhodil ruku doleva a narazil do auta. Na hlavě sluchátka, prý si mě nevšiml, no bodejť když se ani nepodíval doleva.

Pokud by se chovali řidiči automobilů stejně jako cyklisté, měli bychom zde řádově více nehod a zde podle mě pramení skutečná nevole proti cyklistům.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  08. 12. 2015 08:11

To už jsem taky zažil. Když vidím starou bábu na kole, tak to více méně očekávám, ale u mladého kluka předpokládám, že má trochu něco v hlavě kromě toho, že mu na ní drží sluchátka.
Výrokem o absolutní přednosti se to jenom zhorší, protože dnešní generace mediálních tydýtů si to vysvětlí tak, že mají všude přednost a hromadné neštěstí je tady.
Podobně jako dřívější výrok o absolutní přednosti chodců.... ten jedinec by měl být souzen jako masový vrah.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  08. 12. 2015 09:30

A za to, že si mediální generace špatně vyloží změnu zákona může Ťok? Ty máš fakt v hlavě zelí... ale hodně zkvašený.

Odpovědět  |   | 
Hoďte na ně sítě  |  07. 12. 2015 20:59

Zajímalo by mne jak se na té fotce toho tachometru pozná, že patří k tomu kontrolovanému vozidlu. Něco v tom smyslu: "Na passat tu mám v šuplíku dva, jeden má 120.000km a druhý 80.000km. Který si přejete k tomu Vašemu křápu s 250.000km vyfotit?"

Odpovědět  |   | 
Bubaak  |  08. 12. 2015 09:07

Je to z dlouhodobého hlediska, ale ani tak to nic neřeší, před každou technickou o 20tkm ubereš a za 6 let máš stejně 60tkm míň a je tu zas taxikářská foliová voňavka. Tedy auto po nekuřákovi, garážované v zimě nejeté, nebourané.... po pečlivém majiteli
Sám mám na své Toyotě 143tkm a realita je tak dvojnásobná....

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  07. 12. 2015 21:32

Dokud bude ministrem pan Ťok, máme se na co těšit. Více dohledu a buzerace, ještě více peněz z našich kasiček. Jedna pitomost vedle druhé.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  08. 12. 2015 00:03

Blbec ohrožuje účastníky sil.provozu ať už jde pěšky, vezme si kolo nebo sedne do auta. A nejlepší je když se sejdou dva blbci. To se musí zákonitě srazit. Taky je na youtube video jak cyklista odbočí pod kamion který ho už ale předjíždí a přehlédnout kamion, to je umění. A to je celé. Víc netřeba dodávat. Proč MP nesleduje cyklisty a to technický stav kol, jejich předepsanou výbavu a kdyby se náhodou vyskytl někdo na novém kole s výbavou, tak 100% páchá přestupky každých 100m, stačí kontrolovat průjezd křižovatkou a neprojede bez vady nikdo! Těmto blbců dejte přednost. Bravo. To vymyslel někdo inteligentní. A to jsem i cyklista, ale cyklisty nesnáším. A pokud někdo má pocit, že to není tak strašný tak je a ještě horší. Zkuste se projet za tmy a nesrazit cyklistu bez osvětlení s právem přednosti jízdy Hele to už není kocourkov, to je konec.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  08. 12. 2015 09:33

Ha ha ha...
Kdyby se tu objevil článek o přísnějších kontrolách cyklistů ze strany policie či MP, o kontrolách na alkohol a podobně, budete zase všichni vřískat, že na to nemají právo a že "to pivko ke kolu prostě patří".
A kdybys četl více, než nadpis, dozvěděl byses o platnosti té přednosti pouze ve vyhrazených ulicích, kterých bude velice málo a budou jen v centrech měst.
Ale proč si nekopnout do někoho, kdo se snaží udělat konec bordelu na českých silnicích. Vždyť ten bordel vlastně, dle téhle diskuse, všem akorát vyhovuje...

Odpovědět  |   | 
Daniel  |  08. 12. 2015 11:53

Absolutní blbost vládne nejen světu motoristů.

To focení na STK? Nevím, co na to říct. Jestli si dneska někdo kupuje auto dle ukazatele km, tak je to u mě blbec. Jestli novináři píší o absolutní přednosti cyklistů a čtenáři jim to baští, tak jsou u mě blbci obě skupiny. Jestli někdo kritizuje práci MP/PČr, proto, že dělají to, co dělat mají, tak je je u mě blbec. Cyklisté, chodci, řidiči, co nesledují provoz kolem sebe jsou...

Nikdy jsem nevěřil, že by mohlo být na světě tolik blbců. Čím jsem straší, tím víc si myslím, že 2/3 lidí jsou blbci a s tím se bohužel naše zbylá 1/3 musí naučit žít. Někomu to možná přijde jako nadsázka, ale obávám se, že tomu tak není.

Odpovědět  |   | 
Gnt  |  08. 12. 2015 13:10

nesouhlasím, myslím si že v populaci je těch blbců ještě víc než 2/3

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  08. 12. 2015 13:44

Je trošku blbé říci, že "taková je doba", ale tak nějak to v celku popisuje situaci. Lidi chtějí vše hned, nepřemýšlí, nezváží možnosti a rizika, nezamyslí se nad podivnou nabídkou. Samozřejmě to pak nahrává šmejdstvu všeho druhu, které by jednoduché používání lidského rozumu odbouralo.

Odpovědět  |   | 

cyklista ať si jezdí klidně zlitej jak zákon káže, dokud se bude pohybovat mimo silnice... Ale pokud vjede do normálního provozu, tak by pro něj měla platit stejná pravidla jako pro ostatní... Takže stejný pokuty jako pro řidiče...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  08. 12. 2015 13:46

Cyklista si může jezdit zlitý leda doma na dvoře, všude jinde může někoho ohrozit. Prostě chlast na kolo nepatří, stejně jako za volant...
Ale když je alkoholismus státem div ne podporovaný, těžko bude vůle to skutečně změnit...

Odpovědět  |   | 
trent  |  08. 12. 2015 16:28

To je na jinou debatu. Ale ještě jsem neviděl, že by policie při silniční kontrole kontrolovala cyklistu. Bohužel těch co požili, je poměrně dosti. A ty blbci se s tím ještě vytahují.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  08. 12. 2015 14:17

Ty jsi ten kecálek, co ne dokáže diskutovat a mele si své, že?
Tak já to co jsem psal upřesním holými fakty.
1) Cyklisty kontrolují tak málo, že téměř vůbec. To je fakt.
2) Zákon říká nulový alkohol, o čem chceš v tomto případě diskutovat? Není o čem.
3) Jistě že to bude platit jen na "cyklosilnici" Psal jsem snad něco jiného? Chodci se také domnívají, že mají absolutní přednost jen na přechodě, byť chybně. A vidíme, jak to aplikují. Skáčí pod auta i mimo přechody. Ty se domníváš, že cyklista opustí "cyklosilnici" a bude si počínat výrazně opatrně? Vždyť oni na vše kašlou už teď. Protože na ně není metr. Proč jim MP nerozdávají pokuty, když oni umí jen dávat lístečky za stěrač, na to potřebovali maturitu. Leč cyklistům nehrozí prakticky nic, hrozí jim snad jen za zpúsobení dopravní nehody až 50.000kč ale to neví nikdo včetně chodců.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  08. 12. 2015 14:48

Tak ty jsi křivej, že paragraf je proti tobě pravítko. Tolik zejména k bodu 3, který jsi najednou popsal úplně jinak, než původně...
O čem diskutuju, je stav společnosti a její chování, ne zákon. Moje tolerance vůči alkoholu a silničnímu bordelu je nulová, jenže s tím jsem za exota... Ale ty zkrátka hledáš důvod, jak někoho shodit, zkusil jsi to u mě. Sice blbě, ale snaha se cení. Třeba příště...

Odpovědět  |   | 
Driver  |  09. 12. 2015 01:35

Velice mě mrzí, že jsem se vyjádřil tak nedokonale, že je možné snad totéž chápat dokonce i zcela opačně.
Ovšem nikdo nezná aplikaci těch "cykloulic" taky se může stát, že místo značení stovek a tisíců ulic, kdy jedna značka stojí řádově 5000czk+instalace řekněme 10.000kč za 1ks značky, (ano) tak se může stát, že v rámci programu, "omezování značek aby se ušetřilo" někoho napadne vyhlásit území obce jako územím cykloulic, podobně jako tomu je v případě zákazu parkování kamiónů atd a rázem jsme s diskusí v jiné rovině a předjímat teď je velmi brzy...
A k té společnosti: 70 % lidí má hodnotu IQ 85–115. IQ 115–130 má přibližně 13 % populace a nad 130 už jen necelé 2 % obyvatel, komu se to zdá solidní, tak je třeba brát v úvahu i další skutečnosti. Doporučuji nastudovat třeba namátkou Inteligenční kvocient, pyramidu inteligence a třeba Maslowova pyramida potřeb. Z toho je jasně patrné za pár minut, proč je současná společnost v úpadku i pro žáka základní školy. Jednoduše i Einsteinové pokud budou zavaleni hypotékami a žít ve strachu o práci asi stávkovat moc nebudou a převrat k lepšímu jsem za posledních 100let na světě nikde neviděl. Všechno to bylo vždy řízené připravené divadlo. No a stav spol. tomu náležitě odpovídá. Když se nelze poctivě uživit, tak se nedivme, že je každej křivák. Vpodstatě mě jako cyklistu fascinuje, kolik je mezi námi sebevrahů i když prokazatelně tolik debilů, myslím dle IQ, ve společnosti není. Bohužel na to máme pracovní označení inteligentní sebevrazi. Zpět k té společnosti. Co mě zaráží, není síla, která by po 15ti letech řekla, OK, tady nastala chyba, chodci berte na vědomí, že pokud se auto nachází v blízkosti přechodu, nesmíte mu pod kola skákat, jinak Vám za způsobení nehody hrozí pokuta 50.000czk a další výdaje za žaloby a soudy (vrtulník,kamion+semafor+zdravotní následky, to je rázem přes 10.000.000czk škoda a pojišťovna ji bude také nárokovat po viníkovi a chodci nemají povinné ručení) ale tohle prostě nikdo neřekne. Jedeme furt dál a ještě to zdokonalíme o cyklisty taktéž bez povinného ručení? Z čeho ti lidi ty škody uhradí? Z exekucí? To už není ani absurdní to je normálně továrna na bezdomovce. Tohle není omyl ani náhoda. To je snad zřejmé. A ještě doplním omluvu pro Tebe a pozdrav a víc nemám co dodávat

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A