Novinky MDČR pro rok 2016: Absolutní přednost cyklistů i focení na STK

Novinky MDČR pro rok 2016: Absolutní přednost cyklistů i focení na STK

Dan Ťok slaví rok na ministerstvu dopravy. K této příležitosti vznikl dokument hodnotící stávající působení ministra (celý si ho můžete přečíst zde) a ve kterém také najdeme, na co se můžeme těšit v roce následujícím. Prioritou má být stavba, bezpečné silnice, Dieselgate, cyklistické ulice nebo také možnost odebrání malého technického průkazu.

Policie měří hloubku dezénu „mozkovým myšlením“

Policie měří hloubku dezénu „mozkovým myšlením“

V roce 2016 je plánována stavba 200 km nových silnic a dálnic, přičemž prioritu má D8, D1, D3 a R4. Upravovat se má i Pražský okruh kvůli snížení hluku a hlavně kvůli penězům od EU. Ministr chystá také změny bodového systému. Doslova slibuje „nové koncepce pokut a bodového systému“. Samozřejmě se bude řešit aféra Dieselgate, kde není pořád jasné, jestli majitelé dotčených vozů budou muset do servisu povinně nebo nepovinně.

Ministr dopravy chce mnohem vyšší pokuty za rychlost a telefonování

Ministr dopravy chce mnohem vyšší pokuty za rychlost a telefonování

Od prvního ledna se dostaví některé legislativní změny. Ministerstvo slibuje možnost požádat o značku na přání, která bude stát 5000 Kč. Zájemci mohou dostat také třetí značku k použití na nosič jízdních kol. Změní se nám i rychlostní silnice, které budou přeznačeny na dálnice. Z dokumentu pak vyplývá třeba to, že od příštího roku bude nutné vést obrazový záznam na STK, a to za pomoci kamery nebo fotoaparátu. STK musí zdokumentovat výrobní štítek, tachometr, VIN, pohled na auto zepředu a zezadu a výsledek této činnosti nahrát do centrálního informačního systému.

Silniční daň pro všechny se nechystá, ujistil ministr dopravy

Silniční daň pro všechny se nechystá, ujistil ministr dopravy

Později v roce 2016 hodlá ministerstvo zavést také povinné nošení reflexních prvků nebo možnost provést změny v registru vozidel kdekoli. Realitou se má stát i cyklistická ulice, což bude ulice, kde mají cyklisté vždy absolutní přednost a auta je nesmí omezit. Jezdit se zde bude maximálně 20 km/h. A aby těch novinek nebylo málo, v plánu jsou i jízdní pruhy pro cyklisty.

Zákon o cyklozónách: vinen je vždy řidič, chodci musí na chodníku uhýbat

Zákon o cyklozónách: vinen je vždy řidič, chodci musí na chodníku uhýbat

A konečně na závěr ještě jedna novinka. Pokud policista při kontrole zjistí, že vozidlo není v dobrém technickém stavu, může odebrat malý technický průkaz. Nezbývá než doufat, že takové kontroly nebudou prováděné „mozkovým myšlením“.  

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 40 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků