Novému Opelu Corsa se daří. Už vzniklo přes 300.000 kusů a vyrazí do Japonska

Aktuální generace Opelu Corsa vrací naději ve smysl miniaut. Vedle silných prodejů sbírá také mnohá ocenění. Chystá se také vést expanzi na další silný trh.

Aktuální generace kompaktního Opelu si prošla bouřlivým vývojem. Původně byla vyvíjena na platformě GM, a dokonce i jako dnes ojedinělé třídvířko. Po akvizici značky koncernem PSA začaly práce nanovo, tentokrát na francouzské platformě EMP1. Vedle změny majitele na tomto kroku měly dle informací od vývojářů, které jsme získali při představení modelu, hlavní podíl lepší asistenční systémy a také možnost vybavit vůz čistě elektrickým pohonem.

Opel Corsa-e se zimy bát nebude. Ve standardu má vychytávku z vyšších tříd

Opel Corsa-e se zimy bát nebude. Ve standardu má vychytávku z vyšších tříd

Nyní je zřejmé, že přechod na platformu a motory PSA neměl na úspěch modelu negativní vliv. Corsa vyráběná ve španělské Zaragoze již existuje ve více než třech tisících exemplářích a v loňském roce se stala nejprodávanějším vozem své třídy v Německu. V prvních dvou měsících letošního roku se její prodeje oproti prvnímu kvartálu loňského roku zdvojnásobily na Středním východě, v Africe, Latinské Americe i asijsko-pacifické oblasti. V letošním roce má Opel také opět vstoupit na japonský trh a od Corsy si v zemi vycházejícího slunce mnohé slibuje.

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

V letošním roce se také dařilo elektrické variantě Corsa-e, doposud se prodalo přes 4000 kusů. Dle vyjádření automobilky si její vlastnosti chválí jak soukromí, tak firemní zákazníci. Pro připomenutí, elektromobil disponuje výkonem 100 kW a se svou 50 kWh baterií ujede dle standardu WLTP až 337 kilometrů. Corsa jako taková získala také v rámci své třídy ocenění za nejlepší konektivitu v segmentu malých vozů od magazínů Auto Bild a Computer Bild, trofej Best Buy Car v anketě Autobest nebo Zlatý volant za nejoblíbenější kompaktní vůz v Německu.

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků