Nové značky ve světě aut: Přehled počinů pro milovníky luxusu i sportování

Znalci automobilové historie dobře vědí, že v zejména v průběhu 20. století vzniklo i zaniklo mnoho výrobců automobilů. 21. století pak přináší nový trend - členění v rámci tradičních značek.

Letošní ženevský autosalon je prvním, kde se prezentuje nová značka Cupra, kterou stvořil španělský Seat. Pokračuje tak trend, kdy se výrobci snaží více cílit na určitou skupiny zákazníků. V tomto případě těch sportovně orientovaných. Podobných počinů se v posledních letech objevila řada. Za jeden z prvních lze považovat projekt DS francouzského Citroënu.

Fotky bez maskování a další informace o DS 7: Nabídne autonomní řízení

Fotky bez maskování a další informace o DS 7: Nabídne autonomní řízení

Mimochodem, právě, DS je typickým příkladem jak se označení pro novou značku vybírá. Prakticky vždy jde o jméno nebo verzi vozu, která zákazníkům dlouhodobě utkvěla v paměti díky jisté výjimečnosti.

Pojďme si nyní připomenout, jaké značky tohoto typu v poslední době vznikly, a jaké jsou jejich záměry:

1) DS

V roce 2009 to bylo trošku překvapení. Během finanční krize značka Citroën oznámila, že představí nové modely, které budou označeny písmeny DS po vzoru kultovního modelu z roku 1955.

Tak se o rok později skutečně stalo. Postupně přišly na svět modely DS3, DS4, DS5. Jejich konstrukce sice vycházela z běžných modelů Citroënů, lišily se však doplňky v exteriéru i luxusním pojetím interiéru.

Luxusní značka DS chystá novou vlajkovou loď. Bude to hybridní sporťák

Luxusní značka DS chystá novou vlajkovou loď. Bude to hybridní sporťák

V roce 2014 přišel další postupný krok. Název Citroën z označení modelů zcela zmizel a vlastník prohlásil, že má za cíl zaútočit na pozice německých prémiových značek. Tedy Audi, BMW a Mercedes-Benz. Zatím posledním představeným sériovým modelem je SUV DS7 Crossback.

Jelikož se ale DS má v hierarchii koncernu dostat na nejvyšší úroveň - tedy i na Peugeot, není vůbec vyloučené, že se v sériový vůz přetaví třeba i koncept sportovního vozu DS E-Tense Concept.

 

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků