Novinka pro „soukromý tuning“

Profesionální tuningové firmy dodávají svá vozidla kompletní, včetně kol a pneumatik. Existuje však řada motoristů, kteří využívají takzvaný „soukromý tuning“, tedy doplňují svůj sériový vůz nejrůznějšími doplňky podle vlastního výběru. Jim je určena nová pneumatika Pirelli P Zero Nero.
Novinka pro „soukromý tuning“

Patří do řady Pirelli Zero Collection, který zahrnuje obutí pro zvýšení luxusu a komfortu (Zero Systém a Zero Rosso), pro závodní vozy (Zero Corsa) a výkonné terénní vozy (Zero Scorpio). Je členem skupiny vysokovýkonných pneumatik (Ultra High Performance, UHP), které zaručují i u vozidel s vysokou dynamikou dostačující míru bezpečnosti. Nová pneumatika je určena těm, kteří si vybírají kola z lehké slitiny s možností montáže pneumatik s velmi nízkým profilem, až do 30%.

Klepněte pro větší obrázek

Právě proto, že Zero Nero je určena pro výměnu, existuje v neobyčejně široké škále rozměrů. Teď je k dispozici 18 typů, do konce roku přibude dalších 29. To znamená, že Zero Nero pokryje 60% všech používaných variant UHP. Řada začíná relativně malým rozměrem 16´´ a pokračuje až 20´´. Všechny jsou v kategorii ZR, tedy s homologací do 320 km/h. Konstrukce s nízkým nebo ultranízkým profilem umožňuje okamžitý přenos podélného i bočního zrychlení a také zpomalení. Nová konstrukce umožnila odstranit velkou část odstředivé deformace pláště, takže i při vysokých rychlostech dokáže využít výhod širokého běhounu – tedy hlavně přesnější směrové vedení, rychlejší a přesnější zatáčení, větší stabilitu v zatáčkách a zkrácení brzdné dráhy.

Vzorek běhounu je opatřen zakřivenými příčnými drážkami, které v každém okamžiku působí některým segmentem kolmo ke směru jízdy a podílí se tak na zachování adheze. Asymetrický vzorek a konstrukce figur jsou sestaveny i s ohledem na jízdu po mokrém povrchu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků