Novinka z Číny: Singulato iS6 přichází mezi SUV se sebevražednými dveřmi

Čínský startup Zhiche Auto představil nový, čistě elektricky poháněný crossover s dvojicí elektromotorů o výkonu 354 koní. Slibuje dojezd až 400 kilometrů na jedno nabití.

Je téměř nemožné udržet si přehled o tom, jaká nová auta jsou představována v Číně. Novinky na čtyřech kolech jsou v Říši středu odhalovány prakticky denně a spousta z nich zůstane nepovšimnuta, nicméně máme za to, že si zbrusu nové Singulato iS6 pozornost zaslouží.

Lynk & Co 02 je nový čínský crossover pro Evropu. Výroba proběhne v Belgii

Lynk & Co 02 je nový čínský crossover pro Evropu. Výroba proběhne v Belgii

Předně asi proto, že stejně jako Rolls-Royce Phantom a kdysi i Opel Meriva dostal také tento crossover zadní dveře otevírané proti směru jízdu. Ne že by mu to propůjčovalo nějakou zásadní výhodu, možná jen vystupování bude nepatrně snazší, každopádně podobně koncipovaná auta dnes jinde nenajdete.

Další zajímavostí je, že vůz postavený pod patronátem startupu Zhiche Auto (založeného teprve v roce 2014) je poháněný pouze elektromotory. Čínský vůz dostal hned dva s kombinovaným výkonem 354 koní a maximálním točivým momentem 580 newtonmetrů.

Everus EV je více futuristická Honda HR-V. Pouze na elektřinu!

Everus EV je více futuristická Honda HR-V. Pouze na elektřinu!

Hmotnost auta, kapacitu akumulátorů či další podrobnosti o konstrukci momentálně neznáme, firma nicméně tvrdí, že iS6 ujede s plně nabitými bateriemi rovných 400 kilometrů. Mělo by se nicméně jednat o číslo naměřené podle normovaného testu NEDC, takže reálně asi bude akční rádiu přeci jen poněkud menší.

Singulato má na délku 4,9 metru a rozvor až 2,96 metru, takže tady máme auto překonávající svými rozměry i BMW X5. Co dalšího zákazníci kromě předpokládaného slušného prostoru dostanou? Třeba dvanáct přípojek USB, částečně autonomní režim jízdy, velký dotykový displej multimediálního rozhraní s uhlopříčkou 15,6“, ještě větší head-up displej o uhlopříčce až 16,4“ a navíc má řidič před sebou svůj vlastní přístrojový panel 12,3“.

Nissan vložil pohonné ústrojí Leafu do sedanu Sentra, výsledkem je Sylphy ZE

Nissan vložil pohonné ústrojí Leafu do sedanu Sentra, výsledkem je Sylphy ZE

Tím tahle věc překonává i infotainment Tesly, naopak po vzoru Rolls-Roycu a Škody Superb majitelé dostanou deštníky ukryté ve dveřích.

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků