Novinka z Číny: Singulato iS6 přichází mezi SUV se sebevražednými dveřmi

Čínský startup Zhiche Auto představil nový, čistě elektricky poháněný crossover s dvojicí elektromotorů o výkonu 354 koní. Slibuje dojezd až 400 kilometrů na jedno nabití.

Je téměř nemožné udržet si přehled o tom, jaká nová auta jsou představována v Číně. Novinky na čtyřech kolech jsou v Říši středu odhalovány prakticky denně a spousta z nich zůstane nepovšimnuta, nicméně máme za to, že si zbrusu nové Singulato iS6 pozornost zaslouží.

Lynk & Co 02 je nový čínský crossover pro Evropu. Výroba proběhne v Belgii

Lynk & Co 02 je nový čínský crossover pro Evropu. Výroba proběhne v Belgii

Předně asi proto, že stejně jako Rolls-Royce Phantom a kdysi i Opel Meriva dostal také tento crossover zadní dveře otevírané proti směru jízdu. Ne že by mu to propůjčovalo nějakou zásadní výhodu, možná jen vystupování bude nepatrně snazší, každopádně podobně koncipovaná auta dnes jinde nenajdete.

Další zajímavostí je, že vůz postavený pod patronátem startupu Zhiche Auto (založeného teprve v roce 2014) je poháněný pouze elektromotory. Čínský vůz dostal hned dva s kombinovaným výkonem 354 koní a maximálním točivým momentem 580 newtonmetrů.

Everus EV je více futuristická Honda HR-V. Pouze na elektřinu!

Everus EV je více futuristická Honda HR-V. Pouze na elektřinu!

Hmotnost auta, kapacitu akumulátorů či další podrobnosti o konstrukci momentálně neznáme, firma nicméně tvrdí, že iS6 ujede s plně nabitými bateriemi rovných 400 kilometrů. Mělo by se nicméně jednat o číslo naměřené podle normovaného testu NEDC, takže reálně asi bude akční rádiu přeci jen poněkud menší.

Singulato má na délku 4,9 metru a rozvor až 2,96 metru, takže tady máme auto překonávající svými rozměry i BMW X5. Co dalšího zákazníci kromě předpokládaného slušného prostoru dostanou? Třeba dvanáct přípojek USB, částečně autonomní režim jízdy, velký dotykový displej multimediálního rozhraní s uhlopříčkou 15,6“, ještě větší head-up displej o uhlopříčce až 16,4“ a navíc má řidič před sebou svůj vlastní přístrojový panel 12,3“.

Nissan vložil pohonné ústrojí Leafu do sedanu Sentra, výsledkem je Sylphy ZE

Nissan vložil pohonné ústrojí Leafu do sedanu Sentra, výsledkem je Sylphy ZE

Tím tahle věc překonává i infotainment Tesly, naopak po vzoru Rolls-Roycu a Škody Superb majitelé dostanou deštníky ukryté ve dveřích.

 

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků