Novela zákona přijata vládou: vyšší pokuty a bodový systém

Vláda schválila novelu zákona, který přestupky řidičů hodnotí bodovým systémem. Za dvanáct bodů je možné odebrat řidičský průkaz, takže stačí dva vážné přestupky a jste na rok bez řidičáku. Současně s tím budete muset absolvovat přezkoušení v autoškole. Po odebrání řidičáku může policie automobil znehybnit, abyste s ním skutečně nemohli odjet. Po přeškolení dostanete řidičský průkaz zpět a začínáte s body znovu.

Tisková zpráva dodává: „Fungování systému také předpokládá systém zahlazování udělených bodů, aby řidič mohl aktivně čelit hrozbě ztráty řidičského oprávnění.“ Stačí, když během jednoho roku nebudete přistihnuti při přestupku a dva trestné body se vám odečtou.

Návrh bodového systému (nejdůležitější přestupky):

  • 7 bodů: řízení pod silným vlivem alkoholu, řízení bez řidičského oprávnění; pokuta 25-50 tisíc korun,
  • 6 bodů: řízení pod vlivem alkoholu, nezastavení na místě nehody či neohlášení nehody; pokuta 10-20 tisíc korun,
  • 4 body: řízení s mobilem, překročení rychlosti o více než 20 km/h včetně v obci a 30 km/h mimo ni; pokuta do 5 000 korun,
  • 3 body: překročení rychlosti o méně než 20 km/h v obci a 30 km/h mimo ni; pokuta do 3 000 korun,
  • 2 body: jízda bez připoutání, helmy na motocyklu,
  • 1 bod: drobné přestupky jako špatné osvětlení vozu.

Poznámka: V současné době nemusíte říci policii, kdo automobil řídil v době spáchání přestupku. Novela počítá s tím, že tuto „vymoženost“ zruší. Pokud policii řidiče neoznačíte, bude automaticky považován za vinníka přestupku majitel vozu.

Pokud bude novela schválena parlamentem a senátem, začne platit datem vstupu do EU, tedy prvního května.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků