Novinkám Hyundai vévodí nový Getz

Korejská automobilka Hyundai je na českém trhu stále úspěšnější a i pro letošní podzim si přichystala několik novinek. Mezi nimi jasně vyčnívá faceliftovaný Getz, ale novinkou v nabídce českého zastoupení jsou i model Grandeur, lehký facelift Tucsonu nebo nový šestiválec pro Sonatu. Pojďme se podívat, co všechno si pro nás Hyundai připravil.
Novinkám Hyundai vévodí nový Getz
Seznam kapitol
  1. Kompletní přehled novinek
  2. Velká fotogalerie Getz

Hyundai se u nás daří a na žebříčku dovozců nových automobilů se posouvá stále výše. Od ledna do srpna bylo v ČR prodáno přes 5 000 vozů Hyundai, což značce zajištuje skoro pětiprocentní podíl na trhu a meziroční nárust 41,2 %. Nárůst je to obrovský a lépe je na tom už jen Dacia, která zatím roste po stovkách procent, ale je otázka, jak dlouho takové tempo udrží. Hyundai roste vytrvale, v srpnu již obsadil sedm procent českého trhu a po dva měsíce letošního roku byl dokonce nejúspěšnějším dovozcem vůbec. Klobouk dolů, časy nedůvěry trhu v korejské vozy je již zjevně pryč a upřímně řečeno, v případě značky Hyundai k nim dnes ani není žádný důvod.

 

Ještě atraktivnější Getz

Nemalou část svého úspěchu značka staví na modelu Getz, který se ideálně trefil do potřeb českých zákazníků. Po třech letech výroby se dočkal většího designového i technického faceliftu, který jej má ještě více zatraktivnit.

  

Z vnějšku se změnila především přední část vozu. Nová je maska chladiče, nárazník a přední světlomety, které vzhled více uhladily a daly mu větší sportovní šmrnc. Na boku najdete výreznější otěrové lišty, vzadu pak hlavně jiný nárazník s mlhovkou uprostřed, jiná koncová světla a také nové řešení osvětlení poznávací značky. Celkově je Getz stále konzervativní fešák, odpouští si jakékoli designové výstřelky a je hezky pojatou klasikou. Jistě i proto je u nás tak úspěšný a facelift by mu měl v cestě za dalšími úspěchy pomoci.

 

Změny se odehrály i uvnitř. I zde sice zůstává vše naladěno na konzervativní notu, za povšimnutí ale stojí nové řešení středové konzoly, přístrojové desky s čitělnějšim displejem a sdruženými kontrolkami, nové úložné prostory a v neposlední řady nové materiály, které dávají interiéru hodnotnějěí vzhled. Více jistě napoví přiložené fotografie.

Výkonnější motory

Kámen na kameni nezůstal v nabídce motorů. Úplnou novinkou je čtyřválcový diesel 1,5 CRDi přeplňovaný turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. Vyrabí se ve dvou výkonostních verzích s 65 kW (88 koní) a 81 kW (110 koní), přičemž v Česku je zatím k dostání pouze slabší verze. I s ní je ale Getz hbitý, na stovku se rozjede za 12,1 sekundy a dosáhne rychlosti 173 km/h, to vše pŕi kombinované spotřebě 4,5 litru nafty na sto km.

1,5 CRDi ale není jedinou novinkou, vylepšeny byly i všechny benziny. Základní motor 1,1 má nyní 48,5 kW (66 koní), zcela přepracován byl prostřední motor, který má nyní o deci větší objem 1,4 litru, proměnné časování ventilů a velice solidní výkon 71,3 kW (97 koní). Nejvyšší výkon je dosahován relativně nízko (5500 ot.), podobně jako nejvyšší točivý moment 125 Nm (3200 ot.) a jízda s tímto motorem by mohla být velice zajímavá. V kombinaci si navíc řekne jen o 6 litrů naturalu, přičemž je schopen sprintovat na stovku za 11 sekund a atakovat rychlost 170 km/h. Vrcholem nabídky zůstává benzinová 1,6 rovněž se zvýšeným výkonem na 78 kW (106 koní). Nejsilnější motor je k dostání pouze ve verzi Sport a z Getze dělá malého draka, stovka za 9,6 s a maximálka 180 km/h jsou na příměstké mini zajímavé údaje. Kompletní přehled technických parametrů si můžete stáhnout zde ve formátu PDF.

Zajímavé ceny

Cenově zůstává Getz na velmi přijatelné úrovni, základní model Active s motorem 1,1 a třemi dveřmi pořídíte za 209 900 Kč, za dvoje dveře se připlácí 10 tisíc Kč, za silnější motor 1,4 pak 22 tisíc Kč. Základní výbava čítá jeden airbag, posilovač řízení pro motor 1,4, otáčkoměr, přípravu pro autoradio a dělená zadní sedadla. Výbava tedy nic moc, zajímavější volbou bude jistě prostřední výbava Dynamic. Např. u benzinové 1,4ky za ní připlatíte pouhých 28 tisíc Kč (celkem tedy 269 900 Kč) a dostanete navíc aktivní opěrky hlavy, cyklovač střeačů, výškově stavitelný volant, tónovaná skla, lepří přípravu pro audio, elektrická přední okna, centrál, manuální klimatizaci a výškově stavitelné sedadlo řidiče. Kromě airbagu spolujezdce již velice hezká výbava. S prostřední výbavou můžete mít také menší motor 1,1 (úspora jen 10 tisíc Kč, 23 kW dolů), 1,4ku s automatem (304 900 Kč) nebo nový diesel 1,5 (319 900 Kč s druhým airbagem a ABS v ceně). Na vrcholu stále stojí verze 1,6 Sport za 349 900 Kč s kompletní výbavou včetně alu kol.

  

Nevýhodou zůstává velmi omezená možnost personalizace, odměnou jsou zase nižší ceny. Kritizovat musím nepřítomnost stabilizačního systému ESP v české nabídce modelu, je mi sice jasné, že by si jej do vozu této třídy přikoupil málokdo, ale k modernímu vozu nabídka moderních bezpečnostních prvků prostě patří. Rovněž kompletní ceník můžete mít v PDF, stačí si jej stáhnout zde. K cenám se ještě sluší dodat, že při koupi motoru 1,4i dostanete od partnera Hyundaie, pojišťovny Uniqua, povinné ručení v o stupeň nižší sazbě, tedy jako u dříve nabízené 1,3. Motor 1,4 se střední výbavou tak představuje cenově i kvalitativně velice lákavou nabídku, jeho výkon je třeba u běžné Fabie špičkou nabídky dostupnou za úplně jiné ceny. Klimatizace ve standardu prostřední výbavy je pak rovněž pozoruhodná.

Nový Grandeur, lepší Tucson, silnější Sonata

Zbylým novinkám se budu věnovat stručněji. Úplnou novinkou v nabídce je model Grandeur, který se již dříve představil na několika světových autosalonech. Jde o sedan vyšší střední třídy, který v nabídce nahrazuje model XG. Na první pohled zaujme změna designu, který zahodil korejské prvky a jednoznačně se podřizuje evropskému vkusu. Jasná je inspirace Sonatou, pro laika bude na první pohled obtížné oba vozy rozeznat. Hyundai hodlá v prestižním segmentu zaujmout nejen vzhledem, Grandeur by měl nabízet i vysoký komfort včetně exklusivních prvků výbavy, solidní výkon a samozřejmě zajímavou cenu. V nabídce výbavy tak konečně najdeme třeba dvouzónovou klimatizaci, navigační systém, ESP, xenony či vychytávky jako elektricky výklopnou sluneční slonu zadního okna. Pod kapotou tepe Grandeuru šestiválec o objemu 3,3 litru a výkonu 173 kW (235 koní) při 6000 ot. Na daný objem to není zázračný výkon, je ale bez diskuse konkurenceschopný, což se o starších benzínových šestiválcích značky říci nedalo. Stovka za 7,8 sekundy a maximálka 237 km/h určitě neurazí ani náročnější klientelu V budoucnu se v nabídce objeví i diesel 2,2 s výkonem 107 kW (145 koní). Oba motory jsou pevně spjaty s pětistupňovým automatem s možností sekvenčního řazení. Většina myslitelných prvků výbavy je podle očekávání ve standardu, model přijde v základu na 1 089 900 Kč a k dostání bude od listopadu. Kompletní ceník a detailní technické údaje si můžete stáhnout zde ve formátu XLS.

Oblíbené SUV Tucson, které je mimochodem nejprodávanějším vozem ve své třídě, přichází pro modelový rok 2006 s několika vylepšeními. Zvnějšku si patrně nejvíce všimnete možnosti připlatit si za lakování plastového obložení blatníků, dveří apod. do barvy vozu. Pro jeho eleganci jistě velmi přínosný prvek. V interiéru jsou nyní použity kvalitnější plasty přístrojové desky, výplní dveří a čalounění stropu, novinkou je také podélná nastavitelnost opěrek hlavy na předních sedadlech a roletový kryt zavazadlového prostoru místo staršího vyklápěcího. Největší změna se ale odehrála pod kapotou, kde nyní může pracovat atraktivní diesel 2,0 CRDi s proměnnou geometrií lopatek turba, filtrem pevných částic a šestistupňovým manuálem. Motor dosahuje výkonu 103 kW (140 koní) a točivého momentu 305 Nm, což je 20 kW resp. 60 Nm více než u jeho starší verze. Tucson s ním dosáhne maximální rychlosti 177 km/h, zrychlení na stovku zatím není známo, mělo by se však pohybovat mezi 11 a 12 sekundami (kompletní technické údaje zde ve formátu XLS). Předpokládám, že půjde o jednu z nejžádanějších motorizací. V nabídce se objeví od prosince letošního roku.

Poslední novinkou je benzinový motor 3,3 V6 pro stále zánovní Sonatu. Ano, hádáte správně, jde o stejný motor jako u výše zmíněného Grandeuru, naladěný na totožný výkon 233 koní v 6 000 ot. a točivý moment 304 Nm v 3 500 ot. Rovněž u Sonaty bude pevně spřažen s pětistupňovým automatem a i dynamické parametry zůstávají podobné: stovka za 7,7 s, maximálka 230 km/h, to vše při desetilitrové spotřebě benzinu na sto km v kombinaci. Cena Sonaty s motorem 3,3 V6 se v základu vejde pod 800 tisíc Kč.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kompletní přehled novinek
  2. Velká fotogalerie Getz
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků