Novinky MDČR pro rok 2016: Absolutní přednost cyklistů i focení na STK

Novinky MDČR pro rok 2016: Absolutní přednost cyklistů i focení na STK

Dan Ťok slaví rok na ministerstvu dopravy. K této příležitosti vznikl dokument hodnotící stávající působení ministra (celý si ho můžete přečíst zde) a ve kterém také najdeme, na co se můžeme těšit v roce následujícím. Prioritou má být stavba, bezpečné silnice, Dieselgate, cyklistické ulice nebo také možnost odebrání malého technického průkazu.

Policie měří hloubku dezénu „mozkovým myšlením“

Policie měří hloubku dezénu „mozkovým myšlením“

V roce 2016 je plánována stavba 200 km nových silnic a dálnic, přičemž prioritu má D8, D1, D3 a R4. Upravovat se má i Pražský okruh kvůli snížení hluku a hlavně kvůli penězům od EU. Ministr chystá také změny bodového systému. Doslova slibuje „nové koncepce pokut a bodového systému“. Samozřejmě se bude řešit aféra Dieselgate, kde není pořád jasné, jestli majitelé dotčených vozů budou muset do servisu povinně nebo nepovinně.

Ministr dopravy chce mnohem vyšší pokuty za rychlost a telefonování

Ministr dopravy chce mnohem vyšší pokuty za rychlost a telefonování

Od prvního ledna se dostaví některé legislativní změny. Ministerstvo slibuje možnost požádat o značku na přání, která bude stát 5000 Kč. Zájemci mohou dostat také třetí značku k použití na nosič jízdních kol. Změní se nám i rychlostní silnice, které budou přeznačeny na dálnice. Z dokumentu pak vyplývá třeba to, že od příštího roku bude nutné vést obrazový záznam na STK, a to za pomoci kamery nebo fotoaparátu. STK musí zdokumentovat výrobní štítek, tachometr, VIN, pohled na auto zepředu a zezadu a výsledek této činnosti nahrát do centrálního informačního systému.

Silniční daň pro všechny se nechystá, ujistil ministr dopravy

Silniční daň pro všechny se nechystá, ujistil ministr dopravy

Později v roce 2016 hodlá ministerstvo zavést také povinné nošení reflexních prvků nebo možnost provést změny v registru vozidel kdekoli. Realitou se má stát i cyklistická ulice, což bude ulice, kde mají cyklisté vždy absolutní přednost a auta je nesmí omezit. Jezdit se zde bude maximálně 20 km/h. A aby těch novinek nebylo málo, v plánu jsou i jízdní pruhy pro cyklisty.

Zákon o cyklozónách: vinen je vždy řidič, chodci musí na chodníku uhýbat

Zákon o cyklozónách: vinen je vždy řidič, chodci musí na chodníku uhýbat

A konečně na závěr ještě jedna novinka. Pokud policista při kontrole zjistí, že vozidlo není v dobrém technickém stavu, může odebrat malý technický průkaz. Nezbývá než doufat, že takové kontroly nebudou prováděné „mozkovým myšlením“.  

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků