Novinka z Číny: Singulato iS6 přichází mezi SUV se sebevražednými dveřmi

Čínský startup Zhiche Auto představil nový, čistě elektricky poháněný crossover s dvojicí elektromotorů o výkonu 354 koní. Slibuje dojezd až 400 kilometrů na jedno nabití.

Je téměř nemožné udržet si přehled o tom, jaká nová auta jsou představována v Číně. Novinky na čtyřech kolech jsou v Říši středu odhalovány prakticky denně a spousta z nich zůstane nepovšimnuta, nicméně máme za to, že si zbrusu nové Singulato iS6 pozornost zaslouží.

Lynk & Co 02 je nový čínský crossover pro Evropu. Výroba proběhne v Belgii

Lynk & Co 02 je nový čínský crossover pro Evropu. Výroba proběhne v Belgii

Předně asi proto, že stejně jako Rolls-Royce Phantom a kdysi i Opel Meriva dostal také tento crossover zadní dveře otevírané proti směru jízdu. Ne že by mu to propůjčovalo nějakou zásadní výhodu, možná jen vystupování bude nepatrně snazší, každopádně podobně koncipovaná auta dnes jinde nenajdete.

Další zajímavostí je, že vůz postavený pod patronátem startupu Zhiche Auto (založeného teprve v roce 2014) je poháněný pouze elektromotory. Čínský vůz dostal hned dva s kombinovaným výkonem 354 koní a maximálním točivým momentem 580 newtonmetrů.

Everus EV je více futuristická Honda HR-V. Pouze na elektřinu!

Everus EV je více futuristická Honda HR-V. Pouze na elektřinu!

Hmotnost auta, kapacitu akumulátorů či další podrobnosti o konstrukci momentálně neznáme, firma nicméně tvrdí, že iS6 ujede s plně nabitými bateriemi rovných 400 kilometrů. Mělo by se nicméně jednat o číslo naměřené podle normovaného testu NEDC, takže reálně asi bude akční rádiu přeci jen poněkud menší.

Singulato má na délku 4,9 metru a rozvor až 2,96 metru, takže tady máme auto překonávající svými rozměry i BMW X5. Co dalšího zákazníci kromě předpokládaného slušného prostoru dostanou? Třeba dvanáct přípojek USB, částečně autonomní režim jízdy, velký dotykový displej multimediálního rozhraní s uhlopříčkou 15,6“, ještě větší head-up displej o uhlopříčce až 16,4“ a navíc má řidič před sebou svůj vlastní přístrojový panel 12,3“.

Nissan vložil pohonné ústrojí Leafu do sedanu Sentra, výsledkem je Sylphy ZE

Nissan vložil pohonné ústrojí Leafu do sedanu Sentra, výsledkem je Sylphy ZE

Tím tahle věc překonává i infotainment Tesly, naopak po vzoru Rolls-Roycu a Škody Superb majitelé dostanou deštníky ukryté ve dveřích.

 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků