Novinka Škody Auto se bude podle očekávání jmenovat Rapid

Novinka Škody Auto se bude podle očekávání jmenovat Rapid

Nový model kompaktní limuzíny mladoboleslavské automobilky Škoda Auto pro evropský trh se bude jmenovat Rapid. Společně s Octaviemi bude vyráběn v Mladé Boleslavi. Uvedl to mluvčí automobilky Jozef Baláž. 

Jméno nového modelu automobilka představí dnes na zahájení autosalonu v Pekingu. Automobilka podle dřívějších informací plánuje, že v červnu ukončí výrobu vozu Octavia Tour, na podzim by na ni měla volně navázat nová kompaktní limuzína.

Nový model, který média již dříve označovala jako Rapid, by měl vycházet z konceptu MissionL představeného loni na podzim. Rapid by měl být vyráběn ve více karosářských variantách. Kompaktní limuzína velikosti mezi Fabií a Octavií má mít nižší cenu než hlavní model Škody - Octavia.

Sériová podoba Rapidu se má vyrábět v Mladé Boleslavi spolu se Seatem Toledo, který španělský výrobce v předprodukční verzi ukázal na březnovém autosalonu v Ženevě.

Předseda představenstva zodpovědný za technický vývoj Eckhard Scholz tam v rozhovoru pro ČTK řekl, že by se po rozběhu výroby mohla produkce nové modelové rodiny pohybovat kolem 150 tisíc vozů ročně. Rapid se již vyrábí v Indii, počítá se i s jeho produkcí v Číně a Rusku.

Zdroj: E15.cz
 

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků